Ja kanske. Får prova att byta den imorgon, den kostar ju inte så mycket.Kan det vara en rutten spindelled kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja kanske. Får prova att byta den imorgon, den kostar ju inte så mycket.Kan det vara en rutten spindelled kanske?
Att döma av bilden så bromsar du väldigt mjukt....Ja kanske. Får prova att byta den imorgon, den kostar ju inte så mycket.
Hitta märkningen är inte lättEna bilen upphissad för den läcker i styrväxeln. Första punkt är att hitta någon märkning så man vet vad man ska ha. Sedan velar jag för själva bytet, kostar ca 5000 för jobbet.
Andra har det smällt länge från fjäderbenslagret, dags att tag i det nu. Fy fan vad det låter illa nu när man snurrar det löst.
Nu ska det bara bytas och sen tillbaka.![]()
![]()
Googla på pela bilramp. Jag köpte dem på KNT, men de verkar inte sälja dem längre.Hitta märkningen är inte lätt
Var har du hittat lyftarna, verkar smidigt?
Pela kan man handla från https://www.proffsmagasinet.se/search?keyword=Pela &special_filters=with_unavailableGoogla på pela bilramp. Jag köpte dem på KNT, men de verkar inte sälja dem längre.
För många bilar, så körs lite för sällan. Står ställda ibland så det börjar korrodera.Att döma av bilden så bromsar du väldigt mjukt....
Å inte fan var det spindelleden. Knakar till ibland, var till macken, backade ut från parkeringen och då är det som en liten svacka som man niger till lite i samtidigt som man svänger, och där knakade det 3-4 ggr i följd. Drivknut är ju nästa gissning? Finns annan bot än att byta?
Precis så. Då har den inte fungerat. Men Polisen skiter i det och Transportstyrelsen verkar ointresserade. Jag tror dock tex försäkringsbolagen kan ha intresse av att driva saken, för det är deras pengar som försvinner för varje rutbyte eller reparation av plåtskador mm.Om lasten spills ut kan den omöjligtvis bedömas som lastsäkrad tänker jag.
Glöm inte hjulinställning efter att du är klar. Jag slet ut innerkanten på framdäck på bara ett par hundra mil efter ett byte. 1 grad fel på toe in och det räckte...Men va fan. Var ju helt säker på att det var fjäderbenslagringen. Men det knakar lika jävligt ändå nu när jag är ute och provkör. Vad fan kan det vara?
Jo, de brukar ju låta ibland. Men det är ju mer åt dunk-hållet när de glappar. Det här låter mer knak. Som om fjäderbenslagret fastnar och släpper med ett knak. Men den är ju bytt nu. Svårt att beskriva, och det händer inte jätteofta så det är svårt att få på film hur det låter.Stabiliseringsstag till krängningshämmare?
Kallas ibland för knarrstag/ knakstag..
Vill man ha kvar just den bilen?SAAB 9-3 -98 2liters turbo som trycker ut kylvätskan är det värt att byta toppblockspackning och riktplana toppen?
Provtryckte eländet och då håller den trycket förvisso men då funkar väl packningen åt det hållet naturligtvis.
Det är ju inte min bil men ev vill de fixa bilen, de typiska SAABfelen finns, displayen trasig och AC'n behöver en service.
Köpa en annan bil eller reparera?
Har varit med om att dom kärvar i kulleden också och då knarrar det och lever om.Jo, de brukar ju låta ibland. Men det är ju mer åt dunk-hållet när de glappar. Det här låter mer knak. Som om fjäderbenslagret fastnar och släpper med ett knak. Men den är ju bytt nu. Svårt att beskriva, och det händer inte jätteofta så det är svårt att få på film hur det låter.
Har varit med om att dom kärvar i kulleden också och då knarrar det och lever om.
Har någon nämnt fastklämt grus i fjädern?Har varit med om att dom kärvar i kulleden också och då knarrar det och lever om.
Visst var det en Volvo? De har blivit sämre på att bygga... Men det är samma skit på många andra nyare bilar. För mycket grejer som ska klämmas in och design som gör att det är ont om plats.Varför har man injengörat en 2 ton pråm så att man kan ha fläkt, eller luftbox, men inte både och utan att plocka fronten eller lyfta ur motorn?
View attachment 517456
Det är inte ingenjörer som styr.Varför har man injengörat en 2 ton pråm så att man kan ha fläkt, eller luftbox, men inte både och utan att plocka fronten eller lyfta ur motorn?
View attachment 517456
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda