GPS i mobilen

Bruun

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2010
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7
Hej,

Tänkte fråga om någon har erfarenhet av en bra GPS i mobilen man kan använda när man kör hoj. Det ska gå att köra med stängd skärm så man enbart har en lur i örat och lyssnar!

Hur är Google Maps? Har den denna funktionen? Någon annan? Gratis eller ej spelar ej roll!

/Bruun

Vilken mobil eller mobil OS kunde också vara intressant att veta.
Jag kör "GPS Nav 2" (köpt till EU offline-kartor) till IOS. Billig app som fungerar bra, särskilt med tanke på priset. Saknar möjligheten att själva bestämma exakta rutter, annars är jag nöjd.

FreeNav om du vill ha gratis. Har röstinstruktioner men har vissa begränsningar jämfört med dem du betalar 400:-/år för.

Men som sagt gratis så det kostar inget att prova. :)

Tilläggskartor och annat extra kostar typ 25:-/st så vill man utöka FreeNav så är det förhållandevis billigt.

Last edited:
Google maps funkar bra, i min HTC,, funkar i norge, i övriga länder har jag inte provat.

Att tänka på: Navigering håller luren vaken och drar därför extra ström -> Se till att ha laddare ansluten.
GPS antenn är för produkten den minst viktiga antennen -> stoppa inte undan mobilen, ha den t.ex. i bröstfickan

Nokia N9 Har GPS och kartor av världsklass. Du behöver inte installera några appar.

Vilken mobil eller mobil OS kunde också vara intressant att veta.
Jag kör "GPS Nav 2" (köpt till EU offline-kartor) till IOS. Billig app som fungerar bra, särskilt med tanke på priset. Saknar möjligheten att själva bestämma exakta rutter, annars är jag nöjd.

Jag kör Iphone 5

Saken är den att jag vill kunna släcka skärmen och att den ändå berättar vart jag ska. Kommer ha mobilen i innerfickan och headset i ena örat. Funkar Google maps om jag släcker skärmen? Har Iphone 5!

/Bruun

Kan man inte använda I-fjööns eget kartsystem? Eller var det dom som hade missat alla geografilektionerna i skolan...

Saken är den att jag vill kunna släcka skärmen och att den ändå berättar vart jag ska. Kommer ha mobilen i innerfickan och headset i ena örat. Funkar Google maps om jag släcker skärmen? Har Iphone 5!

/Bruun

det fungerar med släkt skärm, men iphones Kartor inbyggt är helt jävla värdelösa nu efter dem avbröt avtalet med google.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman