Tack för ditt svar.
Ja, jag misstänkte att jag behöver justera upp bromspedalen ännu mer än jag gjort tidigare.
Jag hade en annan coach tidigare (fd. VM förare) och han påtalade vikten av just det du beskriver. Men det är ju som vanligt, jag hör vad de säger, förstår ganska nära hur de menar och tycker att jag överdriver positionen eller rörelsen men är fortfarande långt (min känsla) ifrån av vad de sa.
Eller åtminstone så känns en mindre justering att jag gjort helt åt fanders fel tidigare och nu är det helt annorlunda igen.
Jag har hela tiden trott att det varit fel att justera den högre då manualen visar på ca. 10 mm. Men okej, så upp lite till med pedalen för att kunna nå den ännu bättre i de brantare nedförsbackarna. Det här förklarar saken varför jag haft så svårt just med den här övningen. Det blir ju en himla obalans i allt när jag ska försöka mig på att fotbromsa när jag inte riktigt når från den nya stående positionen
(med röven ovanför skärmen).
När det gäller den växlingen som min coach gjorde i skogen så har jag för mig att ha körde stående på bakhjulet över lite ojämnheter och på så sätt kunde (vrist) sparka i nästa växel. Såg j-igt cool ut. Han kör så himla fint, lugn som en filbunke men det går snabbt som attan. Vi har några riktigt duktiga på klubben som besitter den här nivån, min a
vundsjuka vilar aldrig.