GSXR1100R
The older i get the faster i was
Vad ska du köra i år, permobilrace eller rullator-ERFvalmers skrev:Ja, och de vill inte ha med någon gammal gubbe på 62 år.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad ska du köra i år, permobilrace eller rullator-ERFvalmers skrev:Ja, och de vill inte ha med någon gammal gubbe på 62 år.
Pålle skrev:Heute hat ich den lösung nach dich presentiert. Die kinder vier stunden nach McDonalds spielen in das grosse boll-see. Dann ein Taxi transportiert die kinder nach Ikea. Nach Ikea sollte das kindergarten alle problem löschen. Hier sind auch sehr billig wurst zum essen, nur ein par kronen...
jorpes skrev:Pålle, dass ist ja genial! Spitze! Klasse! Den Mossberck will auch solche Tips und Tricks haben.![]()
Ein bild an Mc Donalds Racing Scool
GSXR1100R skrev:Är ni bara 2 förare
Der kinder macht fil spass i der ballzee unt DR Mozzbergh geplumsen in der lecasee am freitag am Falken rennbahnmagnus_moss skrev:Danke danke.. Ja, ich habe ein bissen problem mit kinderpassung vann ich erf am Knutstorp fahren sollen. Hmmmmm..... Macdonalds oder IKEA: Beide lösungen habt ballzee so ich veiss nicht![]()
GSXR1100R skrev:Der kinder macht fil spass i der ballzee unt DR Mozzbergh geplumsen in der lecasee am freitag am Falken rennbahn
Das was super herr überdoktor, ich habe angst über fraitag am Falken, keine kindersitzen unt keine Rennbuss, ich müsst ein gesläpfen gehyren oder somagnus_moss skrev:Ich brauche kein ballzee!! Die gute freulein Emma hat mir jetzt klingelt und sie will meine kinder kindesitzen. So ich kann zu knutstorp ohne kinder fahren.
Und am freitag vill ich am Falken bleiben, ja das ist richtig. Aber nicht am lecazee, ich will am spitze des rennfahrer bleiben, immer, die ganze abent!!!![]()
magnus_moss skrev:Ich brauche kein ballzee!! Die gute freulein Emma hat mir jetzt klingelt und sie will meine kinder kindesitzen. So ich kann zu knutstorp ohne kinder fahren.
Und am freitag vill ich am Falken bleiben, ja das ist richtig. Aber nicht am lecazee, ich will am spitze des rennfahrer bleiben, immer, die ganze abent!!!![]()
Chrille skrev:Ursäkta svenska men har Jorpes Transit packat ihop? Ska jag kolla om jag har en motor över? (Seriöst menat. Har en Ford för mycket)
Goodstuff skrev:En Ford för mycket? Du menar att du har en Ford?
Chrille skrev:Ursäkta svenska men har Jorpes Transit packat ihop? Ska jag kolla om jag har en motor över? (Seriöst menat. Har en Ford för mycket)
jorpes skrev:...
Men, nu har jag en ny kamrem som jag skall lägga på. Risken finns kanske att några ventiler gått sönder, men tror inte det spelar så stor roll, det skall ju finnas 8 st av dom.
Puss
Chrille skrev:Vad var det för motor i din gamle harv? De gamle tvålitarna kan man köra av remmarna på så att det visslar om det(har gjort det flera gånger). Nemas problemas, bara att hänga dit remmen igen och köra.
Kom bara i håg att få nollat ordentligt - Fruktansvärt frustrerande att ställa fördelaren ett halvt varv fel och försöka få igång skiten.
Chrille skrev:Jag har faktiskt INGEN Ford för stunden. Gav bort min sista för ett tag sen. Tänkte ge bort farsans nu om jag får chansen.
jorpes skrev:...
Fördelarn... jajjemensan, skall vrida in den så den tänder riktigt tidigt (du vet, jag kör ju booster 112 oktan i Transiten)
Chrille skrev:Det var ett seriöst menat råd för en gångs skull.![]()
Vet inte hur mycket du har skruvat innan så det kan låta som att jag konstaterar det uppenbara, men motorn snurrar två varv medan fördelarn snurrar ett. Mer än en som blivit gråtfärdig innan det stått klart.
jorpes skrev:pma ditt nummer så kan jag ringa när jag står o svär på torsdag... Jag e faktiskt dödskass på meka bilar (o köra också). Men jag har ett instruktionsblad med en skiss hur fördelare o remhjul skall stå... Så jag hoppas jag får ihop det.
Tack E
Chrille skrev:R2!!!!
Kan du scanna relevanta sidor till Jorpes ur boka?
Tyvärr har jag lånat ut Fordboken för stunden men jag skickar över numret så löser vi det ...
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |