Anmälan till RR SM På Knutstorp fortfarande öppen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Snart öppnar den igen ett par dagar, passa på om ni inte redan är anmälda.

Last edited:
Jag läser i tidsschemat att Superstock 600 får 2x15 min tidskval, 10 min warm-up och 18 varv race = 60 min körning för 2100 kr!!
Hmmm.... är det den låga dollarn som gör att vi fått mindre körtid för högsta avgiften någonsin??? Eller? Hyllinge brukar ju vara billig racing? Varför är det så här?
Jag skulle dessutom gärna vilja veta varför vi (och 125J) får mindre körtid än alla andra klasser? Det måste väl ändå vara fel. Stk 600 är ju en SM-klass och troligtvis den största klassen.
Vem ska man ringa och gnälla till?

På roadracing.se går det inte att anmäla sig iaf. Hur gör man då?

Du kan ju googla innan du frågar......... :)

Hyllinge MS News 2008-07-30

Förlängd anmälningstid.
Vi förlänger anmälningstiden tom. onsdag 6 augusti till RR-SM på Ring Knutstorp 8 - 10 augusti.

Anmälan sker på www.roadracing.se. De som anmäler sig tom. 6 augusti, slipper efteranmälningsavgift.

Anders Gustavsson
Klubbsekreterare.

På roadracing.se går det inte att anmäla sig iaf. Hur gör man då?

Så sent som i morse hade jag inte hört något från Knutstorp ang. detta. Men nu kan du anmäla dig på roadracing.se fram till 6e augusti dårå i varje fall.

Så sent som i morse hade jag inte hört något från Knutstorp ang. detta. Men nu kan du anmäla dig på roadracing.se fram till 6e augusti dårå i varje fall.

Jo, jag ser att det är öppet igen, det var det inte för en timme sedan.

Jag läser i tidsschemat att Superstock 600 får 2x15 min tidskval, 10 min warm-up och 18 varv race = 60 min körning för 2100 kr!!
Hmmm.... är det den låga dollarn som gör att vi fått mindre körtid för högsta avgiften någonsin??? Eller? Hyllinge brukar ju vara billig racing? Varför är det så här?
Jag skulle dessutom gärna vilja veta varför vi (och 125J) får mindre körtid än alla andra klasser? Det måste väl ändå vara fel. Stk 600 är ju en SM-klass och troligtvis den största klassen.

Jag har uppmärksammat detta och kontaktat rätt personer. Det hade blivit fel och det ska givetvis rättas till (så alla klasser få lika mycket tid).

Ang. avgiften, håller med, var det inte 1800 kr förra året? (ex. fredags träning) Micke?

Tack :tummenupp Fortfarande gott om plats i samtliga klasser, i nuläget ingen risk för utkvalning, passa på att köra roadracing på Sveriges roligaste bana.

Last edited:

Schemat justerat och i år ingår elen i startavgiften.

Schemat justerat och i år ingår elen i startavgiften.

Innan betalade man elen per team. Vi kommer vara 5 eller 6st förare den helgen. 1500-1800:- kommer vi få betala i "EL" för 2 dagar. Däckvärmare som kommer användas 2gg/dag, ett lysrör, en kompressor, 2 små lampor, en Ipod, 4st datorer kommer kanske behövas laddas, 2 små batteriladdare till hojbatteri och ev sätter vi i nått mera som en mobiltelefonladdare eller liknande.

Tror nästan jag ska köpa en elförbrukningsmätare. För inte kan vi göra gång på el som en normalvilla gör gång på för nån månad...

Last edited:
Innan betalade man elen per team. Vi kommer vara 5 eller 6st förare den helgen. 1500-1800:- kommer vi få betala i "EL" för 2 dagar. Däckvärmare som kommer användas 2gg/dag, ett lysrör, en kompressor, 2 små lampor, en Ipod, 4st datorer kommer kanske behövas laddas, 2 små batteriladdare till hojbatteri och ev sätter vi i nått mera som en mobiltelefonladdare eller liknande.

Tror nästan jag ska köpa en elförbrukningsmätare. För inte kan vi göra gång på el som en normalvilla gör gång på för nån månad...
Det är inte HMS som sätter priset/ansvarar för elen, det är inget som vi kan göra något åt, elen är inte permanent och det kostar multum att dra dit elverk samt rigga all utrustning.

Det är inte HMS som sätter priset/ansvarar för elen, det är inget som vi kan göra något åt, elen är inte permanent och det kostar multum att dra dit elverk samt rigga all utrustning.

Jag är medveten om detta och mycket glad och tacksam att någon fixar fram alla snablar och grejor som behövs. Jag var bara sugen på att säga något...

Jag är medveten om detta och mycket glad och tacksam att någon fixar fram alla snablar och grejor som behövs. Jag var bara sugen på att säga något...

:7peta ;)

Om du var medveten, varför skrev du då inte bara att du var väldigt glad och tacksam att någon fixar fram alla snablar och grejor som behövs, istället?;)

:7peta ;)

Om du var medveten, varför skrev du då inte bara att du var väldigt glad och tacksam att någon fixar fram alla snablar och grejor som behövs, istället?;)

Jag har framfört min tacksamhet över funktionärers insatser många gånger tidigare och är alltid beredd att göra det igen närhelst det är befogat. Här var jag primärt förvånad över att vi fick lite bantid vilket tydligen var ett misstag och numer rättat. Bra.
Jag var vidare förvånad över att Hyllinge plötsligt blivit prisledare, de som förr arrangerat förhållandevis billiga race. Att då bli informerad om att elkostnaden ligger i anmälningsavgiften var ju bra att få veta. Jag ser dock precis som Axxexx detta som något som inte är så bra, då två förare lätt kunnat dela på ett uttag = billigare för förare = bra. Egentligen skrev jag lite tokigt, tydligen är det inte Hyllinges funktionärer som ansvarar för elen och alltså inget de varken ska ha cred eller skäll för.
Jag borde uppenbarligen ha skrivit: "Jävla banbolag! Att ta varje möjlighet att mjölka ut några spänn ur rejsare är surt och snålt!!! Jag kanske inte ens behöver el!

Kan man se en startlista någonstans? Alltid kul att kolla in konkurrensen så här lite innan.

Hur är det med DB där?
På Gelleråsen senast fick man låta hur mycket som helst :tummenupp

Hur är det med DB där?
På Gelleråsen senast fick man låta hur mycket som helst :tummenupp
Det var EM reglemente på Åsen eftersom man körde rookie samma helg, på Knudan är det inget EM, det är bullergräns som ett vanligt SM.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...