NoRegrets
BadKharma
- Gick med
- 24 Feb 2006
- Hoj
- Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Svar på din fråga angående KK: Jag ville skaffa det för att köra just lagligt och för att få utbildningen, och sedan plockat bort strypningen när jag kände att jag var redo för det. Vem vet, jag kanske hade vart nöjd och accepterat strypningen. Skitsamma.
Hur orkar alla tracka ner på någon de inte vet någonting om, ni kunde väl se att jag var lite besviken i mitt inlägg och kanske skrev något onödigt, ni som är så duktiga och vuxna. Retade tydligen upp många, var ju inte riktigt meningen. Nu är det fel på mitt nick och allt möjligt, också kör jag i mötande körfält osv.. Jaja. Man blir inte en duktig förare för att man har körkort, den riktiga utmaningen kommer när man har kortet i handen och ska ge sig ut på vägarna själv. Jag vet inte om det finns nån statistik på detta, men enligt vad jag upplever är de dom som har körkort som kör ihjäl sig mest än de utan. Men men, jag kan förstå era åsikter. Kan själv tänka illa om bilförare utan körkort, dock påstår jag inte några saker om dom, det är mest patetiskt. En sak bara: Jag riskerar ingen annans liv än mitt eget när jag är ute och kör, har inte gjort hittills men tro fan att jag kommer göra det, med körkort eller utan. Förmodligen störst risk för det om jag har körkort... Oerhört många andra här inne gör det, på bulten t.ex. Kör ju som jävla dårar (har inget emot det) Men klagar ni lika mycket på dom? Är de lika mycket tattare? Det enda jag kan hålla med om är väl att en 18 åring inte ska köra ostrypt. Nåväl, tycker vi avslutar detta här och nu
K-B, önskar dig lycka till.
Körkort garanterar mycket riktigt inget alls. Inget i livet kommer med något slags garanti. Körkort visar dock att du har fått licens till att börja lära dig på allvar och utvecklas. Förhoppningsvis får du med det vissa grundvärderingar och grundläggande färdigheter...och något sånär sund attityd mot risker och uppfattning om dina egna begränsningar. Det är ett grundläggande första steg och inställning i stil med "jag kommer att köra olovligt för ...ehheaa..för jag älskar att köra" är ett bevis på att något saknas. Det luktar något slags pinsam "rebell without a cause" attityd...