haffad av civilsnut

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
kommer ifatt en hoj med packväskor.
lägger mig bakom i kanske en minut för att kolla in han lite.
ja det är ingen målad snuthoj i alla fall tänker jag.
det var 90 väg så jag ökar upp till 100 och smyger förbi.
när jag är jämsides ser jag att det är en ny bmwhoj.
oj.. det där ser rätt civilit ut tänker jag.
men jag fortsätter att köra i 100 och avståndet till bmwhojen ökar sakteliga.
när avståndet har blivit kanske 40-50 meter tänker jag "gött det är ingen civilare" så jag öker upp till en 120 kanske. efter en stund kollar jag till i backspegeln och visst fan ligger bmw'n klistrad och blinkar blåljus.
jag stannad och tog mina böter.

kändes inte som att det var läge att försöka köra ifrån han eftersom
1: det blåste kraftiga kastvindar som fan så det var inte så bra körafortförutsättningar
2: han hade en helt ny bmw 1100 sportmodell hoj, en sån där med 130 hk ca. en sån är mycket snabbare än min hoj + att han är bättre på att köra
3: jag var 99% säker på att jag hållt mig under 30 för fort

hade ni vågat försöka dra han?

jag hade nog gjort det ifall jag hade setat på en nyare, stabilare och snabbare hoj.

hur som helst så passar jag på och varnar för denna hoj. en röd bmw hoj av ny modell med packväskor som åker runt och haffar folk i västerås trakten.

nu till en annan sak som jag tycker är konstig. det är att varje gång jag blir haffad för fortkörning så får jag aldrig någon utskällning.
jag har åkt dit tre gånger. alla gånger har dom bara sagt hur mycket det kostar mig och inget mer.
jag har aldrig fått höra något i stil med:
gör inte om det här.
det är farligt att köra fort.
jag ska hålla ett öga på dig.
det är farligt att köra så här fort därför att ... bla bla..

man tycker väl att poliserna borde göra någonting för att man inte ska göra om det (förutom att ge en böter då).

när ni blivit haffade, har ni då fått någon föreläsning av snuten om att det här var inte bra gjort... eller liknande?

jag har blivit rejält utskälld av snutar några gånger, men dessa gånger har jag inte fått böter..???

skumt..

Bra att du insåg riskerna som medföljer ett smitningsförsök. Om man inte är 110% säker på att komma undan utan att riskera sitt eget och andras liv, så ska man stanna. Bra. :tummenupp

McB skrev:
Bra att du insåg riskerna som medföljer ett smitningsförsök. Om man inte är 110% säker på att komma undan utan att riskera sitt eget och andras liv, så ska man stanna. Bra. :tummenupp

jo det var väl bra, men jag måste säga att jag känner mig som en riktig mes just nu :rodnar

bmwjohan skrev:
jo det var väl bra, men jag måste säga att jag känner mig som en riktig mes just nu :rodnar

En mes? Varför det? Att man kör sporthoj innebär inte att man måste köra ifrån polisen varje gång man ser dem.

Senast jag själv blev stoppad och då också av me lappen var det ingen föreläsning alls. Det enda dem sa var, detta är en rutin kontroll, får jag kolla på körkortet,(tydligen hade dem kört laser från skogen så varken jag eller mina 3 kompisar hade sett dem och hade då inte en chans o sakt in) sen sa dem hur fort jag hade kört, och sen så fick jag bötern, och sedan pappret om länsstyrelsen=att mitt körkort blivit indraget osv.. Sen var det bara att åka, hade ändå kört 137 på 90 väg då.. Dem inser kanske också att när man väl blivit av me lappen så inser nog föraren själv att han gjort något fel och dem inte behöver gå på en i ett sådant läge med deras föreläsningar. Men det är väl en annan sak kanske eftersom det bara gällde böter i ditt fall. Snart e kortet tillbaka.. sååå sköönt.. :D

sitter han på hoj är det svårt att dra honnom även om han kör BMW :fakta
Hade det varit en bil är det ju en lite annan sak! Hade den dessutom stått still vid sidan av vägen är det ytterligare en annan sak....

Jag stannade också för polisen i veckan då jag viste att jag inte kört såååå fort, det visade sig dock vara 22km/h för fort.... lite mer än vad jag trode ändå.

bmwjohan skrev:
bla.. bla.. bla.. (förkortat)

Har blivit stoppad en gång i mitt liv, utöver vanliga trafik kontroller då...

Blev stannad av en mc snut, polisen kommer fram, ser min godis påse (innan han sade ngt om vad jag hade gjort för fel) & undrade om jag hade choklad, så jag bjöd honom & sen säger han att jag hade inget lyse på, men eftersom jag var så snäll & gav honom choklad så bjöd han på det..
jag frågade om inte det var mutor & då svarar han;
Jag fick juh chokladen innan jag sa vad det gällde så det tar jag inte som en muta..
Detta var visserligen med bil... Men jag funderar starkt på att ha en påse choklad under kutsen om nu alla e lika snälla som honom.. och låte påsen sticka ut en aning.. :D

cilvilBMWbums med rödsvart gore-tex ställ och vit störtkruka brukar åka runt och haffa folk mellan kungsör och arboga...han har satt dit min bror, min svåger samt att jag själv åkt dit för fortkörning på den sträckan...nu för tiden håller jag mig alltid efter lagen på den sträckan...

Tur för dig att du inte provade att köra ifrån honom, han är gammal i gemet och kör fort. Dessutom är han nog rätt sugen på att jaga igen om tillfälle ges efter att ha varit kriminalare ett par år.

Fy fan va mesigt :fakta Du skulle dratt han på bakan, ba :rock

Surt

Tråkigt att höra!! Klokt att inte dra, man vet aldrig när man klotar men en flykt från snuten ökar ju risken rejält!

Som västeråsare har jag såklart några frågor:

Var blev du stoppad någonstans?
Vilken färg var det på hojjen sa du?

:kulspruta :mattias

---------------------

Last edited:
Han har jag sett.. han hälsar inte heller den fan!

Han stod på västerås-sidan av kvicksundsbron...

//P

Re: Re: haffad av civilsnut

spirre skrev:
Har blivit stoppad en gång i mitt liv, utöver vanliga trafik kontroller då...

Blev stannad av en mc snut, polisen kommer fram, ser min godis påse (innan han sade ngt om vad jag hade gjort för fel) & undrade om jag hade choklad, så jag bjöd honom & sen säger han att jag hade inget lyse på, men eftersom jag var så snäll & gav honom choklad så bjöd han på det..
jag frågade om inte det var mutor & då svarar han;
Jag fick juh chokladen innan jag sa vad det gällde så det tar jag inte som en muta..
Detta var visserligen med bil... Men jag funderar starkt på att ha en påse choklad under kutsen om nu alla e lika snälla som honom.. och låte påsen sticka ut en aning.. :D

Glöm då inte slickepinne i påsen om det är en kvinnligpolis :D

Re: Surt

Silverblade skrev:
Tråkigt att höra!! Klokt att inte dra, man vet aldrig när man klotar men en flykt från snuten ökar ju risken rejält!

Som västeråsare har jag såklart några frågor:

Var blev du stoppad någonstans?
Vilken färg var det på hojjen sa du?

:kulspruta :mattias

---------------------

Han skriver ju en röd bmw hoj, varför inte prova att läsa?? :4skrika

Jag har blitt stoppad och fått körkortet (B-kortet) indraget under prövotiden. Riktigt surt. Då körde de radar från en välgömd husvagn. Jag hade inte kortet på mig vid det tillfället och då blev det riktigt livat med flera snutar som ville göra mig sällskap hem och hämta det lilla rosa kortet. Men då jag lugnt sa att det inte var några problem för mig så orkade de plötsligt inte längre göra det och nöjde sig med att hota med att de minsann kände igen mig och att jag inte skulle blåsa dem med falskt personnummer.

Jag upplevde hela situationen som märklig, då jag inte på något sätt var otrevlig utan allmänt lugn och sansad. Men hotfullheten och skadeglädjen hos dem var så uppenbar, som att man var fetbrottsling de äntligen haffat.

btw, de klockade mig till 81 km/h på en 50-väg.... :5sure

Har blivigt haffad 3 gånger...fortkörning...OBS det var samma polisman...böter sissta gången :-). Han är trevlig..men min åkstil gillar han inte.

Last edited:
Röd BMWhoj med packväskor låter som hojen som uppkörningsgubbarna kör på, vet att min uppkörningsgubbe åkte på en röd BMW modell stor och det är väl lika för alla i landet?

Dessutom gnällde han över bmwn och sa att han saknade sin Yamma som han hade förra året. :D

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon