Dom tar ju förfan död på mellanklassen!

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Tänkte faktiskt ta och provköra 300ninjan i vår, hade en 250ninja och där saknades faktiskt effekt. Möjligt att 300ninjan täcker upp det, är nyfiken på det..
HOjen jag har nu valde därför att den hade tillräckligt med effekt, var skönt att köra och inte helt jobbig att köra långt på. Allroundig hoj, helt enkelt, vilket jag var ute efter.

Lite tyngre och lite svagare än en RD350 , Borde vara en kul hoj med lite sämre prestanda men betydligt bättre väghållning än Rd:gnissla
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
en anledning till att nuvarande regler e bättre är som sagt tidigare att dom flesta hojar inte går under 70 kw i dagens mellanklass, alltså kommer utbudet minska markant nästa år vilket därav kommer påverka mitt hojval. Det är där det klämmer.
Som också sagt innan så föredrar jag helt ärligt att åka på en stryp (25kw)´s cykel som jag verkligen vill ha och är glad att äga än att ha en cykel på 35kw som jag inte trivs med såvidare värst att åka runt på. Det vet ju ni också man vill ju att det ska kännas rätt i hjärtat med sitt cykelval! Kan göra mycket för det 1sta alternativet.

Skulle vilja ha en ducati 748,749, honda hornet eller yamaha fz6n och en streettriple hade vart smutt det med!

Ja det är klart att det försvinner alternativ iom regeln men som sagt finns det nog gott om hojar kvar om du ger dej ut och provar.

Du kommer förmodligen hitta en du trivs med ändå.

(för övrigt finns enligt wikipedia FZ6N med 57kw motor från 2007 och nyare.)
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Jag förstår ärligt talat inte denna ungdomliga hets för att få åka stooora maskiner... Precis fixat iordning sonens CBR400-87. Den har 41kw och borde således vara lättbantad till 35. Den är skitkul att köra, lite känsla av att det går att göra som de glada japanerna på de tighta små trixbanorna med den, varvar till 15.500 och låter som en formel1bil redan från låga varv. Hänger med bra vid rödljusen också.
Men jag är väl en gammal stofil...
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag förstår ärligt talat inte denna ungdomliga hets för att få åka stooora maskiner... Precis fixat iordning sonens CBR400-87. Den har 41kw och borde således vara lättbantad till 35. Den är skitkul att köra, lite känsla av att det går att göra som de glada japanerna på de tighta små trixbanorna med den, varvar till 15.500 och låter som en formel1bil redan från låga varv. Hänger med bra vid rödljusen också.
Men jag är väl en gammal stofil...

Det finns exakt 0 st cbr 400 på blocket, vilken av dom ska TS köpa?
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Det finns exakt 0 st cbr 400 på blocket, vilken av dom ska TS köpa?
Först tänkte jag svara:
"Jag köpte min efter att tråden startats... Men det lär väl aldrig läggas ut nya annonser på Blocket förstås..? Eller hur tänkte du nu..?"
Men sedan insåg jag att det inte är nå'n vits att bemöta den typen av inlägg...
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Först tänkte jag svara:
"Jag köpte min efter att tråden startats... Men det lär väl aldrig läggas ut nya annonser på Blocket förstås..? Eller hur tänkte du nu..?"
Men sedan insåg jag att det inte är nå'n vits att bemöta den typen av inlägg...

"den typen av inlägg"??
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Alla hojar i hela världen säljs via blocket, så det du säger innebär att det just nu inte finns någon enda cbr400 till salu någonstans.

Trist som fan. :(

Näe, men syftade lite mer på att det är en jäkligt unik hoj som inte är så lätt att få tag på.

Lite som, jag fattar inte varför alla ungar vill ha en fräsig bil för, det finns ju roliga gamla Ferraris..
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Näe, men syftade lite mer på att det är en jäkligt unik hoj som inte är så lätt att få tag på.

Lite som, jag fattar inte varför alla ungar vill ha en fräsig bil för, det finns ju roliga gamla Ferraris..

Jag backar lite. Visste inte att just CBR:en var en unik hoj utan använde den som exempel på en mindre men fortfarande kompetent MC i mellanklass. Därav min kommentar till dig. Ok? :krama?
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Sådär ja!! Skönt att nu kunna trotsa emot er lite grann som var emot mig att ta a-beg osv. Fyllde 18 bast igår och plöjde då ner till Norrköping med bil och hyrd hoj på släp. Satsade allt på ett kort och klarade uppkörningen nu idag på Norrköpings sista tid för säsongen!
Så jeffla skönt, vi ses väl på vägarna sen då !
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Asså varför blir det sånt gnällande på mellan klassen, Visst det suger att man inte får strypa en r1 eller andra super sporthojar men för övrigt så är det väll skit samma? Man plockar bort strypningen och sen behöver man inte bry sig om effekt problemen... Så länge man ger fan i att krocka så är det inga problem :)
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Jag tog begränsat kort 2008 (då var jag 19 år). Började på en ZX7R, den gick paj så jag köpte mig en strypt 25 kw splitterny Honda CB600 Hornet ABS, körde in den med strypning och sen väck med den. Körde den i cirka 900-1000 mil, fick ordning på kawan och horneten, sålde båda och hade ingen hoj ett tag. Då fick man köra pappas Fireblade 2010 ett tag istället.

2011 köpte jag min nuvarande hoj, 1098S, då var jag bara 22 år gammal :)

Det går att överleva som ung människa på brutalt snabba hojar. Det är skrämmande att se hur vissa 30 + kör hoj i gruppåkningarna jag har varit med om. Men då vill jag heller inte veta hur galna de var när de var 20 bast.
 

Rimo

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet
Jag som precis gått från 636 kubikare till att börja gasa lite motard, om allt går enligt planerna. Bushoj är roligt! Ge den en chans! :)
 

Ktm125

Guest
Sitter precis i samma sits som dig, är 21 och ska ta körkort nu till sommaren. Blev så jävla arg när jag fick reda om detta då jag alltid önskat mig en sporthoj. Så jag skiter i vilket, har nyligen köpt en ninja 636r -06 och tänker ha jävligt skoj. Kör jag lagligt enligt trafiken och dem stoppar mig för en kontroll så får jag max böter ifall dem ens orkar bänka hojen. Tänker inte ens tanken att köra med en sleden 300 elr liknande, och är ej sugen på att ge 80k för en ny mc som är anpassad för A2 kortet..
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Sitter precis i samma sits som dig, är 21 och ska ta körkort nu till sommaren. Blev så jävla arg när jag fick reda om detta då jag alltid önskat mig en sporthoj. Så jag skiter i vilket, har nyligen köpt en ninja 636r -06 och tänker ha jävligt skoj. Kör jag lagligt enligt trafiken och dem stoppar mig för en kontroll så får jag max böter ifall dem ens orkar bänka hojen. Tänker inte ens tanken att köra med en sleden 300 elr liknande, och är ej sugen på att ge 80k för en ny mc som är anpassad för A2 kortet..

Dom behöver inte bänka din hoj. Det är bara att kolla reg beviset i datorn, då ser man att hojen har mer än 70 kw orginal och därmed olaglig för dig att köra oavsett strypt eller ostrypt. ENKELT!
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Dom behöver inte bänka din hoj. Det är bara att kolla reg beviset i datorn, då ser man att hojen har mer än 70 kw orginal och därmed olaglig för dig att köra oavsett strypt eller ostrypt. ENKELT!

Olovlig körning kan ju dessutom leda till indraget körkort, kanske inte första gången men garanterat om du åker på det mer än en gång.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top