Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjenare och välkommen i Apriliaträsket :tummenupp
om nu firman har sagt att dom ska stå för kalaset så tycker jag nog att du ska
satsa på att få fram ett yuasa och inte ett alternativ, det på mekonomen är säkert helt ok
men det som alla Aprilisti vet fungerar är yuasa,, deras batterier verkar vara välgjorda och
med tillräckligt mycket *mos* i för att starta den ystra V-tvinnen,
lycka till
// Jocke

Hej på er alla glada Aprilia ägare,
Har sökt och letat i trådar ang. batteri till Tuono 2003, men blir inte riktigt klok på de olika svaren.

Jag köpte en Tuono i vintras och firman jag köpte den på ska byta batteriet för det var kass.
De bad mig kolla upp priset på ett nytt hemma hos mig ( köpte den ca 23 mil hemifrån)

Om jag fattat det hela rätt så sitter det Yuasa YTX12-BS i orginal?
är detta ett bra batteri? om jag fattat alla trådar rätt så är cca värdet något man ska ha koll på?
Hittade detta på Mekonomen
http://www.mekonomen.se/bil/biltillbehor/batterier/mc/batteri-pa21350sv
Ser ut att vara bra cca värde, eller ska man inte bara titta på cca?

Vad ska jag ha för batteri i min Tuono 2003:a ??
Skulle uppskatta hjälp i frågan!!:hej
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
dessa satans givare :(
hände en kompis jag var med på under en europasemester för många år sedan,, den gången satt givarhelvetet på en BMW,, rena turen att det låg en bmw mc butik i Gosslar som skruvade bort en givare
på en butikshoj,, jag har en givare ligger extra om olyckan är framme för mig,,
// Jocke

Hoho, nu har jag hittat ett nytt failure-mode hos millen: oljetrycksgivaren började spruta olja rakt igenom. Blidde ett abrupt slut på den bandagen.. tur man har tät båt.
 

negascout

Blåbär
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Gagnef
Hoj
cbr 1000rr -04
Hej!

Är det nån som har koll på vilka hjul som passar min mille -02? Skulle t.ex. ett par från en -99:a fungera?
 

negascout

Blåbär
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Gagnef
Hoj
cbr 1000rr -04
Tack för svar!

Anledningen är att jag har en uppsättning OZ på hojen nu och jag behöver ett hjulpar med touringdäck när jag kör knix. Jag har span par alu för 3500kr på G.
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Hej!
Jag har en RSV 1000R -00
Har fått lite problem efter mitt org startrelä sa upp sig... Åkte till start och generator och sa att jag ska ha ett liknande men fick tydligen ett som var mkt svagare vilket gjorde att relät hängde sig och startmotor gick runt fast tändningen var avstängd... Nu har jag fått rätt relä vilket ska klara 150 amper och jag har satt i nya stift men blev osäker ifall det är dom långa tändhattarna som ska sitta längst in och dom små längst ut? Startmotor går runt men ibland så låter det mindre bra men den startar inte? så kan det vara att ja satt fel med tändhattarna till stiften eller kan nått annat gått sönder pga av fel relä som gjorde att stormotorn gick runt allt för länge? /patrik
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Helsystem med liten dämpare låter riktigt bra.* Ser ut o vara original* med annan slutdämpare.

Pris bud

Original aprilia dämpare

Pris bud

Ställbara blåa* korta broms o kopplingshandtag

Pris bud

Vä sidokåpa svart/kolfiber

Pris bud

Magkåpa grå repad

Pris bud

Framkåpa nerslipad.

Pris bud

Vä luftintag kåpa röd

Pris bud

Kraschkåpor komplett mag+sido+ njurarna+ bak lackat svart ev RG kraschpuckar vid snabb affär

Pris bud

Depåstöd fram o bak biltema

Pris bud

16/42 drev kört 50mil

Pris bud

Allt detta har suttit på min Mille -00

Finns bilder vid intresse.

0734-484888

Skickat från min GT-I9300
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
om du bara har span o inte får hugg så har jag en uppsättning fälgar för samma slant,, och dom släpper jag omgående isf.

// Jocke

Tack för svar!

Anledningen är att jag har en uppsättning OZ på hojen nu och jag behöver ett hjulpar med touringdäck när jag kör knix. Jag har span par alu för 3500kr på G.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Sitter å funderar på att sälja bobbern och köpa mig en RSV R modellen från 02-03, vad ska man kolla på när man köper en sådan hoj, förutom det vanliga.. Har haft en sp1a, å är lite sugen på en sport twin igen..
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sitter å funderar på att sälja bobbern och köpa mig en RSV R modellen från 02-03, vad ska man kolla på när man köper en sådan hoj, förutom det vanliga.. Har haft en sp1a, å är lite sugen på en sport twin igen..

Inte mycket specifikt, kolla så alla tecken i de digitala displayerna är klara och syns. Annars är det det som på alla andra, slitdelar, provkörning och allmänskick. Ska du leta så leta med fördel en R då du får mycket godis för de få extra lapparna.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Fast när tanten frågar vad jag hade tänkt köpa för ny hoj, så säger jag en ny sporthoj, hon säger då ska du sälja den andra du har, jag säger ja kanske, hon säger, kan du inte ha 2???

Det är då jag vet att jag har gift mig med en underbar kvinna..
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Fast när tanten frågar vad jag hade tänkt köpa för ny hoj, så säger jag en ny sporthoj, hon säger då ska du sälja den andra du har, jag säger ja kanske, hon säger, kan du inte ha 2???

Det är då jag vet att jag har gift mig med en underbar kvinna..

Klockren tjej. Det är klart du ska behålla bobbern och komplettera med en snabbhoj.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Sen vare ju bara å hitta en oxå... :huvet
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja, den som är lagd, inga direkta skador utom lite ful på en sidokåpa som du hittar på eBay för småpengar. Öhlins och oz. Toppen!
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top