Gamla enstånkor

Tycker det är sällan man hör om motorhaverier på japanska hojar, bmw, aprilia eller ducati. KTM stånkor verkar det däremot vara en hel del problem med. Baserat på noll fakta, bara min känsla.

Det brukar ju vara tusen andra saker som går sönder innan man behöver riva en motor.
Ångrar redan det jag sa om bmw. Öppnade youtube och denna dök upp direkt.
 
Haha, jag var ju tvungen att kolla upp vad fan det där var för något.

En (öst)Tysk motorcykel med Yamaha motor och Brombo bromsar och fjädring?

På något sätt lagom udda för att ingen jäkel ska veta vad det är
 
Kolla, med kort röv och sänkt kåpa är den lite coolare
 

Bifogat

  • 233410FE-1AA6-46C1-BAD3-24BD35726B23.jpeg
    233410FE-1AA6-46C1-BAD3-24BD35726B23.jpeg
    250.2 KB · Visningar: 46
Det var ju mz, s dödsryckningar innan dom lade ned. Så dom byggde nog den bästa hoj dom någonsin byggt men den blev ingen hitt. Vill minnas dom byggde en typ mz tuareg på samma chassie o motor men med typ 240mm fjädring o annan plast.. Men oavsett lätt värd pengarna.
 
Men än så länge finns det billiga enstånkor kvar.
Den här fick jag tag i här om dagen. 3000 kr för att den inte startade efter vintern, men med nya tändstift och en ny säkring så gick den fint igen.
Nu ska den bara få nya däck och en besiktning. Sen ska det åkas grusväg ?

184324.jpg
 
Men än så länge finns det billiga enstånkor kvar.
Den här fick jag tag i här om dagen. 3000 kr för att den inte startade efter vintern, men med nya tändstift och en ny säkring så gick den fint igen.
Nu ska den bara få nya däck och en besiktning. Sen ska det åkas grusväg ?

View attachment 473819
Det måste ju vara ett superfynd, kul?

En kompis köpte en XR500 för 1500 kr vilket väl också kan anses som bra pris. Men han har garantetat betydligt mer jobb att göra på den än att byta stift och en säkring för att få den körbar.
 
Men än så länge finns det billiga enstånkor kvar.
Den här fick jag tag i här om dagen. 3000 kr för att den inte startade efter vintern, men med nya tändstift och en ny säkring så gick den fint igen.
Nu ska den bara få nya däck och en besiktning. Sen ska det åkas grusväg ?

Alltså, jag kan ke dig 4000:_ för den så har du fått betalt för stift, säkring och besiktning, och dessutom gjort vinst?

Grattis till en sån affär vi alla hoppas göra.
 
Alltså, jag kan ke dig 4000:_ för den så har du fått betalt för stift, säkring och besiktning, och dessutom gjort vinst?

Grattis till en sån affär vi alla hoppas göra.
Tack! Men jag vill nog ha kvar den ett tag ?
 
Tack! Men jag vill nog ha kvar den ett tag ?
Jag förstår dig till fullo, för det är precis en sån hoj jag skulle vilja fynda.

Jag vet inte om jag skulle tycka om att köra gubbenduro, men jag är jäkligt sugen på att prova, och till det priset går du ju plus på att prova och sedan sälja
 
Fuggarna? Fyra förgasare är ju att be om problem. Hundra munstycken, flottörer och membran som alla ska vara hela, rena och fräscha och samspelta.
Äsch då. Se till att hojen har full tank innan längre förvaring och att besinkranen är av. Då strular förgasare aldrig. Vart femte-tionde år kan man plocka ur dem, rengöra och montera tillbaka igen.
 
Fuggarna? Fyra förgasare är ju att be om problem. Hundra munstycken, flottörer och membran som alla ska vara hela, rena och fräscha och samspelta.
Det har varit allt möjligt och var mer ett skämt baserat på undermålig statistik.
Det är väl ändå så att allt det finns mer än en av kan krångla minst dubbelt så mycket.

Delar som inte är monterade går inte sönder.
 
Äsch då. Se till att hojen har full tank innan längre förvaring och att besinkranen är av. Då strular förgasare aldrig. Vart femte-tionde år kan man plocka ur dem, rengöra och montera tillbaka igen.
Njae, osäker.
Har aldrig riktigt hjälpt på min kawa.

Men å andra sidan så tar en mustyckesrengöring på den 30 min, all in. Så det kan jag leva med som en del av vårservicen.
 
Njae, osäker.
Har aldrig riktigt hjälpt på min kawa.

Men å andra sidan så tar en mustyckesrengöring på den 30 min, all in. Så det kan jag leva med som en del av vårservicen.
Jo många tycks ju ha problem med förgasare på vårkanten. Själv har jag aldrig märkt av något strul. Ganska märkligt. Kanske skiljer sig soppakvaliten mycket beroende på var man bor? Eller så har jag haft extrem flax.
 
Jo många tycks ju ha problem med förgasare på vårkanten. Själv har jag aldrig märkt av något strul. Ganska märkligt. Kanske skiljer sig soppakvaliten mycket beroende på var man bor? Eller så har jag haft extrem flax.
Kanske du äger ett varmgarage?
 
Jo många tycks ju ha problem med förgasare på vårkanten. Själv har jag aldrig märkt av något strul. Ganska märkligt. Kanske skiljer sig soppakvaliten mycket beroende på var man bor? Eller så har jag haft extrem flax.

Kör man förgasarna så tomma det går och eventuellt dränerar flottörhusen borde förgasarna klara sig.

Alternativt kör tom tank och sedan fyller på med Alkylat och kör en stund.
 
Back
Top