Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alltid lite lurigt att få fäste - generellt vill man spruta etsande primer på aluminum men det är inget alternativ i ditt fall.Vad har man på högglanspolerad aluminium för att det inte ska korrodera?
Jag är supernöjd med mina Bosch-blå.Står i begrepp att välja batterisystem för sladdlösa verktyg.
Vad ska man välja?
Kommer bara användas hemma för hobbybruk. Alltså inget tungt/industriellt.
Hört gott om Parkside när det gäller budgetverktyg. Hört illa om Meec. Inte hört något om Biltema.
Åsikter?
Många verkar väldigt nöjda med BOSCH's blåa maskiner. Själv kör jag Makita 18V sedan flera år tillbaka och är nöjd med det.Står i begrepp att välja batterisystem för sladdlösa verktyg.
Vad ska man välja?
Hört gott om Parkside när det gäller budgetverktyg. Hört illa om Meec. Inte hört något om Biltema.
Åsikter?
Instämmer med de andra.Står i begrepp att välja batterisystem för sladdlösa verktyg.
Vad ska man välja?
Åsikter?
Står i begrepp att välja batterisystem för sladdlösa verktyg.
Vad ska man välja?
Åsikter?
Man får vad man betalar för alltså. Fast jag har en del Meec, vissa maskiner är bättre än andra, men alla är faktiskt helt ok för husbehov. Batterierna har jag inte haft problem med, trots att de äldsta är ca 5 år gamla nu. Men jag kan ju ha haft tur, eller använder dem lagom mycket.Finns nog lika många åsikter som människor, allt grundat på hur de själva använt sakerna.
Fråga proffsen hur saker funkar.
Med det sagt, Ryobi är många nöjda med. Undvik Meec.
Dewalt Makita Hikoki (tidigare Hitachi?) är bra men finns olika serier.
Meec görs i solitt kinesium, råkar jag ha egen erfarenhet av. Dvs man drar sönder gängor i "metallen" med fingrarna. I den mån det verkligen är metall och inte torkad mjukost.Man får vad man betalar för alltså. Fast jag har en del Meec, vissa maskiner är bättre än andra, men alla är faktiskt helt ok för husbehov. Batterierna har jag inte haft problem med, trots att de äldsta är ca 5 år gamla nu. Men jag kan ju ha haft tur, eller använder dem lagom mycket.
Batterier generellt ska användas, det mår de bäst av.
Jämfört med proffsmodeller är det förstås bara skit. Man får det man betalar för.Det är lite lurigt med Ryobi.
Många påstår sig vara nöjda med dem, tillika så är det väl vedertaget inom branschen att det är "bara skit".
Många handlare har tagit dem ur sortimentet då stormen av reklamationer varit helt ohanterbar.
Kanske bara vissa maskiner som är helt hopplöst dåliga?
I övrigt så brukar man få ungefär vad man betalar för. (Sällan mer iaf)
Ofta är det ergonomi & precision du betalar för, inte nödvändigtvis hållbarhet.
Det är enklare att göra ett bra och snyggt jobb med bra grejer.
(Och håller du skiten i handen 40 timmar per vecka så börjar vibrationsnivåer och buller spela roll)
Ofta så tror jag att det är kunden som är problemet, de som inte är det minsta intresserade köper ofta lågpris, och det är också ofta de som totalt saknar mekanisk sympati.
Åt dem skulle ett dyrt proffsverktyg åtminstone hålla lite längre, men med våld så har du sönder ett billighetsverktyg rätt fort.
Å andra sidan de som rengör och smörjer efter varje användning enligt instruktionsbok tenderar vara de som köper ett high-end verktyg, men de hade antagligen kunnat få en billigare maskin leva i decennier.
Jämfört med proffsmodeller är det förstås bara skit. Man får det man betalar för.
Jag, som gärna köper grejor så sällan som möjligt, brukar ändå min gnidighet till trots försöka hitta proffsgrejor i det enklare segmentet. Det är en sur utgift, men sedan kan man glädjas varje gång man använder den istället för att köpa det billiga, åka hem glad och nöjd från butiken och sedan vara förbannad varje gång jag skall använda den.
Jag köpte Makita nu sist för några år sedan, en skruvdragare med två batterier och den kostade strax norr om 3.000 SEK efter sedvanligt prut på Berglunds Järn i Hemavan. Efter att i två dygn ha skruvat isär ett 75 kvm stort trädäck och byggt en ny altan av virket istället hade jag glömt priset och gladde mig varje minut åt att ha köpt riktiga grejor.
Begagnat väljer jag annars gärna när det gäller kläder och prylar, men kanske för inte denna typ av verktyg. Vill man komma undan billigare kan man ju gå ihop med en kompis och "poola" grejorna istället för att de ligger i garaget 355 dagar/år.
Är det nån som vågar avslöja att de är en sosse?Nån som har aftonbladet plus? Vilken vann?
View attachment 496301

Nån som har aftonbladet plus? Vilken vann?
View attachment 496301
Är det nån som vågar avslöja att de är en sosse?
Fast i det här fallet är det ok faktiskt.
![]()
Nejdå, men av de på bilden så måste det ändå vara bara Carlsberg som är ens nästan ok.Nån som har aftonbladet plus? Vilken vann?
View attachment 496301
Men va f-n. Vem bryr sig?Nån som har aftonbladet plus? Vilken vann?
View attachment 496301
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!