GSXR1100R
The older i get the faster i was
Tack för tipsen Chrille, troligen så höll toppen på den gamle 2 liters spisen från -89, förgasarmodellen bruka hålla sägs det.Chrille skrev:Tre varningar då.
1. Remskivan på veven kan vara jävlig att få loss. Rått våld och akta kylaren. Trearmad avdragare kan vara rätt men även där kan det jävlas.(har faktiskt spräckt en skiva med en korrekt använd avdragare)
2. Märkningen på kammen kan ofta vara tvetydig. Är du osäker så kan du råka ut för problemet med fördelarn ett halv-varv fel. Då rättar man till det antingen med hjälp av fördelaren, eller att ta loss ventilkåpan för att se nockarna.
3. Kom ihåg att nolla fördelaren också innan du hänger på remmen. Nolla vev, kam, fördelare och blir allt rätt då så är det bara att köra.(såvida inga problem tillkommer pga punkt 2)
Jag körde sönder och jag ska hjälpa till att laga, eller så ska jag filma när Jorpes svär med oljiga händer över Transvestit h-t

Hur ska rotorn stå i nolläget
