Frågor man vågar ställa

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Låten banan melon kiwi och citron får vissa att skratta, varför då ? Har precis läst låttexten och blir inget klokare av det.

Någon här som kan förklara för mig.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Låten banan melon kiwi och citron får vissa att skratta, varför då ? Har precis läst låttexten och blir inget klokare av det.

Någon här som kan förklara för mig.

Pajas-pop, i stil med Sean Banan med flera, blir omåttligt populär för sina enfaldiga låtar som alla kan tralla med i, sedan när folk fattar så slutar dom som artister på barnkals med lite mera PK texter.....

Om jag inte har fel sjungs Banan melon av "Hooja" som ingen någonsin har tagit seriöst, en sämre parodi på Norrlänningar än Pistvakt oh sämre musiker än jag vet inte... Allt?

Att dom sedan härstammar från Gällivare? gör ju bara deras karikatyr av "Norrlänningar" sämre, jag menar dom sitter ju på facit.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Pajas-pop, i stil med Sean Banan med flera, blir omåttligt populär för sina enfaldiga låtar som alla kan tralla med i, sedan när folk fattar så slutar dom som artister på barnkals med lite mera PK texter.....

Om jag inte har fel sjungs Banan melon av "Hooja" som ingen någonsin har tagit seriöst, en sämre parodi på Norrlänningar än Pistvakt oh sämre musiker än jag vet inte... Allt?

Att dom sedan härstammar från Gällivare? gör ju bara deras karikatyr av "Norrlänningar" sämre, jag menar dom sitter ju på facit.
Det är ju populärt att skoja om sig själv för att inte stöta sig med andra.
Man får vara väldigt lättroad om något med den låten är roligt.

Lite som radiostationerna med reklam har en tjej (alltid en tjej) vars jobb tycks vara att skratta åt allt som hennes kollegor berättar ur egna upplevelser, saker som kan vara lika roligt som kniv och gaffel.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är ju populärt att skoja om sig själv för att inte stöta sig med andra.
Man får vara väldigt lättroad om något med den låten är roligt.

Lite som radiostationerna med reklam har en tjej (alltid en tjej) vars jobb tycks vara att skratta åt allt som hennes kollegor berättar ur egna upplevelser, saker som kan vara lika roligt som kniv och gaffel.

Jotack, två killar en tjej hysterisktflabb-trams-formatet
Det finns en anledning till att jag aldrig lyssnar på radio...

Det tråkiga med Hooja är att det verkar vara mest barn som vill lyssna på dom och barnen behöver inte den sortens sarkasm som lika gärna kan bli en slags propaganda.

Dom kommer liksom alla liknande band före dom andra att justera sina låttexter när dom upptäcker att dom bara tilltalar barn med sin musik.
Men just nu försöker dom tilltala vuxna med sin clownpop och texterna är olämpliga för barn
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Varför är hålen på diagonalen när det kommer till grenuttag/220V? Varför inte rakt/längsmed så att klumpen man sätter i ett uttag inte täcker ett annat.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Varför är hålen på diagonalen när det kommer till grenuttag/220V? Varför inte rakt/längsmed så att klumpen man sätter i ett uttag inte täcker ett annat.

På "powestrips" alltså långa grenuttag tycker jag att man kan få uttagen på vilket håll som helst, men det spelar ingen roll, "klumpen" blir ivägen ändå eftersom den är för stor åt alla håll.
Iblan kan man lösa det med att sätta varanannan sladd varannan klump.

Felet är alltså att "klumparna" är större än minimiavståndet mellan uttagen.

Men den standarden var skriven innan små switchade powerypplys existerade, då hade man möjligen ett nätagg på mitten av sladden till utrustningen.

Det finns ingen hejd på hur mycket jag hatar dåligt designade väggvårtor, ett dom tar mycket plats i uttagen är bara en liten del av det hatet.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Magsjuka i familjen.
Igår natt kaskadspydde ungen 7 timmar i sträck.
Inatt verkar det vara sambons tur.
Jag mår bra, quell suprise...

Var någonstans på en skala mellan "tyst, lungt och skönt några dagar" via separation till "mystiskt död i tungmetallsförgiftning" hamnar - "Det är klart, fippla lite till med mobilen medan du torkar spya, så kanske du slipper bli smittad nästa gång...." ? :va
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag undrar om någon känner igen och vet vad denna typen av kontaktstycke heter.

9 poligt är det.

IMG_20221205_210416.jpgIMG_20221205_210457.jpgIMG_20221205_210533.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sedan klassas omärkt katter som skadedjur. Har tatt väck ett gäng för folk som låter katt jävlarna pissa i min trädgård, konstigt nog verkar katter gå någon km för att pissa, men gytorp magnum XX ser till att pissning upphör snabbt.
Du har väl grävt gravarna för vintern ? Det gjorde min morfar innan tjälen kom. Var på besök hos honom på 1960-talet. I rabatten var tre gropar ca 30 cm x 30 cm x 60 cm. Jag frågade vadför?
Svar se ovan.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top