Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ahh det har jag missat om det finns en ren el golf, då vet jag inget som kan vara till hjälp.Menar du inte gte dvs hybriderna? Min fråga var om golfen med endast eldrift.
www.mestmotor.se
Volvo 945 med 200hk och 200kWh batteri! Skulle köpa DirEcKtTVW ID.7 då? Vad tror presidiet om den?
Själv är jag mycket positiv till kombikupéns återkomst på bred front.
Då NEVS diskuterats tidigare i tråden vill jag tipsa om att Auto Motor & Sport idag släppte en 16 min film för prenumeranter, från provkörningen av Emily i Trollhättan för 3 veckor sedan. Kommer ett reportage i nästa nummer samt på webben 1’a maj (igen för prenumeranter).
![]()
Alrik provkör Teslan från Trollhättan – Nevs Emily GT
Tidigare i år fick vi som enda tidning provköra Emily GT. Här är provkörningen av den högst aktuella bilen som nu har förvärvats av EV Electric, publicerad i maj i år.www.mestmotor.se
Jag kan känna att hela 2008 gick åt att lyssna på morgonekot om Saab och att det räcker nu. Vi kan inte behöva sätta oss in i detta år efter år efter år efter år.Då NEVS diskuterats tidigare i tråden vill jag tipsa om att Auto Motor & Sport idag släppte en 16 min film för prenumeranter, från provkörningen av Emily i Trollhättan för 3 veckor sedan. Kommer ett reportage i nästa nummer samt på webben 1’a maj (igen för prenumeranter).
![]()
Alrik provkör Teslan från Trollhättan – Nevs Emily GT
Tidigare i år fick vi som enda tidning provköra Emily GT. Här är provkörningen av den högst aktuella bilen som nu har förvärvats av EV Electric, publicerad i maj i år.www.mestmotor.se
Jag kan känna att hela 2008 gick åt att lyssna på morgonekot om Saab och att det räcker nu. Vi kan inte behöva sätta oss in i detta år efter år efter år efter år.
Saab var och är jättebra men nu vänder vi blad.
Jodå polestar har hyrt in sig i tekniska utveckling på nevsEnig!
Det hade varit jättebra om vi hade kunnat rädda kvar biltillverkning i Trollhättan, men det gick inte och det som är där nu (NEVS) är ingen biltillverkare.
Det stämmer men de tillverkar inga bilar där.Jodå polestar har hyrt in sig i tekniska utveckling på nevs
Det är sant dom skall driva produkt utveckling där. Motor o batteri tror jag det var.Det stämmer men de tillverkar inga bilar där.
Polestar har lånat testutrustning och gjort tester där länge men huvudutvecklingen är fortfarande i hos Volvo Cars. Det var ju snack om att Polestar skulle köpa delar av NEVS och Heart Aerospace en annan del men där är ju inget klart.Det är sant dom skall driva produkt utveckling där. Motor o batteri tror jag det var.
Mmm, vi får se hur de i slutändan ställer sig. Ingenlath uppträder aningen besvärat när det gäller de kinesiska ägandet och tillverkningen, särskilt som profilen när det gäller klimatsmarta och cirkulära materialval är hög. Ägandet lär ju vara svårt att påverka (når de lönsamhet 2024 enligt planerna lär prislappen bli imponerande) men nu ska de ju öppna fabrik med Volvo i USA där Polestar 4 och möjligen 3 ska tillverkas. Sannolikt lär ju också batterifabriken vid Kvarnsveden (Northvolt/Volvo) vara en frestelse när det gäller miljöprestanda för en rätt kritisk del av insatsmaterialen.Polestar har lånat testutrustning och gjort tester där länge men huvudutvecklingen är fortfarande i hos Volvo Cars. Det var ju snack om att Polestar skulle köpa delar av NEVS och Heart Aerospace en annan del men där är ju inget klart.
Är det samma som conceptbilen på elbilsmässan i Göteborg = SKITSNYGG.VW ID.7 då? Vad tror presidiet om den?
Själv är jag mycket positiv till kombikupéns återkomst på bred front.
Vilka bilar har det enl dig? Ska testa själv om det funkar, då min E-klass är sådär bra = stängt av det.Själv har jag fallit pladask för en fungerande röststyrning i bilen så det blir intressant att se hur pass långt VW kommit?
Poleastar säljer dåligt i Kina (liksom alla andra icke-Kina bilar), då de är dyrare&sämre än Kinesiska alternativ!Förstod jag presentationen i Shanghai rätt säljer PS2 som tåget i USA och Europa medan den kinesiska ”hemmamarknaden” agerat svalare. Det ska vara anledningen till att PS4 först lanseras i Kina.
Vilka bilar har det enl dig? Ska testa själv om det funkar, då min E-klass är sådär bra = stängt av det.
Kul att Polestar är bra. Vad tycker du om navi?Polestar (=Google) och Tesla. Än så länge.
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |