Anmälan till RR SM På Knutstorp fortfarande öppen

..
Jag borde uppenbarligen ha skrivit: "Jävla banbolag! Att ta varje möjlighet att mjölka ut några spänn ur rejsare är surt och snålt!!! Jag kanske inte ens behöver el!

Misstänker att man nu kommer få ett kvitto på anmälningsavgiften som är från en idiell förening där ingen moms kan dras av från våran sida. Hade varit bättre att få den avgiften på ett kvitto från bluffåbåg AB isf. Nu lurar väll säkert klubben alla förare på den momsen??

Fortfarande gott om plats i samtliga klasser, ingen risk för utkvalning = alla får köra racet :yoparty

Ni som inte är anmälda bör göra det snarast, det kommer att bli en kanonhelg.

Men Mossberg om man kör fort ska det låta så där :rolleyes:

Aha! Så man ska släppa gasen mitt på rakan, bromsa HÅRT och slå på fullt långt INNAN ingången till kurvan efter rakan.... OK. Och åka på motorbroms över krönet innan hästskon...OK.Och 50 meter innan kurvan ut på rakan slår man på fullt på trean och lägger i fyran mitt i kurvan och bara ökar... OK.

Inte konstigt jag kör så lusigt på Knudan!

Aha! Så man ska släppa gasen mitt på rakan, bromsa HÅRT och slå på fullt långt INNAN ingången till kurvan efter rakan.... OK. Och åka på motorbroms över krönet innan hästskon...OK.Och 50 meter innan kurvan ut på rakan slår man på fullt på trean och lägger i fyran mitt i kurvan och bara ökar... OK.

:tummenupp :tummenupp :D

Själv brukar jag rulla med friläget i genom hornålen :gnissla

Kul film. Men ljudet ligger två sekunder för sent! Låter skumt när han accar vilt GENOM hästskon.:D

Jo men så är det. Jag ska visa dig på söndag. :arsele

Men om ni kollar på filmen från början så kanske ljudet är rätt?

Då har man anmält sig till sin första tävling idag.

Se upp för #1 i R1000

Kul! Fler borde göra som du, lycka till!

Du kommer garanterat ha skoj :tummenupp

Last edited:
Lite tråkigt att dom redan så höga startavgifterna ska bli ännu högre!

Vad kan man göra för att få ner kostnaderna?

2100 kr för 2x20 min kval och 10 min uppvärmning samt race är mycket pengar för lite körning. Det måste bli mer körning för pengarna kanske borde fler köra på Linköpingsmodellen med dubbla race. 2x10 min kval samt ett race varje dag? Blir inte mycket fler minuter men mycket mer för pengarna. Kanske även dett är ett bra för ev publik som kan komma och se både kval och race samma dag.

/ Oskar

Lite tråkigt att dom redan så höga startavgifterna ska bli ännu högre!

Vad kan man göra för att få ner kostnaderna?

/ Oskar
Hej

Tyvärr är det inte mycket att göra åt detta, allt snack om allt man borde göra rinner ut i sanden eftersom det blir färre och färre som ställer upp och jobbar ideellt.

Kostnaderna är faktiska och förhoppningsvis går denna tävling ihop för klubben detta år.

Wetrace is tha shit, fick ta licensen på A-torp i regnstorm. När jag skulle packa ihop och dra kom ett stort d-vla depåtält farandes över mitt och grannens ekipage :gnissla

Håller i alla fall tummarna för er att det ska bli torrt på Knutan så att jag får se på lite action från depån :tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...