3 räcers i en Transvestit

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Idag skall vi vaselinpacka 1 st R6:a, 1 st GSXR600 samt en Kawa 790 i Jorpes buss, tror ni att det går, hur skall man göra, två fram och en bakåt eller :va

Hur mycket måste man gilla varandra för att sitta 3 st i hytten under 2 timmar...

GSXR1100R skrev:
Idag skall vi vaselinpacka 1 st R6:a, 1 st GSXR600 samt en Kawa 790 i Jorpes buss, tror ni att det går, hur skall man göra, två fram och en bakåt eller :va

Hur mycket måste man gilla varandra för att sitta 3 st i hytten under 2 timmar...

Hojarna går nog bra. Jag skulle rekommendera 2 fram och en bak i mitten. Vad gäller förarhytt så funkar nog vaselin där också :)

GSXR1100R skrev:

Ja e ruggit tveksam till att de funkar, de va ju precis de gick in två hojar (R6 o cbr 600) i Juhas transvestit.
Men va fan, med mycket vaselin och kärlek så går de kanske.

GSXR1100R skrev:

Lösningen heter våld och enbart våld.

gladh

baronen skrev:
Ja e ruggit tveksam till att de funkar, de va ju precis de gick in två hojar (R6 o cbr 600) i Juhas transvestit.
Men va fan, med mycket vaselin och kärlek så går de kanske.
Troligen står dom utan spännband iaf, bilder kommer om vi lyckas

GSXR1100R skrev:

Det här har jag gjort(2 lillgixxrar plus en R6) och med tanke på att Eric har en liten transit så är jag tveksam till om det går.... Men det kan funka.

Av med avgasrören , annars kan ni lägga ner med en gång. Kör in två (LÅNGT fram)som ni surrar mot väggarna och nu menar jag verkligen MOT väggarna. När vi gjorde så här i ett högbyggt transitskåp slå lyfte vi upp bakhjulen på hojarna på hjulhusen. Kul att surra...

Backa in hoj nr 3 i mitten. Svär, gapa o kläm fingrarna. Surra o knöka ner skinnställ, handskar o stövlar mellan hojarna.

Lycka till. Om ni lyckas kan ni förtrösta i att ingen hoj kan välta. Om ni lycka vill jag sen bild.

Akta rutorna i transiten. Fan vet om ni löser det här.

Tre i fram är trångt och gör ont. Bara föraren sitter bra fram i en Transit.

Last edited:
Inga problems.

Vi hade 3 hojar i min nya transit till A-torp.

Ställ in framhjulen mot mitten längst fram med bakdäcken snett ut så mycket det går.

Sen backar du in den 3:de så har du även lite plats för packning.

Vi hade dessutom rustas stora tält, dunkar, däck, verktyg mm mm.

Lycka till.

/M

GSXR1100R skrev:

Mike the bike skrev:
Inga problems.

Vi hade 3 hojar i min nya transit till A-torp.

Ställ in framhjulen mot mitten längst fram med bakdäcken snett ut så mycket det går.

Sen backar du in den 3:de så har du även lite plats för packning.

Vi hade dessutom rustas stora tält, dunkar, däck, verktyg mm mm.

Lycka till.

/M
Detta är en gammal buss, kortare än mig och inte så bred, vi ska iaf prova och går det inte så har vi plan B, dvs en hoj åker släpvagn upp.

GSXR1100R skrev:
Detta är en gammal buss, kortare än mig och inte så bred, vi ska iaf prova och går det inte så har vi plan B, dvs en hoj åker släpvagn upp.

Hur ska du gå in om du är bredare än bussen? :D

Det gick, tack för tipset om ljuddämparna, nu rullar vi mot Falken :tummenupp

Chrille skrev:
Kom ni ihåg att svära o gapa?!
Vi vill se bilder!
Granny fotade vaselinpackningen, endast 1 vurpa totalt idag på Falken, mycket rolig körning idag åsså fick vi ligga i suget bakom långtradarna på E6:an med Transvestiten, Jorpes, Gul och jag har funnit meningen med livet :Bugar

Avlastning hemma hos mig och garagevurpa med Missilen fick avrunda denna fina raceafteon :tummenupp

Upp med bilderna nu Lallan :banana vaselinpackning ger 5 GP poäng

GSXR1100R skrev:
Avlastning hemma hos mig och garagevurpa med Missilen fick avrunda denna fina raceafteon :tummenupp

Det var ett grymt garageskrap du gjorde i Hjärup. Bara sladda ner krash-puckarna i betongen. Inge snack, rätt ner bara... Med den taktiken skulle du kört 41or på Falken!

jorpes skrev:
Det var ett grymt garageskrap du gjorde i Hjärup. Bara sladda ner krash-puckarna i betongen. Inge snack, rätt ner bara... Med den taktiken skulle du kört 41or på Falken!
Med lite hjälp eller va det stjälp så blev det kåpskrap i garaget :yoparty
Nytt ljuddämparfäste skall fixas till helgen, en tillplattad ölburk borde funka bra som fäste.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026