3 räcers i en Transvestit

Pålle skrev:
Heute hat ich den lösung nach dich presentiert. Die kinder vier stunden nach McDonalds spielen in das grosse boll-see. Dann ein Taxi transportiert die kinder nach Ikea. Nach Ikea sollte das kindergarten alle problem löschen. Hier sind auch sehr billig wurst zum essen, nur ein par kronen...

Pålle, dass ist ja genial! Spitze! Klasse! Den Mossberck will auch solche Tips und Tricks haben. :)

Ein bild an Mc Donalds Racing Scool

Bifogat

• McDonalds-Racing-Team-Truck.jpg
    McDonalds-Racing-Team-Truck.jpg
    138 KB · Visningar: 89
jorpes skrev:
Pålle, dass ist ja genial! Spitze! Klasse! Den Mossberck will auch solche Tips und Tricks haben. :)

Ein bild an Mc Donalds Racing Scool

Danke danke.. Ja, ich habe ein bissen problem mit kinderpassung vann ich erf am Knutstorp fahren sollen. Hmmmmm..... Macdonalds oder IKEA: Beide lösungen habt ballzee so ich veiss nicht :va

magnus_moss skrev:
Danke danke.. Ja, ich habe ein bissen problem mit kinderpassung vann ich erf am Knutstorp fahren sollen. Hmmmmm..... Macdonalds oder IKEA: Beide lösungen habt ballzee so ich veiss nicht :va
Der kinder macht fil spass i der ballzee unt DR Mozzbergh geplumsen in der lecasee am freitag am Falken rennbahn

GSXR1100R skrev:
Der kinder macht fil spass i der ballzee unt DR Mozzbergh geplumsen in der lecasee am freitag am Falken rennbahn

Ich brauche kein ballzee!! Die gute freulein Emma hat mir jetzt klingelt und sie will meine kinder kindesitzen. So ich kann zu knutstorp ohne kinder fahren.
Und am freitag vill ich am Falken bleiben, ja das ist richtig. Aber nicht am lecazee, ich will am spitze des rennfahrer bleiben, immer, die ganze abent!!! :hihi

magnus_moss skrev:
Ich brauche kein ballzee!! Die gute freulein Emma hat mir jetzt klingelt und sie will meine kinder kindesitzen. So ich kann zu knutstorp ohne kinder fahren.
Und am freitag vill ich am Falken bleiben, ja das ist richtig. Aber nicht am lecazee, ich will am spitze des rennfahrer bleiben, immer, die ganze abent!!! :hihi
Das was super herr überdoktor, ich habe angst über fraitag am Falken, keine kindersitzen unt keine Rennbuss, ich müsst ein gesläpfen gehyren oder so :va

magnus_moss skrev:

Klasse überingenieur Mozzberck! Will nicht die Emma mit Kinder auch nach Knutenstorpen LecaSee spielen?

Gsxr... Ich kann dein Mofa nach Falken tragen...

Ursäkta svenska men har Jorpes Transit packat ihop? Ska jag kolla om jag har en motor över? (Seriöst menat. Har en Ford för mycket)

Chrille skrev:
Ursäkta svenska men har Jorpes Transit packat ihop? Ska jag kolla om jag har en motor över? (Seriöst menat. Har en Ford för mycket)

En Ford för mycket? Du menar att du har en Ford?

Goodstuff skrev:
En Ford för mycket? Du menar att du har en Ford?

Jag har faktiskt INGEN Ford för stunden. Gav bort min sista för ett tag sen. Tänkte ge bort farsans nu om jag får chansen.

Chrille skrev:

Du e en ängel Crille!!! Gediget snällt. Men, vi stod o kliade oss i huvudet o trodde att ett kugghjul i motorn var sönder då inte rotorn till fördelarn snurrade. GSXR 11 ringde några kompisar... -Die KamremAnlage var kaputt.

Vi provade silvertejpa remmen, men det bara sådär bra. Det höll inte.

Men, nu har jag en ny kamrem som jag skall lägga på. Risken finns kanske att några ventiler gått sönder, men tror inte det spelar så stor roll, det skall ju finnas 8 st av dom.

Puss

jorpes skrev:
...

Men, nu har jag en ny kamrem som jag skall lägga på. Risken finns kanske att några ventiler gått sönder, men tror inte det spelar så stor roll, det skall ju finnas 8 st av dom.

Puss

Vad var det för motor i din gamle harv? De gamle tvålitarna kan man köra av remmarna på så att det visslar om det(har gjort det flera gånger). Nemas problemas, bara att hänga dit remmen igen och köra.

Kom bara i håg att få nollat ordentligt - Fruktansvärt frustrerande att ställa fördelaren ett halvt varv fel och försöka få igång skiten.

Chrille skrev:
Vad var det för motor i din gamle harv? De gamle tvålitarna kan man köra av remmarna på så att det visslar om det(har gjort det flera gånger). Nemas problemas, bara att hänga dit remmen igen och köra.

Kom bara i håg att få nollat ordentligt - Fruktansvärt frustrerande att ställa fördelaren ett halvt varv fel och försöka få igång skiten.

Ja, det visslade tydligen till rejält i den gamla skorven. Tror det e 2 liter med 60 pigga raska pållar...

Om nu allt för många av de där kineshattarna (ventiler eller vad det heter) gått sönder så tar jag din farsas gamla motor... Klasse!

Fördelarn... jajjemensan, skall vrida in den så den tänder riktigt tidigt (du vet, jag kör ju booster 112 oktan i Transiten)

Chrille skrev:
Jag har faktiskt INGEN Ford för stunden. Gav bort min sista för ett tag sen. Tänkte ge bort farsans nu om jag får chansen.

Aha! Två flugor i en smäll. Hjälpa både farsan och Jorpes till ett bättre liv. Gentilt på min ära.

jorpes skrev:
...
Fördelarn... jajjemensan, skall vrida in den så den tänder riktigt tidigt (du vet, jag kör ju booster 112 oktan i Transiten)

Det var ett seriöst menat råd för en gångs skull. :gnissla

Vet inte hur mycket du har skruvat innan så det kan låta som att jag konstaterar det uppenbara, men motorn snurrar två varv medan fördelarn snurrar ett. Mer än en som blivit gråtfärdig innan det stått klart.

Chrille skrev:
Det var ett seriöst menat råd för en gångs skull. :gnissla

Vet inte hur mycket du har skruvat innan så det kan låta som att jag konstaterar det uppenbara, men motorn snurrar två varv medan fördelarn snurrar ett. Mer än en som blivit gråtfärdig innan det stått klart.

pma ditt nummer så kan jag ringa när jag står o svär på torsdag... Jag e faktiskt dödskass på meka bilar (o köra också). Men jag har ett instruktionsblad med en skiss hur fördelare o remhjul skall stå... Så jag hoppas jag får ihop det.

Tack E

jorpes skrev:
pma ditt nummer så kan jag ringa när jag står o svär på torsdag... Jag e faktiskt dödskass på meka bilar (o köra också). Men jag har ett instruktionsblad med en skiss hur fördelare o remhjul skall stå... Så jag hoppas jag får ihop det.

Tack E

R2!!!!

Kan du scanna relevanta sidor till Jorpes ur boka?

Tyvärr har jag lånat ut Fordboken för stunden men jag skickar över numret så löser vi det ...

Chrille skrev:
R2!!!!

Kan du scanna relevanta sidor till Jorpes ur boka?

Tyvärr har jag lånat ut Fordboken för stunden men jag skickar över numret så löser vi det ...

Tackar Tackar... Men jag har ett instruktionsblad med en skiss. Jag tror att det räcker.... Om jag sen har en nödlina till dig så e ju alles uberklasse Gut!!!

Tre varningar då.

1. Remskivan på veven kan vara jävlig att få loss. Rått våld och akta kylaren. Trearmad avdragare kan vara rätt men även där kan det jävlas.(har faktiskt spräckt en skiva med en korrekt använd avdragare)
2. Märkningen på kammen kan ofta vara tvetydig. Är du osäker så kan du råka ut för problemet med fördelarn ett halv-varv fel. Då rättar man till det antingen med hjälp av fördelaren, eller att ta loss ventilkåpan för att se nockarna.
3. Kom ihåg att nolla fördelaren också innan du hänger på remmen. Nolla vev, kam, fördelare och blir allt rätt då så är det bara att köra.(såvida inga problem tillkommer pga punkt 2)

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...