roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Polestar 2 eller rättare sagt Android Auto. Har Du provat Google Home är det precis lika enkelt i PS2. Säger jag till exempel ”Kör till Yamaha-Center i Luleå” checkar den själv av adressen innan den föreslår färdvägen. Kalasbra funktionalitet och det är sällan den inte förstår kommandot. Prova när Du får chans och bilda Dig en egen uppfattningVilka bilar har det enl dig? Ska testa själv om det funkar, då min E-klass är sådär bra = stängt av det.
Mesta delen av mjukvaran till Polestar utvecklas av Volvo. Köper Du en Gent-producerad Volvo (XC40 alt C40) med Android lär Du ha samma funktionalitet och lejonparten av köpeskillingen (i vart fall vad gäller löner och skatter) blir kvar i Europa och Sverige.
Men sanningen att säga har jag dålig koll på vilka fler europeiska biltillverkare som använder Android, vill minnas att någon av de större börjat ”samarbeta” i alla fall. Det har tagit tid och ibland verkligen varit ett steg fram och två tillbaka men det gäller user interface har jag inte provat något bättre, inte än i alla fall.
Detta är naturligtvis en väldigt personlig värdering men tre saker jag kommer att ha svårt att avstå från framöver är:
1 - Pixel Led
2 - Bra röststyrning och smart navi.
3 - Riktigt bra fyrhjulskrafs (om än det kostar lite räckvidd)
Last edited: