Aprilia-tråden

Nu förstår jag varför kåpan inte passade går det att rikta el ska man köpa annan?

Klart det går att rikta. Jag har byggt om/svetsat ihop min efter rejäl krasch, dessutom flyttat fram instrumenthållaren för att få plats med radialbromspump.
 
Klart det går att rikta. Jag har byggt om/svetsat ihop min efter rejäl krasch, dessutom flyttat fram instrumenthållaren för att få plats med radialbromspump.

Räcker det med hammare o skruvstäd eller ska man lämna in det? ca 2 cm missanpassning är det på stora sidokåpan mot lyktkåpan när jag provar med originalkåporna. Kraschkåporna passar....lite fult av säljaren att inte nämna detta kan man ju tycka...
 
2-300 grader max, det blir mindre sprickbildning av det. Men sladdrigt kan jag inte tycka det blir.

Edit: Det här är inte applicerbart på alla former av aluminium. Härdade legeringar exempelvis kan vara riktigt känsliga och formgjutna saker ska man ge fan i att försöka fixa alls.

Den typ av plåt kåpstaget är gjort av funkar dock att snickra på. Men ta LITE i taget.
 
Last edited:
Ventilstorlek, topplock+kolvar= kompressionsförhållande, växellåda(dock inte påverkan på effekt =) )

OK. Så om jag klämmer dit mitt nyförvärv (57:orna), så kommer det inte ge nåt nämnvärt, eftersom ventilerna är för små då eller? (Kommer ha tillgång till mycket luft, slipon och PC3:a också.)
 
Mmmm nu blev man ju allt sugen haha

Jag har följande i min 02:a

* 102mm kolvar, stålfoder
* 05-toppar, plastade och portade
* 99/00-block med 02-vev och 05-stakar
* 05-växellåda
* 08-oljepump (lägre tryck)
* 05-koppling med barnett kevlarlameller (marginella för mitt vrid)
* 05-svänghjul (lätt) med påsvetsad givarkrans från en 02:a för att lura ECU
* 02-ECU med annan tändmap + 2-kanals Motty AFR tuner
* 60mm 2-2 helsystem
* 57mm TBs, snart 60mm TBs med koltrattar och shower-spridare
* Litiumbatteri och lastbilsstartrelä

Hojen är hysteriskt rolig att köra, dock rätt instabil hållbarhetsmässigt.. och svårstartad.
 
Nån nytta finns det säkert med det :-) se till så att övergång spjäll-insugsgummi-topp är jämna och utan kanter så blir det bra. Och gör en bänkning!
 
Angående bänkning så besökte jag denna firma igår http://www.proservice.se/ , +5Hk och dryga 5Nm med mig extra hem,,
och det bästa av allt är att det är strd ecu som är omprogrammerad och optimerad för jusst min motor,
gött o slippa Pc3/5 som bara är en massa extrasaker som kan strula,

:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 
Nån nytta finns det säkert med det :-) se till så att övergång spjäll-insugsgummi-topp är jämna och utan kanter så blir det bra. Och gör en bänkning!

Menar du själva gummianslutningarna mellan spjällen och topparna? Är det nåt som kan dumma sig där?

PC3:an är tänkt att bänkas in hos RG Engineering (om han har möjlighet och tid) när hojen är klar för iår.
 
Angående bänkning så besökte jag denna firma igår http://www.proservice.se/ , +5Hk och dryga 5Nm med mig extra hem,,
och det bästa av allt är att det är strd ecu som är omprogrammerad och optimerad för jusst min motor,
gött o slippa Pc3/5 som bara är en massa extrasaker som kan strula,

:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Varför bänkade du en gång till hade du inte bänkat hos motospeed i höstas och va nöjd? :)

Eller är du rädd att min gamel mille ska lämna både mer effekt och mer vrid än din RSV4a :P
 
Back
Top