BMW S1000RR: 185 bakhjulshästar original!

De har mätt en Suzuki K9 och en S1000RR i samma bänk samma dag och det skilde 17 Hk. 162 för K9:an och 179 för S1000RR.
Oj, jag läste nog inte igenom inlägget ordentligt, sorry.



Men vänta nu... 179? Jag kunde svurit på att jag såg 185 nånstans. :tungan
 
Bmw s100rr

Ligger å läser S1000RR ägarhandbok och hittar lite kul

Märks att BMW är ett bilföretag :)

Klipp från boken

Ökad dämpning: Vrid inställningsskruven
med hjälp av
bilens verktygssats tills markeringen
2 visar på ett högre
skalvärde.

Det står bilens verktygsats på varenda sida ang fjädringsinställning, betyder detta att man måste köpa sig en BMW M5 oxå :va

Burnout får bara utföras när ABSfunktionen
är frånkopplad.

Så går det när översättarna i det glada Bayern super till eller så har dom kanske använt Google Babelfish.Hursomhelst är det svagt och jag tänker klaga till BMW Sverige om hån mot oss MC fantaster.:huvet
 
Fyfan, det e ett as till maskin. Grymmaste hojjen just nu, enligt mig.

Samma här. Blir nästa hoj för mig (men först ska jag ha åtminstone en säsongs kul på K7:an). Allt man vill ha på en hoj och lite till, möjligtvis undantaget utseendet då. Har emellertid inte sett den live än, kanske blir bättre på den fronten då också.
 
Har Du shoppat eller tjyvläser Du i en nedtankad fulbok? :)
Nope har inte shoppat, ligger hemma i flunsan å surfar runt. Hamnade på BMW´s Svenska hemsida å där fanns den att ladda ner. Kul läsning... en massa finesser på ett tyskt järnspett :tungan Tycker att det är den klart intressantaste 1000-hojjen på länge, frånsett RSV-4an då...
 
Last edited:
BMW S1000rr

Dum fråga, men känns det woopie att få det när man pyntar en hoj för 2-300kkr ?

Köper man en ny bil så fås det oftast med utrustning för 15 loppor..

Förövrigt tror jag du jobbar på bmw :tungan


Det här med Bandag är nog i linje med BMW säkerhetstänk.När det gäller rabatter så är det sällan något att hämta på en ny modell.På nya R1 i fjol så var det iskallt men nu skiter dom bort dom.En viktig skillnad dock:BMW´n byggs på din beställning med viss levtid under tiden Japs byggs i massupplaga
pga.detta så säljs nästan aldrig BMW ut(bra för andrahandsvärdet).
Nopp,mig ej arbeta på BMW mig vara skitrik med många hojar.:yoparty
 
Bara man inte skapar en ny försäkringsklass där min hoj också får ingå, är lite nojig för det kan Jag säga.

Annars är det nog en grym hoj, ska bli kul att smiska lite bana med den. :yoparty
 
Har redan sagt för mycket men har kontakt med hojarna dagligen.

Joråserrusåatt..... :tummenupp

Står det någon S1000RR någonstans i stockholm?

Denna kommer inte ha sådan där typiskt billig BMW-försäkring eller?

De som får in den först tror jag är Solna. Början på december.

Försäkring? Knappast så billig, man ser ju redan nu som sagt vilka japs-kraschåkare den attraherar. :krama
 
Last edited:
bmw S1000RR

Joråserrusåatt..... :tummenupp



De som får in den först tror jag är Solna. Början på december.

Försäkring? Knappast så billig, man ser ju redan nu som sagt vilka japs-kraschåkare den attraherar. :krama

Om de undersökningar som gjorts om ABS´s förträfflighet stämmer så kanske
det är som så att folk inte kommer att drutta omkull så lätt(man kan ju hoppas)dom flesta omkullkörningar sker ju vid inbromsning inför sväng samt utgång från dito och där tar ju säkerhetssystemen vid.
Jag har även en HD-glidare och när vi kör i grupp20-30st.ca.10-15mil,så är
det alltid nån rackare som drar omkull(normalt inget större pga.hastighet)
så ABS skulle gjort nytta där också(förutom större körvana).
 
Om de undersökningar som gjorts om ABS´s förträfflighet stämmer så kanske
det är som så att folk inte kommer att drutta omkull så lätt(man kan ju hoppas)dom flesta omkullkörningar sker ju vid inbromsning inför sväng samt utgång från dito och där tar ju säkerhetssystemen vid.
Jag har även en HD-glidare och när vi kör i grupp20-30st.ca.10-15mil,så är
det alltid nån rackare som drar omkull(normalt inget större pga.hastighet)
så ABS skulle gjort nytta där också(förutom större körvana).

Visst är det så, och jag hoppas att färre kraschar med hjälp utav abs samt att japsarna nån gång har det på sina räsrar.
 
var det hojar direkt från produktionen eller var bmw förserie?? kan ju vara väldigt relevant för mätningen. Min poäng är att de hojar man släpper ut först för provkörning kanske presterar lite bättre än det man senare pumpar ut.
Japp, det var ett av förhandsexen som en amerikansk BMW-ambassadör (de har ett gäng såna runt om i världen) haft.

Jag vet inte, men jag tror att BMW är så pass smarta att förhandsexen är helt original så de kan skruva ner dem i molekyler och undersöka innan produktionen startar.

De som får in den först tror jag är Solna. Början på december.
Som jag förstått det kommer den att släppas till allmänheten 5/12, dvs alla handlare kommer att ha ett ex att känna och klämma på. Jag ska eventuellt på ett specialevent hos en handlare ett par dagar tidigare.

Om någon vill spana in tillbehören från Alpha Racing så finns det ett gäng bilder på deras racehoj och annat godis här:
http://www.bmws1000.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=12541

Tex:
1JGDTS.jpg


Visst är det så, och jag hoppas att färre kraschar med hjälp utav abs samt att japsarna nån gång har det på sina räsrar.
Honda har haft ABS på CBR600RR och CBR1000RR sen i år. Deras system väger dock 4 gånger så mycket som BMWs (10 Kg mot 2.5 Kg).
 
Last edited:
Honda har haft ABS på CBR600RR och CBR1000RR sen i år. Deras system väger dock 4 gånger så mycket som BMWs (10 Kg mot 2.5 Kg).

Jepp, jag vet. Därav har jag varit lite sugen på Firebladen faktiskt. Fin hoj och ABS är inte fel. Det var mer de andra jag tänkte på.

Väger inte Hondas system tom 11 kg?
 
S1000r

Jepp, jag vet. Därav har jag varit lite sugen på Firebladen faktiskt. Fin hoj och ABS är inte fel. Det var mer de andra jag tänkte på.

Väger inte Hondas system tom 11 kg?


Helt klart är det skillnad att köra med Hondas resp.BMW system,
på Hondan märks det inte alls i hojen när systemet går in och på BMW så känns det en del vid inbromsning(pulseringar).Jag tror att Hondas i högre grad är gatanpassat än BMW och det är ju där de flesta Hondor använs trots allt.
Det kan ju inte bara vara bly Honda stoppat i systemet,det skall bli kul med vårens tester i MC-pressen
 
Jag tog den gröna.
Inte för att den är snyggast, snarare tvärtom, utan istället för att jag ville ha den silverfärgade svingen och inte hade lust att betala 5.100:- extra för den vit/blå/röda modellen då jag ändå ska ta av kåporna direkt och montera kraschkåpor.

De två kvarvarande färgalternativen har en grå/brun/svart sving, inte snyggt.



Bild på den när den är färdig i race edition förväntar vi oss :)

///Micke
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top