Stora Mellanösterntråden

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja allt handlade väl om att rädda ansiktet. Dels att förvarna grannar och USA om sin egen kommande attack, och sedan spelar ner Israelska svaret.

Men jag är nyfiken på vad som fick Israel att slå till mot ambassadbyggnaden. Måste varit något speciellt med åtminstone någon av de döda generalerna som inte har framkommit än.
Vad jag sett så var det där som mycket av planeringen och ledningen av de kombinerade attackerna mot Israel huserades. Och de två herrarna med måsskit på hatten från Iran var ledande personer i arbetet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja allt handlade väl om att rädda ansiktet. Dels att förvarna grannar och USA om sin egen kommande attack, och sedan spelar ner Israelska svaret.

Men jag är nyfiken på vad som fick Israel att slå till mot ambassadbyggnaden. Måste varit något speciellt med åtminstone någon av de döda generalerna som inte har framkommit än.
De var väl bara några fler i raden?

Kärnvapenprogram eller aktivt involverad i deras utländska styrkor är väl gå tänkbara alternativ annars.

Apropå Iran, vilken fars det är att Sverige ska hålla rättegång mot dem. Verkligen inte vår sak att driva.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top