Fråga som många skulle vilja ha svar på..

TÜF skrev:
Bj.O.rn för f-n, du kör ju en j-la traktor till Motorcykel

Hähä, faan du har rätt för en gångs skull :D

Kommer inte till mötet helgen, jobbet har satt käppar i hjulet, å hade det inte satt käppar i hjulet hade jag varit på Anderstorp..

Har inte råd eller plats med japansk hoj, för mina duccar ska jag ha kvar..

/B

TÜF har rätt, Xeno klev av sin 996:a och satte sig på en Retta, genast sänkte han sig 4 sekunder på A-torp.

Kondition och styrka är viktigare än man tror, att orka ligga på 110% i ett helt race tar på krafterna, jag är helt slut efter 5 minuter :crash

Du bara snackar Bj.o.Rn!

Jag såg nog sisst på åsen att höll fullt efter halva depåkurvan! Jäklar vad hon tjöt hojen!

Att det senb var Scramblern har ju inget med saken att göra. Jag menar.... Kör du 1.17 med sc´n så är det fett med respekt! *flinar*

Men jag säger som db2 hasse sa.
"Full throttle untill you see GOD, close your eyes for a quick threecount. THEN brake."

:squid

Nu pratar du mer än vad du har förstånd till igen... Att du aldrig lär dig!! Jag visade ju hur du skulle åka med ditt monster, och det gick ju fortare än de flesta på banan!! :D

En liten kommentar i det hela. Jag åkte som snabbast med min Ducce 1.11.9 på Åsen. Tog 3 race med GSX-R 750'n innan jag åkte lika fort och fram tills Bikeweek i år innan jag åkte fortare med min Gixxer 1000. Så ett byte till en japs ger inte automatiiskt bättre tider. Däremot tror jag inte varken du, X-muppen eller Öl-Bj.o.rn har/hade optimala inställningar på era Duccar.

En rätt inställd Ducce har ett bättre chassi vid hård körning än vilken standardjaps som helst, framför allt för hårda och mycket sena inbromsningar. Kolla bara Nicke när han kör SS600 med sin RS. Finns ingen som bromsar senare in mot Eje!!
Däremot så saknas lite knuff i Ducce motorerna gentemot en fyra på samma kubik.

TÜF skrev:
Bj.O.rn för f-n, du kör ju en j-la traktor till Motorcykel. Farfar konstaterar ju själv att hans åbäke är för bängligt, och då har han ändå preppat sin till förbannelse. Skutta upp på en modern (din är ju för bövelen över ett decennium gammal) sporthoj, typ från japan, så har du dina sekunder där inom loppet av en tidsträning.

Du har nämligen gått i en bra skola, dvs klara av att bli hyffsat snabb på en Ducce, byt till något lättkört och du kan bli riktigt snabb. Se bara på pratkvarnen från Adrenalinköping, han blev snabb först när han satte sig att åka radfyra :D Du lär varva andra fjollor som aldrig gått i den hårda skolan och växt upp på italienska traktorer :p

Annars så är det bara att hålla med burkslaven bättre flås, mindre mage och mera muskler, så kommer varvtiderna.

Själv envisas jag med att köra gat-traktor och har inte motionerat seriöst på ett decennium, så jag är hur långsam som helst :crash

Testade dock ett par radfyror på Åsen för första gången i helgen... och var plötsligt hur snabb som helst :D Kunde ju hålla på och gasa till 15'000 varv istf 8'000, typ nästan dubbelt så snabbt!!! :fakta

Ölträning lär du förövrigt få på mötet i helgen.

