Fordonsregisterfråga

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Hur bär man sig åt för att få reda på hur många inregistrerade exemplar av en given hojmodell det finns i landet ?

Och hur skriver man ovanstående fråga på god svenska?

Transportstyrelsen vet/kan ta reda på antalet.
Senast jag frågade var det dock inte gratis och troligen inte nu heller...:(

Man ringer Fordonsregistret, säger sitt ärende och så kopplar de till en gammal databastomte i källaren. Han är rätt grinig och jäktad så det gäller att vara konkret "databasen ger bara de svar jag frågar efter, jag har inte tid att sitta och simulera här...." och ha papper och penna redo. Alla utskrifter mm kostar.

Man ringer Fordonsregistret, säger sitt ärende och så kopplar de till en gammal databastomte i källaren. Han är rätt grinig och jäktad så det gäller att vara konkret "databasen ger bara de svar jag frågar efter, jag har inte tid att sitta och simulera här...." och ha papper och penna redo. Alla utskrifter mm kostar.

Provat ringa eller jobbar du i en källare? :)

Hej! Lyckades du? Jag är i samma sits och skulle vilja få tag på reg nummer till alla fordon av ett visst märke och modell. Kostar 700 i startavgift hos Transportstyrelsen samt ett par kr för varje träff. Söker dock inte mer än 30 fordon och därför känns 700 saftigt. Någon som har andra idéer?

Provat ringa eller jobbar du i en källare? :)

You bet :tummenupp Ringde växeln och sa att jag ville veta antalet reggade ex av Honda VTR 1000 SP1/SP2 2000 - 2005. Jag vet hur många Honda Sverige tog in + några importer (min bla) men tyckte det vore kul att veta hur många som rullade.

Jag blev kopplad vidare till en stressad gubbe som gjorde några sökningar i sin databas ....klart!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!