BMW S1000RR: 185 bakhjulshästar original!

Tycker hojen ser GRYM ut, iallafall på bild!

Som redan nämnts, undrar hur de gör med försäkringen.

På BMW:s märkesförsäkring finns ser juh klasserna inte exakt ut som på Hondas märkjesförsäkring, men risken är väl att till 2010 så tillkommer samma höga grupp som på Honda, dvs självrisk på 25.000...

Håller de dock nere försäkringen på annan nivå, som BMW ligger idag, då är jag klart sugen att lägga en beställning på hojen ;)

När kommer de första beggade ut på marknaden tror ni? ;)

/Jocce

Last edited:
Tycker hojen ser GRYM ut, iallafall på bild!

När kommer de första beggade ut på marknaden tror ni? ;)

/Jocce

Det lär väl bli framåt midsommar ungefär. Det var väl vid den tiden i år det dök upp en beg. Desmodecidi (eller hur det stavas) på Blocket. En del tröttnar fort på sina leksaker.

Troligtvis kommer försäkringen att vara låg (samma som K1300S, "sport"), vilket betyder 11880 om året hel/hel i storstad första året. Sen när olycksstatistiken för 2011 är klar, då kommer premien att hojas, eller så skapar de en ny försäkringsklass

Som jag förstått det kommer den att släppas till allmänheten 5/12, dvs alla handlare kommer att ha ett ex att känna och klämma på. Jag ska eventuellt på ett specialevent hos en handlare ett par dagar tidigare.

Du skulle varit på gotlandring under lelleveckan så skullde du fått klämt, känt och sett/hört den under bankörning.:tummenupp

Provkörning på Fällfors?

Har Du shoppat eller tjyvläser Du i en nedtankad fulbok? :)

Dags att läsa på innan sommaren Roffe, manualen finns på bmw-motorrad.se att ladda hem som PDF. Du måste ju veta alla inställningar innan du ska provköra! ;)

Självklart! :tummenupp

Ola, som designat S1000RR, bor väl på Gotland va?

Jepp, Stånga, om jag inte minns fel.

Last edited:
På BMWs hemsida om s1000RR är det nu uppdaterat med följande;

BMW S 1000 RR
Pris från: 168.900:-
BMW märkesförsäkring via If: från 9.161:-/år

Försäkringen är således cirkus 50% dyrare än för K1300s. Dock finns ingen info om självriskerna ute än på IFs hemsida men troligen är det 25 loppor i vagnskadesjälvrisk om jag får gissa fritt.

BMW s1000rr

På BMWs hemsida om s1000RR är det nu uppdaterat med följande;

BMW S 1000 RR
Pris från: 168.900:-
BMW märkesförsäkring via If: från 9.161:-/år

Försäkringen är således cirkus 50% dyrare än för K1300s. Dock finns ingen info om självriskerna ute än på IFs hemsida men troligen är det 25 loppor i vagnskadesjälvrisk om jag får gissa fritt.

Jag har å min sida hört från insatt håll att självrisken blir ca.12.000
och i så fall finns det ingen annan supersporthoj som är i närheten.:banana
(K1300 är ingen supersport även om den är jävligt rask)

Bmw s1000rr

Här är Försäkringspremierna på S1000rr.

Försäkring:

18-24 år zon3=19,290 zon1=29,700:-

25-34 år zon3=11,573 zon1=17,820:-

35-49år zon3=9,645:- zon1=14850:-

50-99år zon3=9161:- zon1=14,107:-
:yoparty

Självrisken blir förmodligen 12.000

Öppet hus hos alla BMW-Handlare den 5DEC.med förmodligen en del jippo.:banana

BMW s1000rr

En sak som slog mig på hojmässan i Milano var alla dessa brudar som häckar på hojarna.Ju fulare fordon(Kinamoppar och fula benellisar)ju snyggare brudar
och det är klart något skall man ju locka med.Sedan blir siliconbrösten mindre och mindre och kjolarna länge och längre ju mer seriösa och snygga hojarna blir.Hos Ducati är tjejerna bara halvsnygga och hos BMW är det några riktiga ugglor.Kan detta bli en trend även i sverige.:tuttar

De har mätt en Suzuki K9 och en S1000RR i samma bänk samma dag och det skilde 17 Hk. 162 för K9:an och 179 för S1000RR.
Jag erkänner gärna när jag har fel och nu har de bänkat BMW'n till 178 på bakhjulet på Bike Trollhättan. R1 -09 gav 154hk vid samma tillfälle!! :brinnerup

Som kuriosa vet jag en R1 -09 som gav 160hk (ej original) i samma bänk men vid ett annat tillfälle. Och min kawa från 2004 gav 152 hk där i våras, original.

Alla som kör BMW nästa år kommer beskyllas med att de är bara snabba för att de har fler hästar! :)

Som jag förstått det kommer den att släppas till allmänheten 5/12, dvs alla handlare kommer att ha ett ex att känna och klämma på. Jag ska eventuellt på ett specialevent hos en handlare ett par dagar tidigare.

Carlbarks ställde ju ut cykeln vid en Pro Superbike-deltävling på Gelleråsen i somras. Vidare satt Henrik "Steny" Stenberg på en S1000RR under gridshowen på Ring Knutstorp i Pro Superbike.

Så allmänheten har fått känna på den för länge länge sen. Fick också en inbjudan till officiell förhandsvisning, några dagar innan 5/12. Men det är ju några månader försent med förhandsvisning på denna modell:D

Nu räknar vi med segrar i Rookie 1000 nästa år!

Var på AVAs "vip"-visning av hojen i veckan.
Riktigt fet faktiskt, var skeptisk till de osymmetriska detaljerna först.. t ex att vänster och höger kåpa är helt olika + givetvis lysena.

Men den gav ett riktigt schysst intryck när man fick se den i verkligheten samt klämma och känna.

Ljudet var grymt oxå! trots orginaldämpare.
Kan lätt tänka mig en sån om ett par år när de finns beggade.

edit:
Kan tillägga att det var en testförare där som kört den på bana och iaf enligt honom så var den riktigt grym att köra. De elektroniska hjälpmedlen ska tydligen funka riktigt bra dessutom.

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...