BMW S1000RR: 185 bakhjulshästar original!

Ligger å läser S1000RR ägarhandbok och hittar lite kul

Märks att BMW är ett bilföretag :)

Klipp från boken

Ökad dämpning: Vrid inställningsskruven
med hjälp av
bilens verktygssats tills markeringen
2 visar på ett högre
skalvärde.

Det står bilens verktygsats på varenda sida ang fjädringsinställning, betyder detta att man måste köpa sig en BMW M5 oxå :va

Burnout får bara utföras när ABSfunktionen
är frånkopplad.
 

Bifogat

  • bruks s1000rr.JPG
    bruks s1000rr.JPG
    47.7 KB · Visningar: 316
Last edited:
Kul om det blir så, vem är det har du mer info?

mr sandstream hade visst oxå info om detta.. men inte till oss andra. :mad:

Pratade med en som hade varit och provkört BMW:n, och den var visst snäppet bättre/vassare än resterande 1000cc, både vad gäller motor, bromsar mm. Och en klar hit när det gäller försäljning, mkt tack vare BMW-försäkringen. (det var en säljare, klart han pratsar gott om det han säljer, men han säljer även andra märken.)
 
Det ryktas förresten att en Bandag skall ingå vid köp.:banana

Dum fråga, men känns det woopie att få det när man pyntar en hoj för 2-300kkr ?

Köper man en ny bil så fås det oftast med utrustning för 15 loppor..

Förövrigt tror jag du jobbar på bmw :tungan
 
Dum fråga, men känns det woopie att få det när man pyntar en hoj för 2-300kkr ?

Köper man en ny bil så fås det oftast med utrustning för 15 loppor..

Förövrigt tror jag du jobbar på bmw :tungan

skulle inte 1000R ligga i samma prisklass som japanlitrarna?
 
De där siffrorna säger ingenting. Det blir intressant först när man kör konkurrenthojarna i samma bänk, vid samma tillfälle.

RSV4 Factory hade 149,5hk på bakhjulet i EN bänk enligt senaste Bike. Skulle BMW klämma ur nästan 40 hästar mer på bakhjulet? Jomenvisst, tomten är visst tidig i år... :rolleyes:
 
Står det någon S1000RR någonstans i stockholm?

Denna kommer inte ha sådan där typiskt billig BMW-försäkring eller?
 
Last edited:
Står det någon S1000RR någonstans i stockholm?

Denna kommer inte ha sådan där typiskt billig BMW-försäkring eller?

Det beror nog på om de klassar den som ett avdragsgillt arbetsredskap för ett 9-5 jobb på bana eller som en leksak för gata :va

När de släppte enduromaskilen G450 så gick den inte att vagnskadeförsäkra alls på grund av sitt syfte...

Helt klart en mycket intressant hoj dock!
 
Det ska bli grymt kul att se dig med den där på banorna i sommar Perra! Både för att det är en grymt läcker hoj, och för att du vågar gå emot strömmen! :tummenupp
Det ska bli kul som f*n! :)

Har fått kontakt med folk lite överallt och det ramlar in mer och mer info angående hojen, tillbehör mm. Segt att man inte kommer att kunna köra förrän om 5-6 månader bara :gnissla

Eat that Japan. :näsblod
Lycka till med den Perra, ska bli kul att följa nästa år!
Tack! Ska försöka att inte göra BMW besvikna, de har ju satt sitt hopp till mig :rolleyes: :D
 
Last edited:
De där siffrorna säger ingenting. Det blir intressant först när man kör konkurrenthojarna i samma bänk, vid samma tillfälle.
RSV4 Factory hade 149,5hk på bakhjulet i EN bänk enligt senaste Bike. Skulle BMW klämma ur nästan 40 hästar mer på bakhjulet? Jomenvisst, tomten är visst tidig i år... :rolleyes:
De har mätt en Suzuki K9 och en S1000RR i samma bänk samma dag och det skilde 17 Hk. 162 för K9:an och 179 för S1000RR.
 
De har mätt en Suzuki K9 och en S1000RR i samma bänk samma dag och det skilde 17 Hk. 162 för K9:an och 179 för S1000RR.

var det hojar direkt från produktionen eller var bmw förserie?? kan ju vara väldigt relevant för mätningen. Min poäng är att de hojar man släpper ut först för provkörning kanske presterar lite bättre än det man senare pumpar ut.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top