Benny C
Stadig men lite på sladd
- Gick med
- 9 May 2008
- Ort
- Falkenberg
- Hoj
- 2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Kanske fler med banhojar och orginal kitboxar haft detta oxå?
Det visar sig att Kawas kitbox bara har en upplösning på 1000 rpm (talen mellan justeringar) medans tex Dyno har 500rpm vilket gör en kurva betydligt enklare att justera. Nu funderade jag lite på om man defacto behöver bekymra sig särskilt för vissa hopp i kurvan då den går fett och tappar vrid eftersom det ligger på varvtal där man sällan befinner sig på banan och motormässigt är det ju inga problem och vad gäller kraft så tror jag inte det är någon direkt förtjänst på topp att ha den helt rak heller men frågan dök upp om detta är ett Kawasaki fenomen att den gör på detta viset eller om det bara är min maskin?
Vi har inte gjort något med den utom att den har en kitbox och helsystem så går bra gör den ju och vill man ha lite till vrider man upp varvet lite vilket jag dock inte känner att jag behöver eftersom jag är långt ifrån snabb ändå
Men som sagt man kan inte låta bli att undra varför kurvan blev så skum...bifogar bild. Bränslekurvan är ju inte drastisk men man ser stora hopp tack vare den på vridet och hästarna. (kör ju inte så mycket under 9krpm ändå)
Benny
(många försök att bli av med dipparna, men lyckades inte)
Det visar sig att Kawas kitbox bara har en upplösning på 1000 rpm (talen mellan justeringar) medans tex Dyno har 500rpm vilket gör en kurva betydligt enklare att justera. Nu funderade jag lite på om man defacto behöver bekymra sig särskilt för vissa hopp i kurvan då den går fett och tappar vrid eftersom det ligger på varvtal där man sällan befinner sig på banan och motormässigt är det ju inga problem och vad gäller kraft så tror jag inte det är någon direkt förtjänst på topp att ha den helt rak heller men frågan dök upp om detta är ett Kawasaki fenomen att den gör på detta viset eller om det bara är min maskin?
Vi har inte gjort något med den utom att den har en kitbox och helsystem så går bra gör den ju och vill man ha lite till vrider man upp varvet lite vilket jag dock inte känner att jag behöver eftersom jag är långt ifrån snabb ändå

Men som sagt man kan inte låta bli att undra varför kurvan blev så skum...bifogar bild. Bränslekurvan är ju inte drastisk men man ser stora hopp tack vare den på vridet och hästarna. (kör ju inte så mycket under 9krpm ändå)
Benny
(många försök att bli av med dipparna, men lyckades inte)