haffad av civilsnut

Mitt inlägg handlade inte om ifall man ska dra snuten eller inte, det handlar om varför folk gör det.

Bear skrev:
Hellre levande på läktaren än (kanske)död i matchen.......

varit av med lappen två ggr och ingen av gångerna föll det mig in att dra... Jag kanske är en mes, vad vet jag, men jag tog ialla fall straffet som en man ....(fick cykla till jobbet, 5 mil enkel resa, i två månader)

Åsså till pissmyrans inlägg:

Återigen, jag lade ingen fördel eller nackdel i själva handligen - bara en förklaring till orsaken. Visst är en smitning att utsätta sig själv och andra för en ökad risk, men som 'förövaren' nog inte alls tycker är onödig. Dessutom tror jag inte att dom som drar snuten tycker att själva åkturen är speciellt cool... däremot nog en ganska häftig adrenalin-rush...

Och att undvika risker... jag tror nog att bara att sätta sig på en hoj innebär en ökad risk (onödig?).

Alltså : Vill man inte ta risker i trafiken så kan man stanna hemma och riskera liggsår :-)

Personligen så kommer jag nog aldrig att dra snuten, hur fan ska jag lyckas med det med min eu-moppe ?

Originally posted by Pissmyran
Jag förstår varför man gör det, men min åsikt är ändå att det är fel.
Att smita tycker jag är att utsätta sig själv och andra för en onödig risk, särskilt som man i det läget antagligen får lite ökad puls och kanske inte presterar på topp...

Last edited:
Goines skrev:
..nåt i stil med den här? :)

så såg den ut :tummenupp
kanske inte exakt men extremt likt.

en sån där måste väl va rätt snabb? jag tyckte att den såg läskigt snabb ut i alla fall.

Pissmyran skrev:
Jag förstår varför man gör det, men min åsikt är ändå att det är fel. Mina alternativ är 1. kör aldrig fortare än inom marginalen att man får behålla körkortet. 2. Kör fortare o ta smällen om man blir stoppad, även om man inte vill bli av med lappen (antar att ingen vill det).
Att smita tycker jag är att utsätta sig själv och andra för en onödig risk, särskilt som man i det läget antagligen får lite ökad puls och kanske inte presterar på topp...

jag tycker att dom där två alternativen inte riktigt fungerar för mig.

1. totalt meningslöst att äga en sporthoj om man ska följa denna punkt.

2. om man ligger och kör mycket runt 200blås och åker dit. det blir att kortet ryker i runt 10 månader och man får 2000 i böter. man får alltså vänta i nästan ett år på att få tillbaks kortet. sen lär det inte dröja så länge innan man åker dit på 10 månader igen, osv.

bmwjohan skrev:

man tycker väl att poliserna borde göra någonting för att man inte ska göra om det (förutom att ge en böter då).

när ni blivit haffade, har ni då fått någon föreläsning av snuten om att det här var inte bra gjort... eller liknande?

jag har blivit rejält utskälld av snutar några gånger, men dessa gånger har jag inte fått böter..???

skumt..
Jag fick absolut ingen utskällning när han var tvungen att rapportera mig för 127 på 90-väg.
Tanken fanns inte heller att försöka åka ifrån polisen, men polisen sa att det finns hojar som försöker smita.

bmwjohan skrev:
jag tycker att dom där två alternativen inte riktigt fungerar för mig.

1. totalt meningslöst att äga en sporthoj om man ska följa denna punkt.

2. om man ligger och kör mycket runt 200blås och åker dit. det blir att kortet ryker i runt 10 månader och man får 2000 i böter. man får alltså vänta i nästan ett år på att få tillbaks kortet. sen lär det inte dröja så länge innan man åker dit på 10 månader igen, osv.
Ibland undrar man om Darwin verkligen hade rätt i sina teorier :rolleyes:
Ta licens och kör fort på bana istället, det ökar dina chanser att uppnå pensionsålder betydligt. Med din attityd i trfiken är det inte konstigt att vi har så många krascher! Du kanske skulle fundera över följderna av en krasch i 200+? Det räcker med ett litet misstag så dör du! Finito! I den farten blir du inte lite skrapad, du avlider!

Nr:18 skrev:
Ibland undrar man om Darwin verkligen hade rätt i sina teorier :rolleyes:
Ta licens och kör fort på bana istället, det ökar dina chanser att uppnå pensionsålder betydligt. Med din attityd i trfiken är det inte konstigt att vi har så många krascher! Du kanske skulle fundera över följderna av en krasch i 200+? Det räcker med ett litet misstag så dör du! Finito! I den farten blir du inte lite skrapad, du avlider!

vad kostar det att ta licens?
jag ska köra på bana nu om några dagar hade jag tänkt. det blir min första bankörning :)

jo jag vet att man blir en hög med köttfärs om man smäller i 200 men jag tycker att jag bara håller 200 när det är lungt. jag är överdrivet försiktigt så fort det finns avtagsvägar och det är bilar i närheten. gör man så så känns det rätt lungt att blåsa på annars. jag tycker att jag kör fort men säkert. det enda jag inte har marginaler för är ifall det kommer upp djur. då blir det inte kul, eller ifall hojen går sönder på något sätt. typ att en kullager pajar i en kurva i 180. då flyger jag åt helvete. men det känns som att ifall man ska ta med såna grejer i beräkningarna så kan man aldrig köra fort. lite chanser måste man ta.
när jag åker på 90 vägar och det finns avtagsvägar och det ser ut som att en bil är påväg att svänga bromsar jag ner från min höga fart till runt 50 km/h kanske och passerar inte bilen förens jag fått tecken av han i bilen att jag ska köra är helt säker på att han står still.

en sak till föresten nr18... din hoj är så förbannat jävla äckelsnygg tycker jag. jag sitter och dräglar på din avatar varenda gång jag ser den. kan du inte lägga in en större bild på den här så man får se lite mer?

