Ducati i R600 och R1000

Peppe K

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
3 st 125cc
Jag vet att det var flera som körde Ducati på licens kurserna 2005 :tummenupp .
Jag är nyfiken villka som kommer att köra på sina Duccar 2006 :7peta .
För jag har bytt upp mig från 916 till 996 till 2006 :banana .Så vi får se hur det går :rolleyes:

Peppe K skrev:
För jag har bytt upp mig från 916 till 996 till 2006 :banana .Så vi får se hur det går :rolleyes:

Har du redan klämt in den nya rovan :confused:

Fräckt! Då är det därför du säljer en 916-motor. Blev det en "vanlig" 996-motor
eller S, SPS, R? Eller kanske RS? :tummenupp

christer skrev:
Har du redan klämt in den nya rovan :confused:
Nej inte än men den står i garaget och skriker :yoparty

duc916 skrev:
Fräckt! Då är det därför du säljer en 916-motor. Blev det en "vanlig" 996-motor
eller S, SPS, R? Eller kanske RS? :tummenupp
Det jag vet är att motorn är portad och chipad säljaren är osäker vad det är för modell. Det blir en överaskning när topparna tas bort :rolleyes:

Peppe K skrev:
Nej inte än men den står i garaget och skriker :yoparty

Säg till när det är dags, jag kommer till ditt garage med campingstol å några bärs, agerar åskådare och hejar på :rofl
Nåt måste man ju hitta på när man inte kan tracka däck krängare mellan kval å race :D

Ursäkta om jag visar min okunskap, men går inte den informationen att ta fram via motornumret?

Peppe K skrev:
Det jag vet är att motorn är portad och chipad säljaren är osäker vad det är för modell. Det blir en överaskning när topparna tas bort :rolleyes:

duc916 skrev:
Ursäkta om jag visar min okunskap, men går inte den informationen att ta fram via motornumret?
Det går säkert men jag har ingen aning hur man tyder nummrena eller bokstäverna :confused: .
Men den ska vist gå som ( F ) och den har varvtals stopp på 13000 rpm :3freak

Peppe K skrev:
Det går säkert men jag har ingen aning hur man tyder nummrena eller bokstäverna :confused: .

Låter godiiiiis :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan

christer skrev:
Säg till när det är dags, jag kommer till ditt garage med campingstol å några bärs, agerar åskådare och hejar på :rofl
Nåt måste man ju hitta på när man inte kan tracka däck krängare mellan kval å race :D
Kan oxå vara åskådare/påhejare när Peppe ska lyfta i nya motorn.
Hojta till om tid/plats...

rust29 skrev:
Kan oxå vara åskådare/påhejare när Peppe ska lyfta i nya motorn.
Hojta till om tid/plats...

Jag tar med två stolar :D Peppe, slå på värmen i garaget, vi som kommer vara passiva kanske fryser annars :hihi

Du Peter tror du inte hojen skulle gå bra med en av de fina peppade disel motorerna på ditt jobb :D :P

christer skrev:
Jag tar med två stolar :D Peppe, slå på värmen i garaget, vi som kommer vara passiva kanske fryser annars :hihi
Ska kolla så värmen kommer på så ni inte fryser :skrämd
Lovar oxå att serva er med kaffe och andra värmande drycker om det skulle behövas, allt för att hejjaklacken ska trivas och må bra :fyllisar

Peppe K skrev:

huvva.. en 996RS stoppades lämpligen vid 12700..

Antagligen ljuger någon för dig, eller så har man skaffat ett chip utan varvstopp vilket kommer att kosta vevlager och/eller vevstakar..

Hejsvejjs :fyllisar

/B

LOTTAK skrev:
Ska kolla så värmen kommer på så ni inte fryser :skrämd
Lovar oxå att serva er med kaffe och andra värmande drycker om det skulle behövas, allt för att hejjaklacken ska trivas och må bra :fyllisar

Nej för fasen, fram med ölen och en sovplats det här ska inte missas :fyllisar

björn

Peppe K skrev:

Fräckt med lite annat än radfyror :tummenupp, men du lär knappast se alla dina kurskamrater på tävlingarna då licens(kursen) mer verkar vara en innegrej... :(

oscar skrev:
Fräckt med lite annat än radfyror :tummenupp, men du lär knappast se alla dina kurskamrater på tävlingarna då licens(kursen) mer verkar vara en innegrej... :(
Tyvärr har du nog rätt.
Det är många som tar licens för att få flera tillfällen att köra bana och dom har ingen tanke på att tävla över huvudtaget :huvet //Peppes "huvudsponsor"

Peppe K skrev:
Ducati står ju inte så högt i kurs bland svenska
RR-licensinnehavare. Det är likadant med 125- och 250-produktionracers. Tråkigt tycker jag eftersom de är förbannat läckra jämfört med japanska gathojar, som depåerna svämmer över av.

Så vitt jag vet är det bara Sköld som kör Ducati. Och Björn här på forumet - men inte längre, sägs det. Som Rookie lär du bli ensam. Coolt. Mer mångfald i depån!

Nyteknik skrev:
Ducati står ju inte så högt i kurs bland svenska
RR-licensinnehavare. Det är likadant med 125- och 250-produktionracers. Tråkigt tycker jag eftersom de är förbannat läckra jämfört med japanska gathojar, som depåerna svämmer över av.

Så vitt jag vet är det bara Sköld som kör Ducati. Och Björn här på forumet - men inte längre, sägs det. Som Rookie lär du bli ensam. Coolt. Mer mångfald i depån!
Det var en dansk som förgyllde R1000 på Knudan med Aprulla. Sköld fixade ju ventilsallad efter några varv i SBK.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back