Maverickgoose
Gudomlig sporthojare
Du var ju inte speciellt snäll..
Nää.
PS:Ta inte åt dig om det inte var du i videon.
Du var ju inte speciellt snäll..
Hehe nä jag jävlas bara.Nää.
PS:Ta inte åt dig om det inte var du i videon.
Du idiot-förklarar bara dig själv förstår du. Lågfartsdelen har inget med övningarna att göra, det handlar om att du ska kunna utnyttja balansen och förstå hur det fungerar, lura inte dig själv att tro att du är duktig för det stämmer förmodligen inte. Utan balans kan du inte köra, och så är det.
Okej samtidigt som vi har hackat på ungdomarna här i tråden så har jag googlat/wikipediat fram några hojar som kvalar in på nya mellanklassen (om dom stryps till 35 kw)
Min personliga favorit Suzuki SV650. 2004 eller nyare är mycket snygga tycker jag. 55 kw original och klarar max 0.2 kw/kg
View attachment 370144
Suzuki GSX650F. Enligt wiki 63 kw original och tyngre än SV:n så den klarar också gränsen.
View attachment 370145
Kawasaki ER6. Nästan 50 kw original.
View attachment 370146
Ducati Monster. Har många olika motorer men exempelvis 796:an har enligt Ducati 64 kw original.
View attachment 370147
Om jag förstått reglerna rätt så borde alla dessa gå att strypa och således köras lagligt på nya mellankortet då dom alla har mindre än 70 kw original och om dom stryps till 35 kw så har samtliga mindre än 0,2 kw/kg
Om jag har fel får någon mer än gärna rätta mej.
Fan vilka tråkiga hojar(utom Duccen då).Det är ju fan skandal att det bara görs gubbiga pendlarhojar i den här storleksklassen. Hade jag varit femton år yngre så hade jag ju velat ha något som en NC30, CBR400RR, KR1S, GSXR400 eller liknande. Tyvärr verkar det inte tillverkas något sånt längre.
Fan vilka tråkiga hojar(utom Duccen då).Det är ju fan skandal att det bara görs gubbiga pendlarhojar i den här storleksklassen. Hade jag varit femton år yngre så hade jag ju velat ha något som en NC30, CBR400RR, KR1S, GSXR400 eller liknande. Tyvärr verkar det inte tillverkas något sånt längre.
Fan vilka tråkiga hojar(utom Duccen då).Det är ju fan skandal att det bara görs gubbiga pendlarhojar i den här storleksklassen. Hade jag varit femton år yngre så hade jag ju velat ha något som en NC30, CBR400RR, KR1S, GSXR400 eller liknande. Tyvärr verkar det inte tillverkas något sånt längre.
jag har uppkörningstid den 14:e...
Precis! det jag menar! Blir ju bara tråk kvar.
Ducatin hade vart fint,men nu är det så att jag som 18 åring inte har råd med en hoj i den prisklassen som 796an haha =)
Nåt sånt här då?
View attachment 370330
Problemet tycker jag, som hade samma farhågor fram tills igår, är att det finns inte så många hojar som kvalar in under 70kw. Pöbeln har dock skjutit sig själv i foten då det nästan varit mer regel än undantag att köra ostrypt. Det är förmodligen därav den delen av reglementet tillkommit.
Ljuspunkten i det hela är att reglementet verkar vara unisont över hela Europa. Därav kommer A2 förarna utgöra en relativt stor marknadsdel och således bli intressant för tillverkarna. Kawasaki var väll först på bollen nu med sin Ninja 300? Det i sin tur kommer förhoppningsvis leda till att vi kan få ett par trevliga hojar på marknaden med en bättre försäkringspremie. För om man ser på det, är det verkligen motorkraften som gör att du valt den hojen du valt, eller är det att den känns rätt?
Problemet tycker jag, som hade samma farhågor fram tills igår, är att det finns inte så många hojar som kvalar in under 70kw. Pöbeln har dock skjutit sig själv i foten då det nästan varit mer regel än undantag att köra ostrypt. Det är förmodligen därav den delen av reglementet tillkommit.
Ljuspunkten i det hela är att reglementet verkar vara unisont över hela Europa. Därav kommer A2 förarna utgöra en relativt stor marknadsdel och således bli intressant för tillverkarna. Kawasaki var väll först på bollen nu med sin Ninja 300? Det i sin tur kommer förhoppningsvis leda till att vi kan få ett par trevliga hojar på marknaden med en bättre försäkringspremie. För om man ser på det, är det verkligen motorkraften som gör att du valt den hojen du valt, eller är det att den känns rätt?
Problemet tycker jag, som hade samma farhågor fram tills igår, är att det finns inte så många hojar som kvalar in under 70kw. Pöbeln har dock skjutit sig själv i foten då det nästan varit mer regel än undantag att köra ostrypt. Det är förmodligen därav den delen av reglementet tillkommit.
Ljuspunkten i det hela är att reglementet verkar vara unisont över hela Europa. Därav kommer A2 förarna utgöra en relativt stor marknadsdel och således bli intressant för tillverkarna. Kawasaki var väll först på bollen nu med sin Ninja 300? Det i sin tur kommer förhoppningsvis leda till att vi kan få ett par trevliga hojar på marknaden med en bättre försäkringspremie. För om man ser på det, är det verkligen motorkraften som gör att du valt den hojen du valt, eller är det att den känns rätt?
Jaoo, den hade ju varit perfekt för A2. Tyvärr vill Transportstyrelsen att hojjens slagvolym ska vara minst 395 cc vid uppkörningen
Eller är det så att det är den där regeln om att originaleffekten inte får vara för hög är det som gör att skon klämmer?
Och sist men inte minst, om du fick välja precis vilken hoj du vill med nuvarande regler, vilken skulle det vara?
Tänkte faktiskt ta och provköra 300ninjan i vår, hade en 250ninja och där saknades faktiskt effekt. Möjligt att 300ninjan täcker upp det, är nyfiken på det..
HOjen jag har nu valde därför att den hade tillräckligt med effekt, var skönt att köra och inte helt jobbig att köra långt på. Allroundig hoj, helt enkelt, vilket jag var ute efter.
Cagiva raptor skrev:Kvar blir motarder och dyl vilket jag har svårt att finna mig i.
Goddag yxskaft.De flesta super motarder borde väl funka.
en 10+ år gammal hornet 600 kvalar in på 70kw gränsen.Skulle vilja ha en ducati 748,749, honda hornet eller yamaha fz6n och en streettriple hade vart smutt det med!
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
KTM 990 RC R på gång
KTM har presenterat prototy... |
|
Distinguished Gentlemans Ride 2024
Söndagen den 19/5 var det d... |
|
Skönt häng på Rapidos öppet hus!
Idag höll Rapido MC, Stockh... |
|
Högsta antalet viltolyckor på tio år
Under 2023 inrapporterades ... |
|
Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland
Foto: Miles Holden Värva... |
|
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb
Den 3 augusti i år har Hyde... |
|
Dags för 50:e Custom Bike Show
Lördagen den 1 juni är det ... |
|
Varning för potthål
Foto: STR/Hanna Maxstad ... |
|
Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride
Söndag 19 maj är det dags f... |