Gamla enstånkor

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Tycker det är sällan man hör om motorhaverier på japanska hojar, bmw, aprilia eller ducati. KTM stånkor verkar det däremot vara en hel del problem med. Baserat på noll fakta, bara min känsla.

Det brukar ju vara tusen andra saker som går sönder innan man behöver riva en motor.
Ångrar redan det jag sa om bmw. Öppnade youtube och denna dök upp direkt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Haha, jag var ju tvungen att kolla upp vad fan det där var för något.

En (öst)Tysk motorcykel med Yamaha motor och Brombo bromsar och fjädring?

På något sätt lagom udda för att ingen jäkel ska veta vad det är
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Kolla, med kort röv och sänkt kåpa är den lite coolare
 

Bifogat

  • 233410FE-1AA6-46C1-BAD3-24BD35726B23.jpeg
    233410FE-1AA6-46C1-BAD3-24BD35726B23.jpeg
    250.2 KB · Visningar: 46

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det var ju mz, s dödsryckningar innan dom lade ned. Så dom byggde nog den bästa hoj dom någonsin byggt men den blev ingen hitt. Vill minnas dom byggde en typ mz tuareg på samma chassie o motor men med typ 240mm fjädring o annan plast.. Men oavsett lätt värd pengarna.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Men än så länge finns det billiga enstånkor kvar.
Den här fick jag tag i här om dagen. 3000 kr för att den inte startade efter vintern, men med nya tändstift och en ny säkring så gick den fint igen.
Nu ska den bara få nya däck och en besiktning. Sen ska det åkas grusväg ?

184324.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Men än så länge finns det billiga enstånkor kvar.
Den här fick jag tag i här om dagen. 3000 kr för att den inte startade efter vintern, men med nya tändstift och en ny säkring så gick den fint igen.
Nu ska den bara få nya däck och en besiktning. Sen ska det åkas grusväg ?

View attachment 473819
Det måste ju vara ett superfynd, kul?

En kompis köpte en XR500 för 1500 kr vilket väl också kan anses som bra pris. Men han har garantetat betydligt mer jobb att göra på den än att byta stift och en säkring för att få den körbar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men än så länge finns det billiga enstånkor kvar.
Den här fick jag tag i här om dagen. 3000 kr för att den inte startade efter vintern, men med nya tändstift och en ny säkring så gick den fint igen.
Nu ska den bara få nya däck och en besiktning. Sen ska det åkas grusväg ?

Alltså, jag kan ke dig 4000:_ för den så har du fått betalt för stift, säkring och besiktning, och dessutom gjort vinst?

Grattis till en sån affär vi alla hoppas göra.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Alltså, jag kan ke dig 4000:_ för den så har du fått betalt för stift, säkring och besiktning, och dessutom gjort vinst?

Grattis till en sån affär vi alla hoppas göra.
Tack! Men jag vill nog ha kvar den ett tag ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tack! Men jag vill nog ha kvar den ett tag ?
Jag förstår dig till fullo, för det är precis en sån hoj jag skulle vilja fynda.

Jag vet inte om jag skulle tycka om att köra gubbenduro, men jag är jäkligt sugen på att prova, och till det priset går du ju plus på att prova och sedan sälja
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Fuggarna? Fyra förgasare är ju att be om problem. Hundra munstycken, flottörer och membran som alla ska vara hela, rena och fräscha och samspelta.
Äsch då. Se till att hojen har full tank innan längre förvaring och att besinkranen är av. Då strular förgasare aldrig. Vart femte-tionde år kan man plocka ur dem, rengöra och montera tillbaka igen.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Fuggarna? Fyra förgasare är ju att be om problem. Hundra munstycken, flottörer och membran som alla ska vara hela, rena och fräscha och samspelta.
Det har varit allt möjligt och var mer ett skämt baserat på undermålig statistik.
Det är väl ändå så att allt det finns mer än en av kan krångla minst dubbelt så mycket.

Delar som inte är monterade går inte sönder.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Äsch då. Se till att hojen har full tank innan längre förvaring och att besinkranen är av. Då strular förgasare aldrig. Vart femte-tionde år kan man plocka ur dem, rengöra och montera tillbaka igen.
Njae, osäker.
Har aldrig riktigt hjälpt på min kawa.

Men å andra sidan så tar en mustyckesrengöring på den 30 min, all in. Så det kan jag leva med som en del av vårservicen.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Njae, osäker.
Har aldrig riktigt hjälpt på min kawa.

Men å andra sidan så tar en mustyckesrengöring på den 30 min, all in. Så det kan jag leva med som en del av vårservicen.
Jo många tycks ju ha problem med förgasare på vårkanten. Själv har jag aldrig märkt av något strul. Ganska märkligt. Kanske skiljer sig soppakvaliten mycket beroende på var man bor? Eller så har jag haft extrem flax.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jo många tycks ju ha problem med förgasare på vårkanten. Själv har jag aldrig märkt av något strul. Ganska märkligt. Kanske skiljer sig soppakvaliten mycket beroende på var man bor? Eller så har jag haft extrem flax.
Kanske du äger ett varmgarage?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jo många tycks ju ha problem med förgasare på vårkanten. Själv har jag aldrig märkt av något strul. Ganska märkligt. Kanske skiljer sig soppakvaliten mycket beroende på var man bor? Eller så har jag haft extrem flax.

Kör man förgasarna så tomma det går och eventuellt dränerar flottörhusen borde förgasarna klara sig.

Alternativt kör tom tank och sedan fyller på med Alkylat och kör en stund.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top