Aprilia-tråden

Klantade mig på väg hem från arboga igår. Glömde vid ett tankstopp i Västerås att stänga toppfacket på ryggsäcken och min servicebok ligger nu någonstans på E18 :huvet

Tydligen ska uppgifterna om varje service lagras centralt på Aprilia i Italien. Ngn som vet hur man "ersätter" s.boken? Är det bara att höra av sig till närmaste handlare?
 
Kevorkian skrev:
Klantade mig på väg hem från arboga igår. Glömde vid ett tankstopp i Västerås att stänga toppfacket på ryggsäcken och min servicebok ligger nu någonstans på E18 :huvet

Tydligen ska uppgifterna om varje service lagras centralt på Aprilia i Italien. Ngn som vet hur man "ersätter" s.boken? Är det bara att höra av sig till närmaste handlare?

Hör med dem där du gjorde servicen! :tummenupp

sen tror jag knappast att service uppg. från våra hojjar tar sig ända ner till Italien! :fyllisar

tjo
 
Kevorkian skrev:
Klantade mig på väg hem från arboga igår. Glömde vid ett tankstopp i Västerås att stänga toppfacket på ryggsäcken och min servicebok ligger nu någonstans på E18 :huvet

Tydligen ska uppgifterna om varje service lagras centralt på Aprilia i Italien. Ngn som vet hur man "ersätter" s.boken? Är det bara att höra av sig till närmaste handlare?


Går inte... har redan provat... kanske du kan få nya stämplar av de ställen du servat på men inte en ny service bok... tror det är nån slags värdehandling.. eftersom det står ramnummer och garantigrejer i... :(
 
KaZ skrev:
Hör med dem där du gjorde servicen! :tummenupp

sen tror jag knappast att service uppg. från våra hojjar tar sig ända ner till Italien! :fyllisar

tjo


Enligt pöjkarna i Arboga lagras(skall göra det om serv uppgifter hanteras korrekt) uppgifterna centralt. Borde väl med dagens moderna teknik kunna hamna i Italien, eller? :rolleyes:
 
DaLorD skrev:
Går inte... har redan provat... kanske du kan få nya stämplar av de ställen du servat på men inte en ny service bok... tror det är nån slags värdehandling.. eftersom det står ramnummer och garantigrejer i... :(


Fasen också. Får väl höra med de ställen jag varit på.
 
KaZ skrev:
Dock har jag hört ryktas om att det faktiskt på denna funkar bättre med 2-1 system än som det sitter org. 2-2?? strange men sant....
Vet om en 04 som har 145BHP !!! man kan nog lite smått säga att det e den jag kommer utgå ifrån! och det roligaste e att den har dessa mods:

2-1 helsystem
renegade airkit
portade toppar
"ORGINAL MAPPNING"

145 BHP! :Bugar

Men, det är ju mycke snyggare med 2-2 system! Dessutom bidrar det till bätttre balans aerodynamiskt.

Tror du inte att det snarare handlar om att det ska vara ett helsystem för att få rätt blås?

Skönt att originalmap funkar så bra. Det är tydligen ett h-e att få tillgång till handdatorn som ändrar mappar (=AXONE). Restnoterad från Aprilia...
 
Last edited:
Cracked the code on the Axone and 04RSV ECU!

scott2ride på ApriliaForum skrev:
I was talking to Lockinload last night about getting a PC3 and he said to hold off because a local kiwi fella he knows has been working with some Swedish guys regarding the Axone & RSV ECU. He creates alot of the "Tuneboy" stuff and has successfully cracked it for new 04 RSV. He will be sorting stuff soon.
ApriliaForum: Cracked the code on the Axone and 04RSV ECU!

Wow! Super! :tuttar :banana

Men hallå? Vilka svenskar är detta? Någon som vet något alls?


Det är mycket möjligt att detta kommer innebära att vem som helst med hjälp av en dator och typ USB-kabel kan programmera om sin nya Milla!!!
 
