Bra område att övningsköra hög och lågfarts bana i HBG?

Jeppe0001

Medlem
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
R1-05, Tuono V4 Factory-17
Hej

Jag letar efter ett stort och bra område att övningsköra hög och lågfarts bana.
Någon som vet något bra område som är stort nog och helst otrafikerat?

Tacksam för svar.

Vägen till Netonet är bra efter stängningstid. Innan Netonet öppnade brukade jag vara där med körskolan. De hade även lågfartsdelen på lastområdet till fabriken som ligger längst ner på vägen innan man svänger vänster till netonnet, markeringarna finns kvar men ibland ligger där grus osv.

Annars finns Ättekulla industriområde, är i princip helt dött på helger.

Btw. Konor finns att köpa på Biltema. Polaren köpte en uppsättning när han övade på konbanan.. Han har dock uppkörning på Torsdag, kirrar han lär du få köpa dem billigt... Det lär behövas en del och de kostar ändå 40:-/st och dessutom tror jag inte att han lär ha någon större nytta utav dem efteråt..

Btw. Konor finns att köpa på Biltema. Polaren köpte en uppsättning när han övade på konbanan.. Han har dock uppkörning på Torsdag, kirrar han lär du få köpa dem billigt... Det lär behövas en del och de kostar ändå 40:-/st och dessutom tror jag inte att han lär ha någon större nytta utav dem efteråt..

Det där skulle kunna bli hysteriskt roligt, om din kompis annonserade ut dem på ett danskt säljforum.

"Koner saelges. Halvtress kroner styck..."

:tungan

Ställena de andra skriver är suveräna. Bor du mer mot Ekeby-hållet så är där "industriområdet" där vid Ekeby Rostfria plan mark också på en raka på ~100m. Där har jag övat min krypkörning :) Där är dock ingen tillgång till manövern :)

Parkerings platsen rakt över brandstationen på söder. Där har körskolorna sina övningar. Där är markeringar klart o färdigt i marken för alla 3 övningarna.

Ska kolla Brandstation på söder, låter skit bra om det redan är markerat o klart :yoparty

Tack för alla tips osv! Har Uppkörning bokad 9 oktober så blir lite övning innan :)

Söder låter då om ett skitbra alternativ! Men är det inte bakluckeloppis på helgerna?
Lycka till Jeppe och glöm inte att ha blicken långt fram!

Inte på den parkeringen, vid bron över gåsebäcken vid brandstationen, om man kör in mot stan så ligger det på vänster sidan precis vid korsningen vid brandstationen. Man får köra ner igenom gåsebäck för att komma in där.

DriveIn har sina lektionen där ja, finns även en parkeringsplats längre bort på gåsebäck parallellt med motorvägen där dom har dom två lågfarterna markerade i marken.

Ett tips om du inte vill lägga pengar på koner så kör på petflaskor med vatten! Funkar, jag lovar!:tummenupp

En sådan där tråkig maning av gubben Putte...

Men, om du gör avancerade övning var så var inte själv. T.ex bromsövningar från 90, etc. Vurpar du och är själv, tja, det kan du ju själv räkna ut att det inte är så bra... :hihi
Men även enklare vurpor kan göra så du får putta hem hojen och det är inte heller så kul... :rolleyes:

Lycka till med uppkörningen!! :)

:hej

Jag kör inte själv. Har lyckats övertala farsan att va handledare :hihi Något han säkert ångrar nu :tummenupp Tack tack. Är inte speciellt nervös inför uppkörningen. Jag känner mig väldigt säker på min körning :)

Som jag sa förut parkeringen vid brandstationen till höger om den om du kommer från stan. Där finns markeringar o allt klart o färdigt högfarts delen går jämte järnvägen. klart slut =)

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back