När du säger bra service, har du provat de andra? Om inte hur vet du hur de är? Inte undra på att det är inarbetat sedan 1965 med många upp & nergångar, hur många företag fungerar 100% första året? Den som tror att ASB inte är vinstdrivande kan drömma vidare, även ASB kommer bli privata med tiden & då kommer det bli ändringar. Det som talar emot ASB i dagsläget är att nu när monopolet är borta & kommer det inte fler aktörer är risken att ASB åker på böter då de kommer ha större del av besiktningen & hämnar ev fler aktörer. Det som har skrivits i tidningarna att efter 1Juli kommer det kosta ...... så mkt! Nå hur mkt har det höjts idag???? Det är ren skrämselpropaganda tidningarna gått ut med & såklart svenskarna sväljer det med hull & hår!
Nu säger jag inte att du ska byta besiktningsställe men säga tvärnej är ändå fel. Tidigare fanns det t,ex bara ett fåtal att välja på när man skulle ha el & vatten men idag finns det mängder. Har du fortfarande det gamla alternativet eller sportis?
Jag har PÅLITLIGA aktörer även av vatten och el , för min del vad min kommun erbjuder mig,och har inte valt någon annan aktör, det finns så många opålitliga, när man knackar dörr, står vid köpcentrum och ljuger folk rakt upp i ansiktet, eller när elbolag ringer till andra elbolag för att säga upp abonemang för kunds räkning och PÅSTÅR sig vara kunden(Min el, Energibolaget, Fortums beprövade lycksöker metoder..), man har ljugit för nyvärvade konsumenter, nej fy f-- för sådanna lycksökare..lite så lukar en avreglering för mig beträffande bilprovning..
Är det något jag är nöjd med så använder jag mig av det, föredrar kvalité framför kvantité, jag är inte så påverkbar, skulle det erbjudas mig en 50 lapp billigare för bes så varför skall jag byta med något som jag tycker är bra och erbjuder MIG en kanonbra service? Jag är likandan i de flesta val av tjänster eller varor, gillar jag en ketchup sort, så köper jag den, jag provar inte igenom 15 andra sorter som är billigare eller dyrare för att jag ev hittar en som kanske är bättre och smakar bättre för är jag nöjd så fortsätter jag, det är inte min grej att prova igenom alla sorter. Priset skiter jag fullkomligt i då jag är nöjd.(iaf på ketchup

). har jag en tandläkare jag är nöjd med fortsätter jag gå dit, ett bra ställe serva bilen på så återvänder jag, en bra resebyrå , bra pålitliga hantverkare, you name it
Är något bra varför chansa

Det är väl därför med man har haft samma fru i 20 år med
OCH NEJ! Jag är inte bitter!!

Gnutten väckte min debattanda i god ordning, jag respekterar dig till fullo och jag hoppas din metod fungerar för dig med