KaZ skrev:
:banana trallallallala :banana

:yoparty

Då va allt klart då!

Gamla Millan har gått i graven och den nya e snart på väg hem till mig, där den hör hemma! :tummenupp

Jag har mao gjort klart med TH gällande inlösen på den gamla och beställt en Svart factory av mikcar! :Bugar

hehe, nu gäller det bara att bli frisk i benet så jag kan njuta av nån dags åkning innan vintern stänger hojporten för i år!

HYFSAT NÖJD KILLE!

KaZ
Hallo KAZ!!
Vet du vart din gamla hoj har tagit vägen?
Du kan väl PM:a mej om du vet.

Krya på dej.
 
Himla vad sugen man blir på en 04a nu då..fan att man har så dåligt betalt där man jobbar..man får väll sälja sin kropp på kvällarna eller dylikt så kanske man kan köpa en 04a nästa år :hihi . 145bhp låter riktigt nice, vet någon vad de tar för att porta topen?och om man måste komma med hojen ner skruvad.
 
tänkte byta drivpaket och oljeslangen som går utanför motorn till en som är stålomspunnen, var hittar jag sånt till bra pris?
 
Last edited:
TERMINATOR skrev:
tänkte byta drivpaket och oljeslangen som går utanför motorn till en som är stålomspunnen, var hittar jag sånt till bra pris?
Jag köpte ett sånt här drivpaket till Millen från Tyskland via eBay. Verkar vara mycket bra kvalitet och är superbilligt, 80€. Jag monterade dock ett mindre framdrev än som 17 kuggars som levereras till millen.
Mille=42/17=2,47:1
Falco=41/16=2,56:1
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=49844&item=7915437413
 
mikcar skrev:
Stämmer det.... "street legal" ska enligt deras hemsida bullra lika som originalen d.v.s 94 dB. Har inte provat med dom i. Tog bort dom direkt men provade att stoppa in ena insatsen när den var igång och det blev en jäkla skillnad... dB-killer gör skäl för namnet. Utan dom så låter dom lika mysigt som alla andra mullerförstärkare :)

Akra har bara tagit fram rör i SP-serien till nya Millen än så länge. Titan på utsidan och rostfritt inuti men jag har ändå bantat ned den 5 kg...
Kan du ta ett kort på insatserna och lägga upp. Jag kan behöva lite idéer till hur jag ska förbättra mina insatser. Mina dämpar bara LITE, trots packade med stålspån...
 

Bifogat

  • Slip-on-insatser.jpg
    Slip-on-insatser.jpg
    70.6 KB · Visningar: 59
Tokas skrev:
Kan du ta ett kort på insatserna och lägga upp. Jag kan behöva lite idéer till hur jag ska förbättra mina insatser. Mina dämpar bara LITE, trots packade med stålspån...

Hemligheten är nog att avgaspulserna måste ha en vägg att studsa på... (ytterringen). Här är iaf. en bild
 

Bifogat

  • Picture_opt.jpg
    Picture_opt.jpg
    84.8 KB · Visningar: 66
Hej hopp!

Har till slut lyckats fota millen efter omlack. Som vissa vet gjorde jag ett litet besök i diket med en repad vänstersida som följd. Har frångått original både vad gäller färg och dekaler. Tycker själv att den är snyggare nu :banana

Före:
 

Bifogat

  • Mille.jpg
    Mille.jpg
    32 KB · Visningar: 71
Är inte helt nöjd med bakdelen dock. Skulle kunna tänka mig den helsvart! Är det någon som kan "photoshoppa" den skulle det vara kanon! Eller kom med förslag om vad man kan göra åt den :tummenupp

Efter omlack:
 

Bifogat

  • Nymille_5.jpg
    Nymille_5.jpg
    138.9 KB · Visningar: 78
  • Nymille_6.jpg
    Nymille_6.jpg
    106.9 KB · Visningar: 62
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top