Allmän fråga till Freppa och No1.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Hur är det med er?

Båda var ju med på riktiga smällar tidigare i sommar, Freppa verkar det vara helt ok med, man har sett på lite festbilder och prylar, men hur är det egentligen?

No1 har man bara sett att han postat lite då och då... Iofs verkar det ju som att han har tillgång till dyno-bänken vart han än är... :)

Statusrapport från Klotarkommando Kungsholmen:

Höften var åt helvete: Fixad och funkar bra.
I knät gick Ledband, båda korsbanden och kapseln: Fixad och fungerar hyffsat. Lite instabilt än så länge.
Foten: Nervskador pga Ischias-nerven. Väldigt dåligt. Äter 2400mg Neurontin per dag, och har ändå väldigt ont.

På den positiva sidan: Jag slänger min Ortos (ställning kring benet) om 6 dagar - WOHOOOO. Då får jag börja träna musklerna i benet seriöst och få upp stabiliteten i knät. Om allt går bra kan jag slänga kryckorna i vinter (då har det gått ungefär 6 månader sedan olyckan. Jag är sjukskriven till den 14 oktober, men har jobbat sedan veckan efter operationen (7 veckor sedan). Kändes bättre att sitta på jobbet och ha ont än att bli galen hemma.

På den negativa sidan: Foten gör att jag inte sover många timmar per natt. Man vet faktiskt inte när den blir bra, om någonsin. Jag är dock positiv.

Skall jag köra hoj igen? You damn right boy!!! Håller på att slutföra köpet av en ny precis just nu. Blir en riktig vilding (om man inte jämför med No1's, för då krävs det ju Turbo av oanade slag för att den inte skall anses mesig ;))

Slut.
Frågor?
Framåt!

Hur går det för RR-teamet "Kryckan"? Är det ny RR-hoj som inföskaffats?

Till och med JAG vet ju vad du ska köpa för hoj, Freppo. Ryktet går ju.

Freppa skrev:
Statusrapport från Klotarkommando Kungsholmen:

Höften var åt helvete: Fixad och funkar bra.
I knät gick Ledband, båda korsbanden och kapseln: Fixad och fungerar hyffsat. Lite instabilt än så länge.
Foten: Nervskador pga Ischias-nerven. Väldigt dåligt. Äter 2400mg Neurontin per dag, och har ändå väldigt ont.

På den positiva sidan: Jag slänger min Ortos (ställning kring benet) om 6 dagar - WOHOOOO. Då får jag börja träna musklerna i benet seriöst och få upp stabiliteten i knät. Om allt går bra kan jag slänga kryckorna i vinter (då har det gått ungefär 6 månader sedan olyckan. Jag är sjukskriven till den 14 oktober, men har jobbat sedan veckan efter operationen (7 veckor sedan). Kändes bättre att sitta på jobbet och ha ont än att bli galen hemma.

På den negativa sidan: Foten gör att jag inte sover många timmar per natt. Man vet faktiskt inte när den blir bra, om någonsin. Jag är dock positiv.

Skall jag köra hoj igen? You damn right boy!!! Håller på att slutföra köpet av en ny precis just nu. Blir en riktig vilding (om man inte jämför med No1's, för då krävs det ju Turbo av oanade slag för att den inte skall anses mesig ;))

Slut.
Frågor?
Framåt!
E de därför du ser så satans trött ut på bilderna?

Mattias: Well, det är därför du är Mattias: Så ÄR det!

Blifer: Jupp: Droger får en att se trött ut. Det och att smärtan hjälper till rätt rejält. För övrigt är jag skitsnygg! SÅ DET SÅ!

Freppa skrev:
Mattias: Well, det är därför du är Mattias: Så ÄR det!

Blifer: Jupp: Droger får en att se trött ut. Det och att smärtan hjälper till rätt rejält. För övrigt är jag skitsnygg! SÅ DET SÅ!

ta rätt droger så är det lugnt, sluta med de dära silandet... det är ingen som tror att du är sjuk allafall.. :crash

Freppa: Fråga; vad hade du för säkerhetsutr. när du gick omkull?