Läst igenom hela tråden

Jag kör hellre bort dom, skulle aldrig ge farbror blå nöjet att förstöra min sommar, men om jag vet att jag klarar mig med böter, stannar jag.
Helt upp till varje individ om man vill stanna och va utan körkort.
Fet Bmw är väl inget att åka ifrån. Hade en sådan bakom mig en gång i tiden, men inte länge.
For på en skogsväg, körde mellan 2 stora stenar, fet Bmws sido cylindrar kilade sig fast, fan vad jag skrattade...hahahahaha
Fan vad han ska ha svurit

Bandit600 skrev:
Visst är en smitning att utsätta sig själv och andra för en ökad risk, men som 'förövaren' nog inte alls tycker är onödig.

Nähä, det gör han kanske inte. Det har dock också viss betydelse i sammanhanget att den "icke onödiga" risken ej endast drabbar förövaren, utan även andra trafikanter. Är det rimligt att du tar risker som drabbar andra trafikanter för att nå en högst personlig fördel som andra inte har någon som helst glädje av??

Jag skulle akta mig noga för att uttrycka dylika tankar när länsstyrelsens körkortsnissar är i närheten. De visar ett så uppenbart förakt för andra människors säkerhet i trafiken, att grund föreligger för körkortsåterkallelse även utan någon bevisad trafikförseelse.

Tro det eller ej, men sådana återkallelser är faktiskt möjliga.

Re: Läst igenom hela tråden

Honda Fan skrev:
For på en skogsväg, körde mellan 2 stora stenar, fet Bmws sido cylindrar kilade sig fast, fan vad jag skrattade...hahahahaha

Njaa, det där gjorde ju Wille Wheelie och Eugen Fotogen i en gammal Wheels från början av 80-talet, du har kanske fått det därifrån. :tummenupp

Re: Re: Läst igenom hela tråden

John Holmes skrev:
Njaa, det där gjorde ju Wille Wheelie och Eugen Fotogen i en gammal Wheels från början av 80-talet, du har kanske fått det därifrån. :tummenupp

Har inte sett den....

Ankan skrev:
Nähä, det gör han kanske inte. Det har dock också viss betydelse i sammanhanget att den "icke onödiga" risken ej endast drabbar förövaren, utan även andra trafikanter. Är det rimligt att du tar risker som drabbar andra trafikanter för att nå en högst personlig fördel som andra inte har någon som helst glädje av??

Jag skulle akta mig noga för att uttrycka dylika tankar när länsstyrelsens körkortsnissar är i närheten. De visar ett så uppenbart förakt för andra människors säkerhet i trafiken, att grund föreligger för körkortsåterkallelse även utan någon bevisad trafikförseelse.

Tro det eller ej, men sådana återkallelser är faktiskt möjliga.

Skaffa dig ett liv kompis, du lever efter paragrafer

bmwjohan skrev:
så såg den ut :tummenupp
kanske inte exakt men extremt likt.

en sån där måste väl va rätt snabb? jag tyckte att den såg läskigt snabb ut i alla fall.

Det är nog mer i saken att blåbären kan hantera dom hojarna till 100% som gör att det går undan. :)

Vastrix skrev:
Det är en K 1200 RS va? Den gör 245km/h enligt bmw http://www.mc.bmw.se/

Det är oftast inte hojen det hänger på, det är föraren! Att försöka dra en polis på MC är synnerligen dumt. Ta smällen och acceptera fakta, har man kört för fort så har man. (Och blivit upptäckt, kan jag tillägga.)

Re: Läst igenom hela tråden

Honda Fan skrev:
Jag kör hellre bort dom, skulle aldrig ge farbror blå nöjet att förstöra min sommar, men om jag vet att jag klarar mig med böter, stannar jag.
Helt upp till varje individ om man vill stanna och va utan körkort.
Fet Bmw är väl inget att åka ifrån. Hade en sådan bakom mig en gång i tiden, men inte länge.

om jag satt på en sp1'a skulle jag gjort mitt bästa för att köra ifrån han även om jag visste att det bara gällde 300kr i böter för en för liten regskylt eller nått sånt.

jag tror att jag har något som er lite halvtaskigt på min hoj just nu. den vobblar väldigt lätt. vet inte om det är något lager eller någon styrled eller om bakdämparen är felinställd. någonting skumt är det. detta bidrar väldigt mycket till att man inte riktigt känner att man är i den positionen att man vågar smiska riktigt ordentligt i hög fart.

din story om när snuten fastnade mellan stenarna är helt underbar :tummenupp

Att tänka på

Är man en ovan förare, polisen tränar väldigt mycket på alla banorna i sverige...så ni vet
Om man klara sig stanna, om inte upp till dig

Re: Att tänka på

Honda Fan skrev:
Är man en ovan förare, polisen tränar väldigt mycket på alla banorna i sverige...så ni vet
Om man klara sig stanna, om inte upp till dig

hur mycket är väldigt mycket? kör dom bana en gång i veckan eller en gång i månaden?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon