2012 Beta EVO 300cc iordningställning

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Om du ändå ska ge upp och köpa nytt så ska du såklart prova att laga.
JB-weld eller annat liknande smet runt skadan på insidan, i med tätningen och så i med innerbenet, låt smeten fylla ut och härda, putsa bort överflödet.
Du kanske inte kan byta den tätningen mer, men du skjuter finanskrisen framför dig ett tag.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Undrar om jag blev lurad av JPT - det är ingen utbuktning? Det är en inbuktning?
I så fall - den ser liten ut - dvs läget för packboxen är orunt? Det kan gå att slipa bort material på insidan med en Dremel
Själv hade jag satt det i svarven - riktat upp med stöddocka och svarvat bort inbuktningen - har du sådana kontakter??

De är både inbuktning å utbuktning, fast utbuktning en är där var p-boxen är..
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Jodå, det blir ett försök till lagning, inte av mig då utan jag tar med mig 'benet' till en bekant i stan här, han har sina kontakter och är tillräckligt generös att vilja hjälpa mig i den mån möjligt.

Jag är förvisso rätt så händig, men vad ni föreslår är lite för mycket kreativt hantverk för att jag ska känna mig nöjd. Egentligen inget fel med det men jag vill helst få problemet ur världen, det var tillräckligt kletigt med olja och skit igår ;)
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vad har du tänkt att göra med hojen? Är målet att få den vägreggad är det väl kört, att regga som trial verkar möjligt till 2024 men vad gäller då? Är det samma som enduro reg för då får man väl bara köra till och från träning tävling? https://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/2020/skarpta-avgaskrav-for-motorcyklar/

Kan ju vara bra att ha klart för sig vilka regler som gäller innan man lägger ner pengar på hojen om planen är vägreggning.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag vill försäkra den och regga den för att kunna köra till och från banan i Huddinge. Den är ju från 2012 så det är ingen ny motorcykel, ingen ABS eller euro5.. mm. Den blir nog klar innan slutet av 2024.
Blir det enduroreg måste du ha licens och vara aktiv medlem i klubb. Har den aldrig varit påställd får du nog problem såhär långt senare.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Blir det enduroreg måste du ha licens och vara aktiv medlem i klubb. Har den aldrig varit påställd får du nog problem såhär långt senare.
Är den inte registrerad före 2021-22 så är det omöjligt att rega den möjligen som ombyggt fordon med allt det innebär o kostnader.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Är den inte registrerad före 2021-22 så är det omöjligt att rega den möjligen som ombyggt fordon med allt det innebär o kostnader.

Det stämmer kommer ihåg att jag ställde på min enduro några dagar då. Väldigt många ställde på dom mellandagarna bara för att kunna ta ut dom i framtiden
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag tolkade det jag läste på transportstyrelsen som att det ska vara möjligt med enduroreg fram till 2024 men landsvägsreg ska vara kört. Har jag fattat fel eller är detta för Euro 5? Finns det ytterligare nån tidigare Euro klassning som ställer till det att Euro 3 ska vara påställda vid nåt tidigare datum?

Bäst är väl att riktigt kolla upp vad som gäller för kan man inte regga är det väl onödigt att kosta på lysen och sånt?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
De är värkar ganska kört att regga den då... Den har varit avställd sen ny 2012.. Vet andra som enduro reggad sina cross hojar som första ägare i å med inköp.. Som andra eller som i de här fallet tredje ägare så går de inte att regga den..
För att vara säker skulle jag kontakta Transportstyrelsen. .
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
"När jag pratade med Transportstyrelsen dagen efter köpet så sa dom att jag bara behöver "registreringsbesikta" den för att jag ska få köra på gatan med den."

... jag får väl prova. Går det inte så går det i alla fall att göra en fin hoj av den och köra olagligt. Jag får börja med att försäkra den.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
"När jag pratade med Transportstyrelsen dagen efter köpet så sa dom att jag bara behöver "registreringsbesikta" den för att jag ska få köra på gatan med den."

... jag får väl prova. Går det inte så går det i alla fall att göra en fin hoj av den och köra olagligt. Jag får börja med att försäkra den.

Håller tummarna att de funkar..
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Tackar. Det spelar inte så stor roll egentligen. Är bara bekväm, möjligtvis lite lat också om jag måste vara ärlig.

Jag är av den karaktären att jag kör min hoj till banan, tar en trippel-cheese på vägen, kör lite motokross och enduro i Tuvängen, blir lite lerig ibland, slår mig ibland, kör hem och tankar på vägen, och sköljer av hojen med slangen jag installerade i undercentralen några år sedan.

måste du ha licens och vara aktiv medlem i klubb
Yes, jag är medlem i AMF, och kommer bli i Tiger MK också. Jag gör allt så lagligt jag bara kan för att undvika att bli osams med tanterna här i föreningen.

Men jag är en dålig kampare, skulle aldrig palla med livet som världsmästare, eller ens tävlande. Måste ha min toa, min säng, och helst hojen bredvid sängen (nu får den stå i vardagsrummet). Och måste jag stundvis köra "olagligt" för att ta mig till lekparken så blir det så. Det ska polisen få veta.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Alltså jag ser personligen inga som helst problem med att jag eller någon annan vill köra lite trail eller cross utan alla papper i ordning, det var bara det att du verkade ta så lätt på att den kan bli gat-legal. Som att det var en självklarhet.

Ser jag dig stå-köra trail på väg till crossbanan(?) i Tullinge så stannar jag och morsar!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tackar. Det spelar inte så stor roll egentligen. Är bara bekväm, möjligtvis lite lat också om jag måste vara ärlig.

Jag är av den karaktären att jag kör min hoj till banan, tar en trippel-cheese på vägen, kör lite motokross och enduro i Tuvängen, blir lite lerig ibland, slår mig ibland, kör hem och tankar på vägen, och sköljer av hojen med slangen jag installerade i undercentralen några år sedan.


Yes, jag är medlem i AMF, och kommer bli i Tiger MK också. Jag gör allt så lagligt jag bara kan för att undvika att bli osams med tanterna här i föreningen.

Men jag är en dålig kampare, skulle aldrig palla med livet som världsmästare, eller ens tävlande. Måste ha min toa, min säng, och helst hojen bredvid sängen (nu får den stå i vardagsrummet). Och måste jag stundvis köra "olagligt" för att ta mig till lekparken så blir det så. Det ska polisen få veta.
Har Tiger kvar området i Gladö Kvarn?

Har tillbringat åtskilliga timmar med att talanglöst fara runt och slå mig i sektionerna.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top