haffad av civilsnut

bmwjohan verkar ha en mogen attityd till det här med hojåkning :skrämd Tur att man är så bra själv :bow

Jag var ute och tuffade starx norr om Örebro för ett par år sedan. Tempot var av "trivselart" och vägen var kul, så det rullade väl lite över alla möjliga gränser. Efter att jag torkat av en Saab (oooh!) i en kurva vände jag mig om för att se om kraken fortfarande var kvar på vägen... bara för att inse att jag hade snuthäng :(

Då jag har tidigare erfarenhet av att dra snuten via en fd polare i hojklubben uppe i Hälsingland, han försökte (de fick torka upp resterna av honom med en wettexduk efter att han montera sig själv i en klippvägg i utgången av en kurva :o ), så drar jag numera aldrig snuten. Har man klantat sig och missat polisen så har man, bara att ta sitt straff och ev förlänga meksäsongen :rodnar

Nåväl, när jag upptäckte fabbo-lisen med blåljus-bil bakom mig blev jag förbannad på mig själv därför att jag inte sett honom innan han såg mig. Uppgiven vred jag av farten och med en tydlig gest drämde jag näven i tanken samtidigt som jag rullade in till vägkanten... Sekunderna senare passerade pelisen i full fart, med två leende konstaplar i bilen. Det visade sig att de var på utryckning och inte var ute efter mig :) ...efter en snabbanalys av situationen insåg jag att om de inte hade tid med mig innan de kommit ikapp mig, så lär de inte ha tid med mig efter att de passerat heller... Så jag hängde på :D

Jag hade poliseskort i över 170 blås på småvägarna i nästan 2 mil :tummenupp Vi passerade en rastplats med en massa folk... Först kommer en snutbil med blåljus i Mach 2, knappt 100 m efter kommer en hoj som jagar snuten :hej

Sedan fegade jag och vek av på en annan väg innan vi kom in i nästa stad :p

Polisen ska man inte dra... men om de försöker dra dig så är det fritt fram att hänga på... eller?

/T

jag är väldigt ledsen för det där som hände din kompis :(

vad sa poliserna om den händelsen?

var det en lång jakt? ifall det var en lång jakt i högt tempo så kanske det skulle varit snack om att poliserna har gjort fel och borde ha släppt honom. ja helt enkelt att poliserna jagade i allt för hög fart vilket fick din kompis att köra ihjäl sig.

Jaa! Du är hjälte!!
Dom poliserna måste fått nåt att prata om sen... du har inte surrat med dom i efterhand ?

Jag åkte genom ett litet samhälle efter trivselkörning, genom sammhället är 50-begränsnig. Sitter o lullar, tänker på annat, och kollar till i backspegeln.

Harry! Med blåljus o hela skiten. Rycker till med huvudet, kollar på hastighetsmätaren. 80!! Hur i helvete.... bromsar hårt och kort. 60.... börjar köra åt sidan för att stanna... jahaja... då var det slut...

Snuten passerar med en väldans fart.. nu bromsar han.. nehej... då var det inte jag då.

Så kan det gå!! Tog småvägar hem i alla fall... duktigt nerskiten.

//B

TÜF skrev:
bmwjohan verkar ha en mogen attityd till det här med hojåkning :skrämd Tur att man är så bra själv :bow

Jag hade poliseskort i över 170 blås på småvägarna i nästan 2 mil :tummenupp Vi passerade en rastplats med en massa folk... Först kommer en snutbil med blåljus i Mach 2, knappt 100 m efter kommer en hoj som jagar snuten :hej
/T

bmwjohan skrev:
en sak till föresten nr18... din hoj är så förbannat jävla äckelsnygg tycker jag. jag sitter och dräglar på din avatar varenda gång jag ser den. kan du inte lägga in en större bild på den här så man får se lite mer?
Har ingen bättre bild just nu, men du kan få köpa hojen om du vill. Perfekt för R1000 :tummenupp

bmwjohan skrev:
snuthojen hade två stora packväskor. 245 måste väl vara utan packväskor. undrar hur mycket toppfart och prestanda den tappar pga packväskorna? någon som har en aning om det?

Det är som SComfort säger, det är inte hojen det hänger på, det är föraren.
Om hojen gör 235 eller 245 spelar egentligen ingen roll för så länge vägen svänger måste man vara bättre på att köra än vad polisen är och det är det inte så många gatåkare som är (däremot är det många som tror att dom är bättre men det är en annan femma). På långa rakavägar där föraren inte spelar någon roll utan det handlar mer om hojens kapacitet är utgången mer oviss.

bmwjohan skrev:
<snip>
ifall det var en lång jakt i högt tempo så kanske det skulle varit snack om att poliserna har gjort fel och borde ha släppt honom. ja helt enkelt att poliserna jagade i allt för hög fart vilket fick din kompis att köra ihjäl sig.
Du kan ju för f-n inte finnas på riktigt???

Vet du vad blåljuset i backspegeln betyder? Jag lovar att det inte betyder "visa vad du går för".. Slopa den där bortskämd-skitunge-i-sandlådan-attityden innan du gör dig själv illa! :hej

hur stor koll har snutarna på vad det är för hoj då? min 400 ser väl ganska snabb ut men toppar ju inte i mer än 215 eller nått ditåt... iofs en ovanlig hoj.
om det stämmer som nån skrev att de inte hänger efter sporthojarna, pga av risk å dyl, så borde man ju "klara" sig...

Ugluk skrev:

..".. Slopa den där bortskämd-skitunge-i-sandlådan-attityden innan du gör dig själv illa! :hej

BMWTOKHAN, det är typer som du vi ka tacka for att forsäkringarne koster va de koster, och att vi ska miste så mycket MC-polera i tragiske trafik olyckar. :crash

Tro mig om inte du ändrar körstil - attitud - är det chancen att du gör dig själv + andra ganske illa - enorm!

Ta mig som ett skämt - jag är ny mä dette MC körning! :confused:

Och ja, det är löjligt plötslig med respect för BMW. - eller hur BMWTokhan!! :rodnar
En K1200RS med 130 HK i motorrummet, vägar 285 kg och har en hjulbas lång som ... Den accer som en Ninja 600 från 95 - och med sidoväsker går den fortfarende 240 spedometer km/t :fakta

Ta det lungt därute - du kan göra dig illa opå bl. a min tjej! :mad:

Gassa på bana
:squid

Ugluk skrev:

Vet du vad blåljuset i backspegeln betyder? Jag lovar att det inte betyder "visa vad du går för".. Slopa den där bortskämd-skitunge-i-sandlådan-attityden innan du gör dig själv illa! :hej

i stockholm för ett tag sedan var det någon snutbil som jagade nån som gjort något inte allt för allvarligt tror jag och så körde snutbilen på folk. detta blev det ett jäkla liv om.

egentligen är det inte så stor skillnad på det och om snutarna jagar någon så att en kör ihjäl sig. killen som körde in i bergväggen skulle lika gärna kunna kört in i en minibuss med massa ungar.

det var bara det jag syftade på.

Galne Dansken skrev:
BMWTOKHAN, det är typer som du vi ka tacka for att forsäkringarne koster va de koster, och att vi ska miste så mycket MC-polera i tragiske trafik olyckar. :crash

Tro mig om inte du ändrar körstil - attitud - är det chancen att du gör dig själv + andra ganske illa - enorm!

Ta mig som ett skämt - jag är ny mä dette MC körning! :confused:

Och ja, det är löjligt plötslig med respect för BMW. - eller hur BMWTokhan!! :rodnar
En K1200RS med 130 HK i motorrummet, vägar 285 kg och har en hjulbas lång som ... Den accer som en Ninja 600 från 95 - och med sidoväsker går den fortfarende 240 spedometer km/t :fakta

Ta det lungt därute - du kan göra dig illa opå bl. a min tjej! :mad:

Gassa på bana
:squid

jag har inte tänkt att jag ska höja någons försäkringspremier. jag har bara trafikförsäkring på min hoj och inte tänker jag köra ihjäl mig själv heller för den delen.

sen kör jag inte så jäkla vilt. folk verkar ha fått för sig att jag kör som ghostrider eller nått medans jag bara är ute och söndagsåker i lite hög fart

såg nån bild på dig när du smiskade på rörken eller vad banan heter och ditt bakhjul var uppe i luften. grymt fet bild.

jag ska köra bana så fort jag får möjlighet och råd.

Hur mycket blev det i böter? Det borde ju inte vara lika mycket eftersom han inte tog dig med laser. Du skulle ju exempelvis kunna hävda att bmw-hojarnas mätare ibland visar 20 km/h för fort.

Sen var det en ensam polisman som satte dit dig också, vad händer om man man vägrar betala då? Han har inget vittne...

Re: Re: haffad av civilsnut

spirre skrev:
Har blivit stoppad en gång i mitt liv, utöver vanliga trafik kontroller då...

Blev stannad av en mc snut, polisen kommer fram, ser min godis påse (innan han sade ngt om vad jag hade gjort för fel) & undrade om jag hade choklad, så jag bjöd honom & sen säger han att jag hade inget lyse på, men eftersom jag var så snäll & gav honom choklad så bjöd han på det..
jag frågade om inte det var mutor & då svarar han;
Jag fick juh chokladen innan jag sa vad det gällde så det tar jag inte som en muta..
Detta var visserligen med bil... Men jag funderar starkt på att ha en påse choklad under kutsen om nu alla e lika snälla som honom.. och låte påsen sticka ut en aning.. :D

Hahahahahahaahaahhaa :tummenupp

berggren_martin skrev:
Hur mycket blev det i böter? Det borde ju inte vara lika mycket eftersom han inte tog dig med laser. Du skulle ju exempelvis kunna hävda att bmw-hojarnas mätare ibland visar 20 km/h för fort.

Sen var det en ensam polisman som satte dit dig också, vad händer om man man vägrar betala då? Han har inget vittne...

jag fick 1200 i böter. på vilket sätt hastigheten är uppmätt spelar inte någon roll. det är bara hur mycket för fort det gått som spelar roll.

vad bmwhojens mätare visar för hastighet spelar inte någon roll för snuten hade en sån där trafipaxlåda eller vad det nu heter på hojen. trafipaxlådan tror jag är inkopplad så att den är helt oberoende av hastighetsmätaren på hojen.
fast nu när du säger det så ångar jag verkligen att jag inte bad om att få se några papper på att den där trafikpaxlådan är helt korrekt inställd utefter hur stora hjul det är på hojen.

det där med ensam polisman. polismannens ord vägar alltid tyngst i rätten så man har ingen chans i alla fall. tyvärr...

fan jag ångrar verkligen att jag inte bad om att få se papper på den där trafipaxlådan.. :mad:

snutar..

Ska man sticka från en snut-mc måste allt stämma...en fördel är att bo på landet där det inte är så snut-tätt, för att det inte ska komma fler snutar. Dom har ju komradio i hjälmen och kan snabbt kalla på andra.. Sedan gäller det att det är en vägsträcka som tillåter mycket hög medelhastighet och som man känner lika bra som sin vän därnere..och att man har en hoj som släcker deras rejält i toppfart....skulle man torska blir det vårdlöshet fortkörning å massa skäll...Men bilarna tycker jag att man ska rasta så fort man ser dom..eller?

Re: Re: Läst igenom hela tråden

bmwjohan skrev:
om jag satt på en sp1'a skulle jag gjort mitt bästa för att köra ifrån han även om jag visste att det bara gällde 300kr i böter för en för liten regskylt eller nått sånt.

:eek:
säg att du skojjar...

var det inte du som "hade chansen att välja mellan 69000 eller 6900 i försäkringspremie" i en annan tråd??

vad spelar då 300 sketna spänn för roll???

går verkligen hissen ända upp?? :confused:

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...