Gsxr 1000 k1

Magnus83

Medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Karlstad
Hoj
Gsxr
Hej!

Har kollat på en gsxr 1000 k1. Till min förvåning har den bara 78 kw enligt transportstyrelsen. Andra jag har kollat på ligger betydligt högre. Enligt ägaren så är den inte stryp.

Har jag missat något?

Med vänlig hälsning, magnus
 
Den har väl blivit ner reggad en gång i tiden, den ligger ju på över 78kW orginal. Han är väl antagligen inte enda ägaren?
 
Det är 10 ägare på den. Jag tänker att kan det vara så att personen som har den nu inte vet om det. Man tycker att han bör veta sånt. Han har haft den i 5 år och är väldigt motorcykelintresserad. Den är inte import utan svensksåld. Funderar lite på varför man skulle vilja ha en nedstrypt hoj till 78 kw. Försäkringen är väl den samma. Hur ser det ut om man tävlar? Är det någon anledning att minska på effekten?
 
Det är 10 ägare på den. Jag tänker att kan det vara så att personen som har den nu inte vet om det. Man tycker att han bör veta sånt. Han har haft den i 5 år och är väldigt motorcykelintresserad. Den är inte import utan svensksåld. Funderar lite på varför man skulle vilja ha en nedstrypt hoj till 78 kw. Försäkringen är väl den samma. Hur ser det ut om man tävlar? Är det någon anledning att minska på effekten?
Nej, det finns av förklariga skäl inga effektbegränsade klasser, bara att bänka alla hojar skulle ju ta hela helgen. Så nej, en gammal racehoj är det inte av den anledningen iaf. Men hur tvärsäker är du på att den inte är såld första gången i ett annat land? Alla Suzuki är ju import, frågan är ju bara för vilken marknad den tillverkades i Japan.
 
Enligt transportstyrelsen fordonsdata står det under
privat införsel/import: nej
I trafik första gången i Sverige 2001-08-18.

Så jag antar att det borde stå isf?
 
Pratade precis med ägaren o det står även 78 kW i hans papper/ägarbevis. Gjordes 2 olika hojar detta året kanske? En till för länder som har en begränsning som i länken?
 
Har ägt en K2:a som var likadan men kan lätt säga att de inte fanns nån effekt begränsning på den, så de är nått som måste levt kvar i papperen genom åren. Fördel billigare försäkring. :hihi
 
Där ser man. Är det pappersfel alltså? Vart kommer just 78 ifrån? Har du jämfört med en gsxr som ärnregistrerad med full effekt?
 
Ägde en gixxer 750-00 och kompisen köpte ny 1000 -01 från AVA. Jag körde ifrån han hyffsat lätt. Den hade KGK Suzuki tagit in från en marknad med strypta hojar. Sverige fick visst inte så det räckte från Japan. Kan vara så.
 
Vanligt på Gsx-r 1000 årsmodell 2001-2002 att det står just 78kw inget att vara orolig över vid köp! Fixas genom att en liten ynka sladd klipps.
 
För mig blir det lite problem eftersom jag inte vet vilken sladd som ska knipsas. Hur blir det sen med besiktningen osv ?

Har läst lite gixxer.se o det verkar som att alla (iallafall 750) från 00 kom med fel styrbox? O att den ska ha bytts ut vid 100 mil servicen.

http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=996

Jag har inte lyckats bli medlem där eftersom jag har fel VIP kod eller något sånt. Annars hade jag ställt frågan igen..
 
Last edited:
För mig blir det lite problem eftersom jag inte vet vilken sladd som ska knipsas. Hur blir det sen med besiktningen osv ?

Förändrar ingenting med besiktningen. Sladden som ska klippas är svart-lila om jag minns rätt kan kolla upp det, sitter i cdi boxen under sadeln kontaktstycket längst till höger.
 
Tack, det vore skysst! Men har du hört något tidigare om en tyskstrypbox på dessa? Eller är det vanligt att de är strypta på detta vis?

Vart kan man se vilken box som sitter i hojen? Jag menar som det står någonstans typ registreringsbevis?
 
Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top