FettSnok
96% enligt läkaren
Gör samma själv… laddar aldrig mer än 50% hemma om inte jag ska dra helvetet iväg nästa dag.Nej, tänker Du på batterinördarna på Teslaforum förespråkar de väl <55% laddning när bilen står för att minimera degradering. Å andra sidan tänker väl jag (och kanske fler med mig) att om batteriet har 85% eller 88% kapacitet kvar efter 32 000 mil kanske i det stora hela inte spelar så stor roll givet kostnad i inköpspris och vikt att bära med sig under bilens livslängd?
Ett 100 kWh batteri lär ju ge ägaren ca 35kWh/dag att förbruka, motsvarar 14 mil innan laddning på jobbet eller hemma. Det bör kunna tillfredsställa även den mest aktsamme ägaren i de allra flesta fallen...

Tänk hur det kommer ställa till det för andra parkerade bilar när det där blir vanligare och folk kan parkera med minimala avstånd samtidigt som andra bilar fortfarande behöver utrymme för att komma ut från sin parkering.