Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
One Getz what one pay for![]()
Jag är ändå lite impad av vissa lösningar. Tex 10mm hylsa till all plast och fästen och 12mm till kompressor och spännare mm. Väldigt få verktyg som behövdes och det gick att komma åt även om det var tajt. Inte som på vissa bilar där man måste lyfta ur motorn eller montera bort halva toppen och grenrör för att nå en viss detalj.One Getz what one pay for![]()
Rejäl sten! Mysigt att komma på hojen där...Möte med lastbil fylld med tippmassor... Jag hann inte reagera, utan ser bara något blixtra till i ögonvrån och så smäller det till. Sten stor som knytnäve. Blir att byta ruta (igen) men glad att det inte slog i plåten eller att jag körde motorcykel vid tillfället.
Kommer bli en polisanmälan och även skicka till Transportstyrelsen. Var en liknande incident fast ännu värre för någon vecka sedan fick jag höra från glasverkstaden. Lösa massor på flak utan krav på lastsäkringView attachment 516251
Ja, hastigheten relativt på stenen var nog 150-200 knyck. Det händer grejer om man får en sådan på sig. Jag har nu sänt anmälan till både Polis och Transportstyrelsen så får vi se om någon reagerar. För säkerheten i trafiken borde det vara krav på presenning över.Rejäl sten! Mysigt att komma på hojen där...
Vi köpte ny gräsklippare till landet förra året, frugan ville ha en lättstartad utan problem och med drivning.
I våras/början av sommaren så skulle jag ha igång den och fick ta hjälp av startgas. Tänkte inte mer på det, efter det funkade den.
I förrgår så var det problem igen. Plockade loss förgasaren (föredömligt lättmekad) och blåste igenom munstyckena och tömde tanken. Är det sånt här som är det man varnar för att ha 95 oktan stående över vintern? Eller var det skit i tanken för att den var ny?
Har väl inte blockat tillräckligt förr för att uppleva såna problem, men någon gång ska ju vara den första.
Har inte känt på klegget, men det rinner sakta när man vrider på flaskan.
Den går bra igen och är lättstartad.
Skickat från min SM-S921B via Tapatalk
Etanolen i soppan är en annan sak. Här är det gegga (trögflytande) som täpper igen munstyckena som ger mig problem. Läste om en med en gammal Klippo, han hade fått in en snigel i tanken. Kanske samma för mig.Etanolen i bränslet gör att membranet sväller och primertutan (om man har någon) slutar att fungera och blir det riktigt dåligt får man pulserande gång också
Kör minst sista tanken för året på alkylat bensin, kör helst enbart på alkylat.
Min klippare snapsar inte längre via primertutan, så nu droppar jag några droppar genom luftrenaren vid start
Etanolen i soppan är en annan sak. Här är det gegga (trögflytande) som täpper igen munstyckena som ger mig problem.
Jo så kan det ju vara. Får se om det händer igen, men har köpt en dunk alkylat som vi ska köra på i framtiden, eventuellt bara mot slutet av sommaren.Jag misstänker etanolen även för att orsaka geggan, den löser ju både membran och plastslangar, och i förekommande fall plasttankar, någonstans tar ju den upplösta plasten vägen
Jo så kan det ju vara. Får se om det händer igen, men har köpt en dunk alkylat som vi ska köra på i framtiden, eventuellt bara mot slutet av sommaren.
Skickat från min SM-S921B via Tapatalk
Jag kör numera bara på alkylatbensin till den lilla gräsklipparen, men behöver nog börja göra det på de två stora som sista tank - har fått renovera bådas förgasare flera gånger för att det geggar ihop över vintern.Alkylat är ju dyrt, men med tanke på hur lite det går åt och att man slipper komma ihåg att ta med sig dunken till macken så har det blivit så att jag kör på det jämt
Salter kan det ju vara. Upplevde att det här var första gången, men det har nog hänt fler gånger, har ju varit tvungen att göra rent förgasarna några gånger, men inte kopplat det till soppan.Jag kör numera bara på alkylatbensin till den lilla gräsklipparen, men behöver nog börja göra det på de två stora som sista tank - har fått renovera bådas förgasare flera gånger för att det geggar ihop över vintern.
Fick rådet att bara använda det till veteranmoppen också för att slippa problem med utfällning av salter.
Jag misstänker etanolen även för att orsaka geggan, den löser ju både membran och plastslangar, och i förekommande fall plasttankar, någonstans tar ju den upplösta plasten vägen
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |