Aprilia-tråden

Handlat lite:

Aprilia RSV Mille R factory (svart)
Akra-slippisar
Oxtar TCS EVO (stövlisar)
Renegade Airkit

beställt:

Evoluzione Nummerplåts-hållare
Quick Release Pins
RSV Front (upper) Crash protectors
525 - 15T Performance FRONT sprocket
Power Commander III - 04 RSV (USB)
04 RSV Double Bubble Screen, Dark tint

:hihi

tjing
 
Last edited:
Nu kan Prillan andas ut igen

Känns som en befrielse att få sjunga utan munkavle, att slippa den extra barlasten, att kunna andas ut ordentligt, att slippa den stora fula orginalljuddämparen.

Nu sitter KaZ gamla LeoVince helsystem på. Istället för originalet som fått följa med några dagar.
 
Blev det någon märkbar skillnad då? Och inga stolthets svar typ "jag har ju lagt 8000 på det så det måste ju vara skillnad".... :tungan

Helt ärligt nu. Blev prillan nöjd?
 
Funderar på att byta min ZX10R mot en Tuono....
Frågan är om jag kommer att ångra mig...???
Hur mycket hästar får man ut från en sån med helsystem och mappning..??
Ska man montera PCIII eller ska man använda Leovince:s färdiga kit...???
Är det något annat man ska göra för att skrämma upp den lite...??? :confused:
 
Last edited:
Greenblood skrev:
Funderar på att byta min ZX10R mot en Tuono....
Frågan är om jag komer att ångra mig...???
Hur mycket hästar får man ut från en sån med helsystem och mappning..??
Ska man montera PCIII eller ska man använda Leovince:s färdiga kit...???
Är det något annat man ska göra för att skräma upp den lite...??? :confused:


Ett slipon,chip och den underbara motorkaraktären räcker för att jag ska njuta:)
Bytet från rad4 till twin är ju en ganska spektakulär upplevelse,förmodligen kommer du tycka att det känns lite skumt,jag visste inte hur jag skulle utnyttja motorns vrid i början!.Kan nog skrämma upp den bra mycket:)

Testa:tummenupp
 
KaZ skrev:
Handlat lite:

Aprilia RSV Mille R factory (svart)
Akra-slippisar
Oxtar TCS EVO (stövlisar)
Renegade Airkit

beställt:

Evoluzione Nummerplåts-hållare
Quick Release Pins
RSV Front (upper) Crash protectors
525 - 15T Performance FRONT sprocket
Power Commander III - 04 RSV (USB)
04 RSV Double Bubble Screen, Dark tint

:hihi

tjing


Ha!! Jag blir faktist lite avis
:huvet

Hoppas att du hinner dra några repor i år:)
 
Jag har kört twin tidigare (SP1 o TL1000R) och jag gillar karaktären.
Men jag är lite rädd för att den ska kännas klen...

twinner skrev:
Ett slipon,chip och den underbara motorkaraktären räcker för att jag ska njuta:)
Bytet från rad4 till twin är ju en ganska spektakulär upplevelse,förmodligen kommer du tycka att det känns lite skumt,jag visste inte hur jag skulle utnyttja motorns vrid i början!.Kan nog skrämma upp den bra mycket:)

Testa:tummenupp
 
Absolut ingenting...helt klart marknadens bästa hoj men jag har skadat höften så allvarligt att jag inte kan åka bana mer och jag är då ute efter en gathoj som är busig och med en bättre sittställning...tex Z1000 el Tuono

flugan skrev:
Vad var tråkigt med ZX10:an förutom att den låter som ett UFO?
 
RSV_R skrev:
Blev det någon märkbar skillnad då? Och inga stolthets svar typ "jag har ju lagt 8000 på det så det måste ju vara skillnad".... :tungan

Helt ärligt nu. Blev prillan nöjd?

Svårt att säga skillnaden mot Akra sliponet. Man ska ju helst köra direkt efter varandra. Nu har jag ju puttrat omkring med originalet halva veckan.

Det låter lite rappare och svarar kvickare vid gaspådrag. Toppeffekten är väl lite högre men inte så man bajsar i byxan när man vrider. Det är väl ingen revolution direkt. Jämfört mot originalet som jag körde senast igår så känns det klart bättre på allt.
 
Greenblood skrev:
Funderar på att byta min ZX10R mot en Tuono....
Frågan är om jag komer att ångra mig...???
Hur mycket hästar får man ut från en sån med helsystem och mappning..??
Ska man montera PCIII eller ska man använda Leovince:s färdiga kit...???
Är det något annat man ska göra för att skräma upp den lite...??? :confused:
Du kommer säkert tycka den är slö om du precis klivit av 10an. Om man känner att man måste ha 170+ hästar så ska man inte satsa på twin. Svårt att säga hur just du kommer tycka.

Öppen eller större luftburk måste man kolla på om man vill ha ut lite effekt.
 
Buster skrev:
Svårt att säga skillnaden mot Akra sliponet. Man ska ju helst köra direkt efter varandra. Nu har jag ju puttrat omkring med originalet halva veckan.

Det låter lite rappare och svarar kvickare vid gaspådrag. Toppeffekten är väl lite högre men inte så man bajsar i byxan när man vrider. Det är väl ingen revolution direkt. Jämfört mot originalet som jag körde senast igår så känns det klart bättre på allt.

Tackar för ett ärligt och uttömmande svar! :tummenupp

Trodde inte heller att det skulle bli bajs i byxan.... Men mycket vill ju ha mer! Prylbög som man är.....

Rappare på gasen kan jag förstå. Och det är ju inte fel!
 
Buster skrev:
Svårt att säga skillnaden mot Akra sliponet. Man ska ju helst köra direkt efter varandra. Nu har jag ju puttrat omkring med originalet halva veckan.

Det låter lite rappare och svarar kvickare vid gaspådrag. Toppeffekten är väl lite högre men inte så man bajsar i byxan när man vrider. Det är väl ingen revolution direkt. Jämfört mot originalet som jag körde senast igår så känns det klart bättre på allt.

För att du ska skita på dig nu... så behöver du inhandla:
PCIII
62mm. Spjällhus.

sen kan vi alla lukta i dina fillingar.. öh... eller inte! :va :död

Viktigast nu e eg. att du kollar så den inte får för lite soppa... trist att behöva renovera ventiler i vinter! :död :tummenupp

Men visst hålleru med om att ljudet e ganska annorlunda nu när du sitter på å kör? Man hör mer insugsljud! :yoparty
 
Greenblood skrev:
Funderar på att byta min ZX10R mot en Tuono....
Frågan är om jag kommer att ångra mig...???
Hur mycket hästar får man ut från en sån med helsystem och mappning..??
Ska man montera PCIII eller ska man använda Leovince:s färdiga kit...???
Är det något annat man ska göra för att skrämma upp den lite...??? :confused:

Jämför inte Tuonon med din nuvarande zx10... dömt att misslyckas då!

Tror att du kan bli ganska nöjd med en appe om du preppar den lite.

vet att det skall gå att få ut runt 140 kus på bakan.
Och 140 twin bhp... lär räcka på den! :D
det man gör är:
porta toppar
PCIII
Helsystem 2-1
bort med luftburk å dit med airkit.

sen...
KÖR! :tummenupp
 
KaZ skrev:
Jämför inte Tuonon med din nuvarande zx10... dömt att misslyckas då!

Tror att du kan bli ganska nöjd med en appe om du preppar den lite.

vet att det skall gå att få ut runt 140 kus på bakan.
Och 140 twin bhp... lär räcka på den! :D
det man gör är:
porta toppar
PCIII
Helsystem 2-1
bort med luftburk å dit med airkit.

sen...
KÖR! :tummenupp

Jag skulle nöja mig med 120-130 på slangen...
 
Slut bakdäck?

Är det dags att byta om däcket ser ut så här?
Fick några rejäla släpp på Gelleråsen i lördags.
 

Bifogat

  • pirellisc2_slut.JPG
    pirellisc2_slut.JPG
    44 KB · Visningar: 95
Buster skrev:
Är det dags att byta om däcket ser ut så här?
Fick några rejäla släpp på Gelleråsen i lördags.


A'men du ba lixom... erkänn nu Buster, du har ju stått och gjort donuts! :rolleyes:

Har du satt ut annons på det där däcket...? Bara slitet på sidorna... hohoho

Tips!
Vänd på däcket innan det går sådär långt...Har kört med vända Rennsport förut. Det blir fin V-profil på däcken sen...
 
Back
Top