Lördag :öl
söndag :zpy

/T

Så du tycker jag ska slå till på ngn av Ducky Racing's avlagda 748or, istf en 6-pack räka?... Jag vet inte det jag, om jag nu ska gå in för att på något sätt bli snabbare så lär jag förr eller (senare) kasta härket i backen... och då känns det bättre att kasta en själlös Nippondenso i backen istf en spagettirejser :crash

/T

En rätt inställd Ducce har ett bättre chassi vid hård körning än vilken standardjaps som helst, framför allt för hårda och mycket sena inbromsningar. Kolla bara Nicke när han kör SS600 med sin RS. Finns ingen som bromsar senare in mot Eje!!

TÜF skrev:
Så du tycker jag ska slå till på ngn av Ducky Racing's avlagda 748or, istf en 6-pack räka?... Jag vet inte det jag, om jag nu ska gå in för att på något sätt bli snabbare så lär jag förr eller (senare) kasta härket i backen... och då känns det bättre att kasta en själlös Nippondenso i backen istf en spagettirejser :crash

/T

Duckyteamets hojar är vana att crasha...

/B

TÜF skrev:

/T

Vore inte det roligare? Ge mig ett par 20min pass och ett par nya svålar, så kommer jag köra 12'or på Åsen med Ducky's krashvana 748'or. Ge mig en helg, lite tid att modda inställningarna och jag kör garanterat lika fort som med min Gixxer 1000. :rolleyes:

Sen rent generellt så klarar sig en Ducce klart bättre än en japs vid en krash. Är ju inte så mycket vevaxlar och skit som sticker ut på en Ducce.

Visst vore det kul att ha en rejsducce... men det är lite mer Volvo över en R6:a, dvs billigare rejsing... Nåväl, försäkringsslantarna måste komma in först :(

Ska förövrigt testa hypersport på Åsen imorgon, första gången som jag någonsin kör hypersport... Ska bli intressant. Sedan har jag lagt skambud (35') på Uffes räääser :D

/T

Vore inte det roligare? Ge mig ett par 20min pass och ett par nya svålar, så kommer jag köra 12'or på Åsen med Ducky's krashvana 748'or. Ge mig en helg, lite tid att modda inställningarna och jag kör garanterat lika fort som med min Gixxer 1000. :rolleyes:

EazyLiving skrev:

Sen rent generellt så klarar sig en Ducce klart bättre än en japs vid en krash. Är ju inte så mycket vevaxlar och skit som sticker ut på en Ducce.

Lite OT.

Vilken toppfart har du skurhinken innan bromsning på startrakan på Åsen?
Min gamla Suzuki GSX750F-92 orkade upp i 200.

No1 skrev:
Hör av dig så skall du få en åktur bakpå mig och min Hayabusa turbo så kommer du där efter tycka att resten är en barnlek... ;)

No1...
Det lär knappast hjälpa, troligen så vill Bjorn aldrig mer sitta på en hoj efter detta :D

No1 skrev:
Hör av dig så skall du få en åktur bakpå mig och min Hayabusa turbo så kommer du där efter tycka att resten är en barnlek... ;)

No1...

Nja... håller kanske inte med riktigt här. Jag är nog mer rädd när jag kör själv än när jag sitter bak. :näsblod

Sitta bakpå i 300km/h är mer barnlek än att våga just det där att bromsa senare eller gasa mer på bana. Fast om man inte är lika förtjust som mig i att åka med så.. :hihi

/Anneli - RRwannabe

Det är enkelt, bara att pensionera dig från knäskrapandet du håller på med
och göra som alla andra, kör motard istället! Du såg ju hur kul vi hade förra
veckan i Linköping :banana
En krasch kostar 1500 spänn i ny plast, däck slits med måtta, delar o hoj är
billigt, och det behöver inte gå +200 knyck för att vara kul!

Eller så gör du som Patrik säger, åk med honom på Busan så behöver du inte
gå på gröna lund de närmsta 25 åren....

/Andreas från Stenhamra #29
ps, jag tjatar på Mange Vberg att han ska skaffa en motardhoj när han är
klar med veidec!

Enkelt....

ring 071-V-ROSSI så kanske han kan låna ut lite talang

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...