ething
Med lem
Vi får nog ta det från början. En nybörjare är visserligen hjälpt av bra fjädring, men det är sällan det viktigaste. Problemet uppstår när halvdana förare (där ingår jag) inte riktigt klarar de största hoppen och plattlandar, då märks det uppenbart om det är endurofjädring. Strunta i att plattlanda och antingen hoppa ordentligt och landa där det är tänkt eller rulla hoppet så duger endurofjädring långt.Det är väll olika stötdämpare mellan crossen och enduro. KTM enduro har inte länkage.
Får han bara rätt fjädrar för sin vikt tror jag det hjälper gott för hans nivå
Sedan är det inte fjädern som är problemet (den skall bara hålla din vikt och är samma mellan cross och enduro), det är kompression och retur som ger problem. Skruva in båda om du skall köra crossbana i hög fart istället för stenig terräng.
Resultat:
Mindre "svaj"
