Dagens bild

20260412_163726.jpg
Inte mycket till bakgrund i bilden, men förgrunden gillar jag 😉
Hade tänkt ta en tur med Katanan från -82, men batteriet ville inte räcka till för att få motorn att gå igång, så det fick bli RC30:an istället.
 
1776030026524.png

Här är bakgrunden mer intressant. Kostigar kom till när korna gick längs skogsbrynet för massor med hundra år sedan. Där red man sedan och körde även med häst och vagn när de breddats. Nu är många av dessa kvar men asfalterade för att vi som kör motorcykel och älskar kurvor och nerlägg ska njuta.
 
View attachment 527626

Här är bakgrunden mer intressant. Kostigar kom till när korna gick längs skogsbrynet för massor med hundra år sedan. Där red man sedan och körde även med häst och vagn när de breddats. Nu är många av dessa kvar men asfalterade för att vi som kör motorcykel och älskar kurvor och nerlägg ska njuta.
I vilken del av Sverige är denna bilden tagen?
 
View attachment 527626

Här är bakgrunden mer intressant. Kostigar kom till när korna gick längs skogsbrynet för massor med hundra år sedan. Där red man sedan och körde även med häst och vagn när de breddats. Nu är många av dessa kvar men asfalterade för att vi som kör motorcykel och älskar kurvor och nerlägg ska njuta.
IMG_0853.jpeg
Här vet jag inte om det är moppen eller kurvan som är mest intressant. För mig är det moppen helt klart.
(Den markfrigången ni, en modern KLE451 blir grön av avund.)

Det är Sveriges i särklass mest fotograferade vägavsnitt. Folk vallfärdar dit när solen skiner. Slingerbulten Raceway. Den erkänt bästa hojvägen i Sverige. Johoo. För folk som vill bli fotograferade, folk som gillar att vinka tufft, glatt, coolt eller avmätt. Sedan finns ju fiket. Fiket! Blaskigt pumptermoskaffe som hojåkare älskar.

Jag tankar där om jag måste. Annars tar jag bara ett långsamt varv med bägge fötterna på fotpinnarna (jorå) för att kolla om det finns någon 80-talshoj på parkeringen. Det gör det sällan.
Kanske någon med en likadan hoj som jag? Ha! Det har aldrig hänt.

IMG_1973.jpeg
Titta på mig då!
”-Vart” är alla?

IMG_1565.jpeg
Inte ens halvfullt.

IMG_1464.jpeg
Åhhh, en omodern. Oket framför. 🙂

IMG_1936.jpeg
En gammal bild, sent på säsongen och långt innan vi fick rejsiga räcken i fotokurvan.

IMG_2549.jpeg
Jo jag gillar också nerlägg i kurvor. Mitt japanska framdäck från IRC är från 1998 så jag har inte testat var gränsen går. Funkade hyggligt i vintras.


IMG_2356.jpeg
Tar en reprisbild på det. Färska däck ju.
 

Bifogat

  • IMG_1565.jpeg
    IMG_1565.jpeg
    2.6 MB · Visningar: 8
  • IMG_1973.jpeg
    IMG_1973.jpeg
    2 MB · Visningar: 10
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top