Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
valmers skrev:Oj, även högersidan har visst TV-kanaler som tjänar deras intressen. Det måste vi förbjuda.![]()
korvgubbe skrev:Det är väl ändå en rätt stor skillnad på att ett media är färgad av en politisk åskådning och agera propagandamaskin!?
Om nu SVT är värre vänsterpropaganda än Fox borde dina svar vara självklara:
- Tror du Fox skulle ägna tid att gräva i Bush:s bakgrund som SVT grävde i i vänsterpartiets och framförallt Ohlys?
- Tror du Fox skulle ha lika många soffdebatter om felanvända pengar(som t.ex. Metall-skandalen) om det istället varit, låt säga delar av den republikanska ledningen som varit en aning vidlyftiga?
Chris Ash skrev:Jag tror att Goodstuff är en aning ironisk.
Maxxi skrev:Haha fan va bra det var när de klippt ihop när de hela tiden sa "Some people say that....."
Och "shut up"![]()
![]()
valmers skrev:Att ha en TV-kanal som tjänar ens intressen är knappast värre än att försöka tvinga hundratusentals LO-anslutna att rösta regimtroget.
HansJ skrev:Trots att vår mediala ankdamm är klart vänsterinriktad, så har vi kontrollorgan som faktiskt kontrollerar och iblandd fäller partiska inlagor. FOX är propaganda!
oFFkeFF skrev:Valmers, urskuldar du FOX extremt dåliga journalistik, med att "kommunisterna har minsann också propagandakanaler"?
Personligen tycker jag all sorts propaganda, där man matar tittarna med lögner är vidrig, oavsett om den kommer från höger eller vänster.
När rapporteringen blir fanatisk, oavsett om den är muslimsk eller kristen, kommunistisk eller högerextremistisk är det fel(tm).
Fel behöver inte automatisk innebära sosseförbud, däremot bör man arbeta mot det.
D.v.s skulle vi få en kanal i FOX storlek som sände nassepropaganda, skulle åtminstone jag och ganska många fler vända oss mot det.
oFFkeFF skrev:Valmers, urskuldar du FOX extremt dåliga journalistik, med att "kommunisterna har minsann också propagandakanaler"?
Personligen tycker jag all sorts propaganda, där man matar tittarna med lögner är vidrig, oavsett om den kommer från höger eller vänster.
[/QUOTE]Markus skrev:Titta när man debatterar i svenska program, ämnen som feminism, invandring, bidrag, sjukskrivningar, sociala problem etc - det är väldigt likriktat. Att jag ens nämnde SVT i den här tråden berodde på att jag misstänkte att man kastade sten i glashus vilket jag också fick bekräftat. Det kändes inte som om den aktuella dokumentären var speciellt objektiv, mer en blandning av Moore, Josefsson, Chomsky och till det suggestiv musik när det var läskiga Fox-arbetare i bild och fin musik när det var avhoppare eller motståndare. Att döma av gårdagens dokumentär så var det dock en skitkanal, men en intressant fråga är varför den öht existerar? Är det en motpol till CNN, ABC, NBC, CBS? Såg ni när de "andra" kanalerna läste upp nyheten att Bush vann valet? Hur ledsna de lät och hur tyst det var i bakgrunden, inte mycket objektivitet där inte.
valmers skrev:Nej, absolut inte. Det är dock skrattretande att se vänsteretablissemanget bli upprörda över en högerkanal i USA, mot bakgrund av exempelvis förbudssnacket i sosse/kommunist-kretsar när kabel-TV började bli på tapeten. Marita Ulvskog, kommunist, är ett fint exempel. Snacka om att få panik när hon insåg att hennes fina statsradio/TV, som man kunde kontrollera hundraprocentigt, skulle få konkurrens från vinstdrivande kanaler. Usch. Reklam. Fy. Hjälp.
[/QUOTE]Markus skrev:Titta när man debatterar i svenska program, ämnen som feminism, invandring, bidrag, sjukskrivningar, sociala problem etc - det är väldigt likriktat. Att jag ens nämnde SVT i den här tråden berodde på att jag misstänkte att man kastade sten i glashus vilket jag också fick bekräftat. Det kändes inte som om den aktuella dokumentären var speciellt objektiv, mer en blandning av Moore, Josefsson, Chomsky och till det suggestiv musik när det var läskiga Fox-arbetare i bild och fin musik när det var avhoppare eller motståndare. Att döma av gårdagens dokumentär så var det dock en skitkanal, men en intressant fråga är varför den öht existerar? Är det en motpol till CNN, ABC, NBC, CBS? Såg ni när de "andra" kanalerna läste upp nyheten att Bush vann valet? Hur ledsna de lät och hur tyst det var i bakgrunden, inte mycket objektivitet där inte.
Du ser/hör verkligen inte mycket på SVT/SR, det framgår med all önskvärd tydlighet.Chris Ash skrev:Vad som verkligen är skrattretande är att du kallar SVT/SR för propagandakanaler för socialism/kommunism och FOX för en kanal som tjänar högerns intressen. Du och Bill O Reilly hade nog passat bra ihop.
valmers skrev:Du ser/hör verkligen inte mycket på SVT/SR, det framgår med all önskvärd tydlighet.
valmers skrev:Nej, absolut inte. Det är dock skrattretande att se vänsteretablissemanget bli upprörda över en högerkanal i USA, mot bakgrund av exempelvis förbudssnacket i sosse/kommunist-kretsar när kabel-TV började bli på tapeten. Marita Ulvskog, kommunist, är ett fint exempel. Snacka om att få panik när hon insåg att hennes fina statsradio/TV, som man kunde kontrollera hundraprocentigt, skulle få konkurrens från vinstdrivande kanaler. Usch. Reklam. Fy. Hjälp.
oFFkeFF skrev:Jag vet många liberaler som är upprörda över FOX.. Är liberaler också vänster nu helt plötsligt?
De flesta kanaler i USA är "höger", men FOX är inte bara höger, de kör propaganda-tv alá 70-talets sosse-tv...
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |