Aprilia-tråden

Hej!
Jag tänkte att jag skulle ge min Mille -00 lite kärlek nu under vintern, när jag ändå bygger om den till SF.
Tänkte då bl.a byta tändstift, samtliga vätskor och filter och kanske ta en titt på ventilerna.

Vilka tändstift rekommenderar ni? Det finns ju en uppsjö med olika, iridium osv.
Olja, går det bra med OK/Q8:s SBK-olja?

Hojen kommer att gå med öppet avgassystem (Renegade med dubbla burkar under sadeln) och borttagen luftburk, med Pipercross luftfilter, ungefär så som Renegades Air-filter-kit var när dom fanns. Och för att få rätt bränsle-/luftblandning så kommer den att få en PC 3:a injusterad i bänk.
 
Någon intresserad av att köpa ett gäng luftfilter till Mille-04 och nyare Tuono-06 och nyare ?
upptäckte att jag har 1st BMC fullflödesfilter och 2st strd filter till övers,,
låt oss säga 400:- för BMC och 150:- st för strd filtren
BMC är spritt nytt och även strd filter,
eller paketpris på 500:- för allt
 
Har en PC3 med USB modell 805-510 går det att använda den till millen? vad skiljer mot den som pc anger på sin hemsida?
 
Nope, ser ut som om det borde vara en Evoluzione. Såldes tidigare på AF1, men verkar inte finnas kvar.

Ok tack då lär det inte vara fel på den. Tycker kopplingen tar lite för långt in har bytt vätska o luftat. Kan man göra nåt annat? Kan inte se att man kan justera kopplingen heller
 
Ok tack då lär det inte vara fel på den. Tycker kopplingen tar lite för långt in har bytt vätska o luftat. Kan man göra nåt annat? Kan inte se att man kan justera kopplingen heller

Du kan kontrollera så du inte har för mycket spel/glapp mellan hantag och huvudcylinder. Nåt litet måste finnas och är det större än 1mm kan du justera pinnen/tryckstången som påverkar huvudcylindern. Sitter låst med en väldigt liten insex i "leden" i handtaget.
 
Du kan kontrollera så du inte har för mycket spel/glapp mellan hantag och huvudcylinder. Nåt litet måste finnas och är det större än 1mm kan du justera pinnen/tryckstången som påverkar huvudcylindern. Sitter låst med en väldigt liten insex i "leden" i handtaget.

Man tackar! Ska prova imorgon hoppas där e lite justermån då :)
Är det lönt att bygga en distans för att öka volymen på luftfilterboxen? tänkte höja den med 20mm nämligen. Sitter redan knfilter i boxen.
 
Finns där nått intresse för nästan nya drev samt kraschkåpor svarta? Har monterat på org kåporna nu. Finns även två kraschpuckar som hör till. Pma bud om intresse finns.
 
Du kan kontrollera så du inte har för mycket spel/glapp mellan hantag och huvudcylinder. Nåt litet måste finnas och är det större än 1mm kan du justera pinnen/tryckstången som påverkar huvudcylindern. Sitter låst med en väldigt liten insex i "leden" i handtaget.

Jag måste vara helt blind kan inte hitta den :( har korta ställbara handtag.
 
pinnen som du kan justera är bakom gummidamasken som skyddar kolven i handtaget,,
lossa skruven som håller handtaget och lyft bort handtaget så ser du den väl dolda justeringen :banana
 
Nu är moddningen av luftboxen fixad.. blev lite mer än 2cm höjning ca 2l mer volym fick jag det till :))...problemet kom sedan när jag fällde ner tanken haha. Fanns tydligen ingen marginal för höjning av boxen hahaha. Fick ordna längre skruvar till tanken. Hur har ni andra löst detta?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top