Aprilia-tråden

Problemet är att jag får inga cash förens den sista Juli, då hus försäljningen går i lås. :huvet
 
Hade jag haft cashen nu så hade bjudit kanske 40 42
 
Hehe kul att kolla i tråden och se att ni pratar om min hoj :tummenupp

Jag har beslutat mig (efter ganska hårda påtryckningar av "frugan") att sälja....

Ac, det är bara höra av dig så kan jag berätta om allt och lite till som kan vara kul att veta.

Du har pm Jonte
 
Har en RSV 1000R Tuono -07,Såg idag att det sitter ett skruvat plaströr i inloppet på luftburken så det blir ett mycket mindre hål in i luftburkan.Är det en strypning? Eller ska den sitta kvar?
Går det inte att höja tomgången?Villgöra det när jag kör på bana..
 
Mig veterligen så sitter det ingen strypning i insuget på den hojjen, men visst sitter det bågot som ser ut att stryppa tillflödet på luft så är det väl bara att testa o ta bort det,, lägg upp en bild så ser jag tydligare vilket rör vi pratar om,
det sitter en skruv på spjällhuset som påverkar axeln till spjället,,
om jag inte har fel så hittar du bergis sprängskisser på http://www.af1racing.com/store/Scripts/default.asp

jag ser att du har en rs 250 i samlingen,, har du koll på vart man köper slicks till den för rimliga slantar ?
mvh Jocke

Har en RSV 1000R Tuono -07,Såg idag att det sitter ett skruvat plaströr i inloppet på luftburken så det blir ett mycket mindre hål in i luftburkan.Är det en strypning? Eller ska den sitta kvar?
Går det inte att höja tomgången?Villgöra det när jag kör på bana..
 
Skruv på spjällhuset, menar du för att höja tomgången? Det går men det sitter så dumt till med tank och luftburk på.
"plaströret" som jag pratar om stryper ca halva hålet in i luftburken.Ska fixa en bild.
Vet tyvärr inte var du köper slicks till en RS 250.Min byggs om rätt mycket så får jag se vad jag ska ha för däck sen.
 
Den plastbiten är för att minska insugsljud och påverkar även luftflödet in. Bort med den.
Sitter bara på tuono.

Du kan inte reglera tomgången på något bra sätt som den är idag, sitter en ventil som reglerar tilluft och styrs av ecu. Det går att programmera bort den funktionen och sen kan du montera en mekanisk justering från de äldre rsv så kan du själv ratta in tongång. Dock inte alla som har tillgång till den kod som krävs för att kunna plocka bort den funktionen i styrenheten. Möjliggör även att du kan ta bort lambdasond.

Verktyget heter Axone.
 
Tack för info! Nu är röret borttaget och jag har skruvat i en M5 med lite loctite och en fjäder i hålet som justerar stoppet för gasen.Så nu kan jag höja tomgången som jag vill ha den.
Någon som vet hur man får en extra nyckel att fungera med startspärren?
Har en nyckel som fungerar och en extra som passar men den nyckel är inte "inlagd" mot startspärren.
 
Slå på tändning.
Välj mätarställningsmenyn (inte trip) på vänster handtag.
Håll inne den svarta gummiknappen på framsidan vänster handtag tills det kommer upp en meny.
Välj "diagnostics" genom att stega dig fram med korta tryck på gummiknappen.
Slå in koden 13432 med hjälp av samma gummiknapp; korta tryck ökar värdet och håll inne för att välja.
Välj "change keys".
Slå in "user code"vilket är 00000 om det står "remember to insert your user key" varje gång du slår till tändningen.
Gör det inte det och du inte har den av någon inlagda koden är du rökt och kan sluta fundera på detta.
Första nyckeln är redan i, låt den sitta tills det står" key memorized"
Byt nyckeln till den nya när det står "insert new key" (eller second key) och instrumentet börjar räkna ner från 20.
(Den fortsätter nedräkningen när du slår av och byter)
Slå på tändningen med den nya nyckeln innan tiden gått ut och invänta meddelande om att den är memorerad.
Ny nedräkning börjar och ska du inte programmera en tredje så låt tiden gå ut.
Slå av tändning.


Klart.
 
Just nått sånt står varje gång jag slår på tändningen,remember to insert your user key. Ska titta på det i morgon.
Supertack!!
 
Hej:hej
Är nybliven och lite förvirrad ägare av en Pegaso 650, 2001:a.
Är det någon som har tips på bra ställe att beställa reservdelar?
Tänkte köpa lite småtjafs, luft & oljefilter, blinkersglas.. m.m.

Ja just det , går det att släcka servicelampan? Förre ägaren servade själv..
 
Tack för hjälpen! Nu har jag två nycklar som är programmerade och funkar!
Ny fråga..ler En röd varningstriangel-lampa lyser hela tiden.Hittar inte vad den varnar för?
Sen är det någon blinkerssymbol som blinkar när man slår på tändningen.
Kan det vara för jag inte har några blinkers monterade? Den går som banhoj just nu
Slå på tändning.
Välj mätarställningsmenyn (inte trip) på vänster handtag.
Håll inne den svarta gummiknappen på framsidan vänster handtag tills det kommer upp en meny.
Välj "diagnostics" genom att stega dig fram med korta tryck på gummiknappen.
Slå in koden 13432 med hjälp av samma gummiknapp; korta tryck ökar värdet och håll inne för att välja.
Välj "change keys".
Slå in "user code"vilket är 00000 om det står "remember to insert your user key" varje gång du slår till tändningen.
Gör det inte det och du inte har den av någon inlagda koden är du rökt och kan sluta fundera på detta.
Första nyckeln är redan i, låt den sitta tills det står" key memorized"
Byt nyckeln till den nya när det står "insert new key" (eller second key) och instrumentet börjar räkna ner från 20.
(Den fortsätter nedräkningen när du slår av och byter)
Slå på tändningen med den nya nyckeln innan tiden gått ut och invänta meddelande om att den är memorerad.
Ny nedräkning börjar och ska du inte programmera en tredje så låt tiden gå ut.
Slå av tändning.


Klart.
 
Jepp, instrumentet varnar för blinkersfel. Blinkersrelä och allt sånt är inbyggt i instrumentet.. can-bus is a Bitch. Du får sätta 10w motstånd istället för lamporna för att bli kvitt det..
 
Hej:hej
Är nybliven och lite förvirrad ägare av en Pegaso 650, 2001:a.
Är det någon som har tips på bra ställe att beställa reservdelar?
Tänkte köpa lite småtjafs, luft & oljefilter, blinkersglas.. m.m.

Ja just det , går det att släcka servicelampan? Förre ägaren servade själv..

De flesta serviceprylar kan valfri handlare som har Parts Europe eller MaxMc som leverantör fixa fram.
 
Nu sitter det nya Michelin Pilot Sport på Tuonon och imorgon ska det dit ett 16 kuggars framdrev. Hittade denna sida med tips på strypningar man kan ta bort på RSV Mille, misstänker att det sitter samma strypningar i min hoj så det ska undersökas i helgen. http://mkro.perso.infonie.fr/FalcoPage/Debridage/Aprilia-RSV1000-De-Restrict.htm
Förhoppningsvis kanske man kan få bort den grymt irriterande svackan i mellanregistret..
Sen ska det bytas olja och oljefilter också så är den redo för semestern som börjar på onsdag eftermiddag :)
 
Funkar det med helsyntetisk 10w-40 från Biltema i Tuonon? Ska vara 15w-50 enligt instruktionsboken, men frågan är om det har nån större betydelse?
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top