tocar
Vem orkar bry sig...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Du kan säkert mer om mig än det här, men rekord-Augustan uppges ju ha varit på 998, annars är det ju en 1100:aFörvirrande.
http://en.wikipedia.org/wiki/MV_Agusta_F4_series
Men det kan ju mycket väl stå fel på Wiki, att Augusta istället använde en 1078-motor, men isf kan man ju inte köra i ngn 1000cc-klass. Inte enligt Land Speed-reglemente iaf. Isg måste man ha menat ngt mer luddigt.
Här hittade jag dock en sida där man också kan tolka texten som att Augusta har blivit av med rekordet! http://www.motorcycle-usa.com/499/4...t-and-Pirelli-Sets-Records-at-BUB-Trials.aspx
Sökte även på Hondas hemsida men där hittade jag inget.
Det gäller ju att båda hojarna är original i samma omfång. Ty i klassen PP "production chassie" och "Production Engine" tror jag att man får mixtra en hel del. "Bassani-tuner" tex.
Kanske är det ngt här som är oklart eftersom Augustas rekord tycks står kvar överallt
Men hursom, tack vare att du hjälpte mig (och kanske även andra) med lite fler upplysningar så vart det ju en lärorik dialog. Det verkar iaf för mig inte helt solklart att Augusta har rekordet för 1000 cc originalhoj längre efter att ha läst lite på nätet efter dina tips.
Men konstigt är det att inte Wiki mm är uppdaterat gällande rekordet, tex Leslies resp Augustas wikisidor. Kanske bara är trögt.
Om ngt år kanske det är en bMW som har 1000cc-rekordet för originalhojar
Effektmässigt borde den ju kunna räcka till iaf.
Imponerade att de nu har kommit upp i samma hastigheter som Burt Munro gjorde på sin gamla Indian, inte illa!![]()
With the ambition of one accustomed to winning and the self-confidence of a company with all the knowhow in the world, MV Agusta have “crossed” their two latest creations, the F4 CC and the F4 R 312. They have made the ultimate cocktail of power and controlled aggression to once more unleash the beast also known as “the most beautiful motorcycle in the world”. They have added another “R” to the F4 and the superb R 312 that, flat out in sixth, has reached 312 kph (193.88 mph). The F4 R 312 performance can only be eclipsed by the RR.
Från MV , deras rekord var med 1000cc