Ska ni till Elmia-mässan 23 - 25/1 2026?

Här kört ca 50 av dom första 100 milen på dotterns CF Moto 675NK och har njutit av allihop! 👍
(Eller ja, iaf tills farbrors rygg blev trött av en lite för aggressiv sittställning. :rodnar )
Riktigt fin hoj med en väldigt trevlig motor!

Det är klart, det kan ju hända att kinesiumet i hojen börjar upplösas vid 150+mil...🤔😉

Det är väl en egen motor i den och inte en KTM motor med kamaxlar i kinesium.

Det är väl en egen motor i den och inte en KTM motor med kamaxlar i kinesium.
Ja, så är det nog
Det är ju en trippel som ska vara hyfsat nyutvecklad tyckte jag mig höra.
Dottern köpte den för den var "snygg". 😁

Misstron mot kinesiska märken är den samma som fanns för japanska i slutet på 60 talet.
Något som fortfarande finns hos några fantaster av engelska motorcyklar!

Last edited:
Tja, kommer du från Stockholm så kör förbi Elmia och ta av vid avfarten mot A6 - - ställ in GPS på Folkungavägen - parkera där. GPSen vill att du kör av innan, men då är du inne i kaoset
eller så stiger du upp i tid, jag var där ca 9,30 o gled rakt in på parkeringen.
bra mässa mycket att titta o klämma på,
det mycket äventyrs hojar numera.
men fan va alla nya mc är fula.
ja även HD ser ut som skit numera.
förutom kawa 650 / 900 o yamaha xrs 900
snart dags att glida till mc mässan i Köpenhamn o klämma en gång till :hihi

Lämnade nyss mässan, var där både igår och idag. Trevligt, bra utbud på hojar och väldigt mycket folk kändes det som. KTM och Husqvarna kändes extremt bajsnödiga som de enda med stickers att fråga innan man sitter på hojarna, har de råd att hålla på så? Saknade Aprilia och Kove så det får bli mässan i Köpenhamn i februari för mig. Ganska risigt utbud på utrustning också tyckte jag, mest samma Knox, Richa och Held överallt.

Lämnade nyss mässan, var där både igår och idag. Trevligt, bra utbud på hojar och väldigt mycket folk kändes det som. KTM och Husqvarna kändes extremt bajsnödiga som de enda med stickers att fråga innan man sitter på hojarna, har de råd att hålla på så? Saknade Aprilia och Kove så det får bli mässan i Köpenhamn i februari för mig. Ganska risigt utbud på utrustning också tyckte jag, mest samma Knox, Richa och Held överallt.
Några vettiga ”mäss-priser” man gick miste om…?

Frågade en polare som är där idag... Ska på Bikers Cruise nästa helg och MC-mässan i Helsingfors med Silja. Tar för säkerhets skull med mig matsäck och kateter på mässan😁
Screenshot_20260124_150316_Chrome.jpg

Last edited:
Var på mässan igår, tycker den i helhet var bra.
Var inte ute efter något speciellt och köpte heller inget. Gillade bmw nya 450gs.

Kul att träffa vänner och bekanta från förr en del jag inte sett på 10år.

Lång bilkö till mässan. Inget har förändrats gällande det sedan sjuttiotalet.
Massa folk och trångt.
Annars är Elmia som vanligt fint och väl organiserat. Kul att ena hallen var jag i i våras på lantbruksmässa nu hade motorcyklar och inte hundratals kor som stod o idisslade och sket.
Fantastiskt vad dom kan husera därinne.

Hittade en kul hoj. Talaria Komodo. Perfect för att bränna runt hemma. 43 hästar (mer än drz) och 100 kilo med 21/18 däck. Full ladd på fyra timmar 240V. 96V batteri. Den kom dessutom med riktiga off-road däck.

signal-2026-01-24-12-51-44-285-7.jpg
Klämde på drz. Solid kvalitetskänsla. Men verkar överviktig och undermotoriserad. En miljon pryttlar för att få den laglig. Fjolliga gatdäck.
signal-2026-01-24-12-52-19-631-21.jpg
Triumph... Meh.
Man måste nog gilla köra på fel sida vägen och dricka varm öl.
signal-2026-01-24-12-51-44-285-17.jpg
CF moto kändes jättefin.
Ingen finess på bygget men man satt bra och grejerna var inte mer plastiga än nån annan.
Deras bobber 450 verkade vara välbyggd men saknade typisk japansk superfinish på detaljerna.

signal-2026-01-24-12-51-44-285-29.jpg

Indian - Lugnets MC hade bästa försäljaren.
Trevlig hoj den där scouten.

signal-2026-01-24-12-52-19-631-2.jpg
signal-2026-01-24-12-52-19-631-9.jpg
Koreansk kyckling på A6 och en sjukt fin cappuccino avslutade dagen.

rn_image_picker_lib_temp_97b51fb9-5d50-4278-9ae8-ac461b322c33-1.jpg

Last edited:
Ok då Gubbstrutt! Såg ju faktiskt bra ut! Mässan nästa år i Älvsjö?

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back