Besktnings fråga

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Jag undrar bara om någon vet om brytaren som är kopplad till stödet som gör att hojen bryter tändningen om man lägger i växel med stödet nere, måste fungera vid Besiktning?

Har fått kabelbrott till brytaren så har kopplat ur funktionen.

Mvh Fredric

Nej då, den är inte obligatorisk. Min är t om bortmonterad.

Tror inte man bryr sig om det. Det finns ju många olika lösningar. På min motorcykel stängs motorn av när man fäller ner stödet. Går heller inte att starta den med stödet nere. På tidigare versioner fälldes stöder upp automatiskt vilket gjorde att en del tappade sina ögonstenar i backen. Just på grund av att tillverkare valt olika typer av lösningar på stödfunktionen tror jag inte att man bryr sig om den fungerar som tillverkaren tänkt. Dessutom har väl inte stödet med trafiksäkerheten att göra. Måste vara av underordnad betydelse.

Tack för bra svar! Då struntar jag i att åtgärda problemet tills vidare. Så man säkert har nått att pyssla med i vinter ;)

Tror inte man bryr sig om det. Det finns ju många olika lösningar. På min motorcykel stängs motorn av när man fäller ner stödet. Går heller inte att starta den med stödet nere. På tidigare versioner fälldes stöder upp automatiskt vilket gjorde att en del tappade sina ögonstenar i backen. Just på grund av att tillverkare valt olika typer av lösningar på stödfunktionen tror jag inte att man bryr sig om den fungerar som tillverkaren tänkt. Dessutom har väl inte stödet med trafiksäkerheten att göra. Måste vara av underordnad betydelse.

Ock vilken trafiksäkerhets funktion har Nummerskylts belysningen??

Att "haffa" kan avläsa den.:D

Han se ju änå inte den när man far förbi i hundra 180 knyck, eller när man ligger 100meter framför.

Ska montera en tåg lampa riktad mot min skylt, undra om han ser skylten eller bländas, vad ska han klaga på då :gnissla lyser för mycke :D hur ska haffa ha de, ska han se skylten eller inte :D

Bäst o ta bort skylten hänga upp på väggen så syns den dag o natt varje gång man är hemma o kollar på den :yoparty

Vill haffa mig nått får han komma hem till mig om han vill avläsa min skylt :D

Tur inte jag kör min hoj, för då rullar den snabbare en vad skyltarna visar dag som natt vad jag en befinner mig, tur jag inte kör, jag siter bara på hojen o vrider på högerullen, o följer med vad hojen kör mig, jag står bara för att bestämma vilken fart jag vill rulla mig fram i :yoparty

Last edited:

Tja om man drar iväg med stödet nere och sen försöker sig på en sväng så kan det nog gå rätt illa, så nog har funktionen med trafiksäkerhet att göra.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back