BigKay: Shoei Z-One, Alpinestar Skinnställ, Ryggskydd, Handskar med skydd på knogar, Stövlar med skydd för skenben. Så komplett det bara går. Hade inte ett enda blåmärke på kroppen eller annan skada (Hjälmen samt ryggskyddet fick jobba kan jag meddela). Benet gick sönder pga att jag efter att ha simmat på asfalten gled ner i ett dike, började tumla runt och benet kom i en pendeleffekt och slogs sönder mot marken.

Freppa: Ajdå... Otur i oturen. Det lät på skadorna som du hade slarvat, men då viste jag inte om omständigheterna. Hade du inte använt skydd hade du antagligen inte suttit här idag.
Krya på dig!!

2400mg Neurontin per dag, hindra mig om jag har fel, men det är alltså 2.5l bedövningsmedel eller? Hugaligen...

Låter som att du är skapligt på G igen iaf det är ruskigt skönt att höra! När det hände lät det som att du inte skulle kunna gå igen och prylar.

Så det blir ny hoj? Men denna gång kommer den att framföras på ställen där man inte kallar de andra man kör med för medtrafikanter utan konkurrenter? :) Eller?

Skulle vara lite halvkul att höra av No1 också, eller om något vet något?

mg= milligram= tusendels gram.
2400mg= 2,4gram
ml= milliliter= tusendels liter.
2400ml= 2,4liter

Hade Freppa knarkat så mycket hade han varit hög(eller låg) dygnet runt i hur länge som helst.
Under förutsättning att han överlever förstås.

2400 mg är väl ändå 2.4 gram, mycket när man snackar droger, men ingen stor fysisk mängd.
Väl?

//A.

UnderDOG skrev:
2400 mg är väl ändå 2.4 gram, mycket när man snackar droger, men ingen stor fysisk mängd.
Väl?

//A.

de är helt upp till va de är för drog, är det smärtstillande så är det doser en häst skulle avlida av..

tex morfin... det ges normalt upp till 10mg intravenöst ... det tar bort rätt starka smärtor. Medans Alvedon kan man ta 1 gram av på en gång. Sen är det åxå stor skillnad på hur man tar läkemedlet, ... intravenöst ... tabletter... suppositorer.... under tungan.. osv ...
intravenöst är ett ögonblickligt tillslag av preparatet...
med tabletter så ska det genom magtarmkanalerna innan det sugs upp...

så.. 2400 mg behöver inte vara mkt... helt beroende på vad det är.. och hur man tar det.

Ah... Just det... "mg" stod det faktiskt.. Skyller på att det var länge sedan jag gick i skolan... Eller använde hjärnan för den delen. :)

2.4 g.. e de stora tabletter el små?? jag få en tablett som e på 1g.. den e ju stor som fan.. måste ju delas en gång.. o då har jag ändå svårt o svälja den.. sen blir de ju inte bättre av att den smakar o luktar illa som fan..

Kul att höra att du ändå mår gött efter omständigheterna.. :tummenupp

Freppa skrev:
Frågor?

MMm.. hjälper det där neurontinet någe för dig?
Jag dosade upp mig från uhm.. 900mg -> 3200mg / dygn och låg
där typ 6månader eller nåt, men det enda som hände var att jag
blev förbannat trött och hade trögt att följa med i skolan... så tja,
jag trappade på eget bevåg ner och inte fan fick jag nå ondare
för det... Gjorde precis lika ont som medan jag åt pillrena och
troligast lika ont som innan. :(

Huppas de funkis bättre för dig!

Lycka till med rehabben sen åsså :)
Se till att få nån söt sjukgymnast att gå hos några gånger i veckan
sånt brukar hjälpa motivationen några hundra grader :))

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back