Aprilia-tråden

Hej på er.

Nu har jag dammat av mitt konto igen då jag är på jakt efter en sadel till min Aprilia Falco.
Är det någon i vårat avlånga land som har en förarsadel/dyna liggande så tveka inte att höra av er.
Skicket spelar mindre roll då jag ska bygga om den, så lite märken eller hål här och där gör inget.


/Krister
 
Kolla hos www.lafamigliaaprilia.se, är du medlem kommer du åt handböcker. Eller så gör du som när du luftar bromsar: Dra in handtaget, lossa nippeln på slavcylindern en aning så det kommer vätska. Dra åt igen innan du släpper handtaget. Pumpa upp tryck och repetera ett par gånger, håll koll på att det finns vätska i burken.
 
Någon som har koll på kopplingen på en RSV Mille 99:a?
Tyckte kopplingen började ta lite dåligt i slutet på säsongen, och att det va svårt att få i friläge med motorn igång.
Tacksam för svar!

Om inte mitt minne sviker mig så hade väl -99 problem med för svaga kopplingsfjädrar, men det borde väl vara åtgärdat?
 
Någon som vet vad denna har för funktion i framgafflen??
När jag skulle byte packbox i höstas, fanns där små vita plastbitar, denna lilla "sak" hade gått sönder......

image.jpg
 
Har nya fotpinnar till salu.
Passar RSV4/V4R APRC -11 -14
Svarta med bra grepp och endast provmonterade.
Justerbara ca 2,5cm upp/ner/fram/bak mot original.
Tyvärr för lite för mina taxben.

Nypris ca 1400kr inkl moms/tull
Nu runt en tusing.
Jag skickar bilder vid intresse.

//David
 
Hejsan!
Är på jakt efter orginal sidokåpor till en rs250 1998. Jag har bara tråkiga och slitna krachkåpor nu.
Resten av kåporna är orginal så det hade sett lite bättre ut om allt lirade i samma färg.
Hojen är svart. Skicket behöver inte vara super men gärna helt.
 
Nu har jag lessnat på skiten, bruna kontakten ok, allt annat tiptop nyköpt slangar och skit till min kära Aprilia.
Larmat på cam, crankchaft sensor och 600 vad fan det nu beror på.

Sprillans dyrt batteri, nya tändstift, olja, filter, topp komp, hela kittet är där men nä...
Går som en påse bajs och "dör" vid dom sämsta tillfällena.

Fjärde veckan i min lägenhet och hittar inget, dags att börja köra japanskt igen...

Någon som behöver en reserdelshoj 07 RSV 1000
Tuono?
 
Stödkontakten? Tippsensorn?

Är just på gång med annan hoj, kunde vart intressant annars. Trist höra att du fått kämpa så.
 
Last edited:
Jordfel? Kollat alla jordpunkter på motorn (en på var sida av bakre cylinder.). När det blir multipla felmeddelande är det något gemensamt. Försörjning (batteri, men det är bedömt ok), jordning, ecu.

Andra saker som kan orsaka konstiga beteende (råkat ut för på en Suznuski) är slangen mellan pump och filter inuti bränsletank.
 
Jag har inte kört bana med Rsv tidigare och undrar,
Den låter ju rätt/för mycket med original avgassystem, brukar ni få problem pga det?
Känns lite baklänges o köpa en annan dämpare för o kunna köra bana.
 
En vanlig RSV låter inte för mycket med original. Inte ens med original 2-2 Akra som sitter på R/Factory. Men då pratar vi alltså twin.

Jag kör Speedster med dubbla Akra utan db-killer. -03 RSV-R.

V4orna är en annan femma, Tuono-pipan funkar dock och den sitter även på nyare RSV4 (från -12 tror jag).
 
Last edited:
En vanlig RSV låter inte för mycket med original. Inte ens med original 2-2 Akra som sitter på R/Factory. Men då pratar vi alltså twin.

Jag kör Speedster med dubbla Akra utan db-killer. -03 RSV-R.

V4orna är en annan femma, Tuono-pipan funkar dock och den sitter även på nyare RSV4 (från -12 tror jag).

Jag kanske skulle varit tydligare, det är Rsv4:an jag ska köra på bana. Blev lite orolig när jag såg att den är typad för 109db, den kanske inte är fullt så högljudd med gissar att det är en bit högre än gällande 95 db, nån som har koll på det?
 
ImageUploadedByTapatalk1433168773.382053.jpg
Jag gjorde egna av rör två rör som jag satte i skruvstädet och knep ihop ändarna på och borrade bulthål i. Kostade ett par tior. (Budgetracing)
 
Då har du en tidig årgång? Byt till Akra, Arrow, LeoVince eller annan fullängdsslipon med db-killer alternativt en nyare original. Tror inte de är så dyra på eBay.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top