Ska ni till Elmia-mässan 23 - 25/1 2026?

Jag har inte möjlighet att åka till Jönköping men denna tråd är den enda information om att det ens är en MC-mässa som jag sett. Vad för vacuum har jag hamnat i ejenklien?

Jag har inte möjlighet att åka till Jönköping men denna tråd är den enda information om att det ens är en MC-mässa som jag sett. Vad för vacuum har jag hamnat i ejenklien?
Jag tror att mässan har figurerat flitigt i andra media typ FB och Instagram.
Nu har jag ett syfte med besöket annars vet jag inte om jag hade åkt.
När man ser utställarlistan så är det inte mycket intressant om man inte letar körskola eller gillar Vänsterpartiet. Jag tror jag ska gå till dem o göra mig lite dum :cool: och fråga vad de gör för att underlätta för MC och göra trafikmiljön säkrare för MC.

Tja, ska dit med polare för skoj skull och det sociala med att träffas, ha kul, och allmänt gnabbas med varandra. :tummenupp
Och så ögna på allt godis på mässan såklart!
Vi var ute i ganska god tid så hotell till human kostnad är också fixad.

Fyller en bil och åker dit på lördagen. Utställarlistan ser helt ok ut med de flesta stora märkena på plats och ser man klipp på Instagram så verkar utställarna satsa ganska bra på detta.

Att de sedvanliga nasarna av lakritsremmar och allehanda ting är där och delar kostnaderna får man ta annars hade det inte blivit en mässa. Att riksdagspartier är där tycker jag är bra och det är ju ändå valår så det vore nästan konstigt om de inte skulle vara ute och vilja möta väljare från hela landet.

Då har jag varit på mässan. Det var lite väl mycket asiatiska motorcyklar där...
Bortsett från min bror träffade jag inga bekanta. 20260123_130807.jpg

Jag var där idag en sväng, de flesta märkena är väl där men jag saknade Aprilia och Moto Guzzi. Min plan var att sparka däcken på en Mandello, har sett att man kan köpa en ny -23 för 99tkr, vore det inte ett utmärkt tillfälle att sälja dem till "mässpris"? Men tyvärr inga där... Annars har jag inga direkta planer på att byta hoj just nu, är nöjd med min Tracer 9. Skulle jag byta så blir det inom sport-touring träsket i så fall, med twin eller triple motor. Om jag skulle komplettera med en hoj till så blir det en grusvägshoj, så det var det jag spanade på idag.

Last edited:
När jag lusläste reklamen här hittade jag en liten ruta om mässan, bland all skitreklam som är så långt ifrån både hojar och mina intressen man kan komma. Intresset lär ju inte öka för något ingen vet något om.

Jag var där idag en sväng, de flesta märkena är väl där men jag saknade Aprilia och Moto Guzzi. Min plan var att sparka däcken på en Mandello, har sett att man kan köpa en ny -23 för 99tkr, vore det inte en utmärkt tillfälle att sälja dem till "mässpris"? Men tyvärr inga där... Annars har jag inga direkta planer på att byta hoj just nu, är nöjd med min Tracer 9. Skulle jag byta så blir det inom sport-touring träsket i så fall, med twin eller triple motor. Om jag skulle komplettera med en hoj till så blir det en grusvägshoj, så det var det jag spanade på idag.
De når inte ut verkar det som.
ÅF läget är väl oklart då Probike verkar ha tappat agenturen.
Min gissning är att Piaggio kommer att försöka starta upp själva.
Och några år gamla hyllvärmare är ett guldläge.
Priset är bara att balansera mot vad de är värda efter att man i så fall plockat ut dem.
Men även för basmodellen (ej ”S”) så är 100kkr en massa hoj för de pengarna!

Synd dock att Piaggio’s märken inte är representerade på något sätt.
Jag hade velat få svar på hur ÅF och försäljningen kommer att se framöver.
Ska dit imorgon.

Jag var där idag en sväng, de flesta märkena är väl där men jag saknade Aprilia och Moto Guzzi. Min plan var att sparka däcken på en Mandello, har sett att man kan köpa en ny -23 för 99tkr, vore det inte en utmärkt tillfälle att sälja dem till "mässpris"? Men tyvärr inga där... Annars har jag inga direkta planer på att byta hoj just nu, är nöjd med min Tracer 9. Skulle jag byta så blir det inom sport-touring träsket i så fall, med twin eller triple motor. Om jag skulle komplettera med en hoj till så blir det en grusvägshoj, så det var det jag spanade på idag.
Trist men jag var rädd för att det var så illa när jag såg utställarlistan. Var sugen på att klämma på Mandello och Tuareg Rally. Helt klart en miss utav Piaggio att inte ta tillfället i akt.

Snabbt besök idag - tre hallar varav en var klubbar/försäkring/några politiska partier. I övrigt hyfsat innehåll - "alla"? märken visades (utom Piaggio group och tror att MV saknades också)
En del Kinahojar till bra pris (jämförde med min F900XR - kunde fått nästan två likvärdiga hojar till samma pris). Kläder o hjälmar till försäljning, säkert en del fynd om jag varit köpsugen. Bökigt att ta sig in från motorvägen (men jag kan en del bra smitvägar så det gick smidigt och dessutom gratis parkering)
Mycket folk för att vara där 10.20 på förmiddagen, men när vi drog vid 13.00-tiden var det nästan ingen på väg in. Lördag/söndag kan det nog bli trångt

Trist men jag var rädd för att det var så illa när jag såg utställarlistan. Var sugen på att klämma på Mandello och Tuareg Rally. Helt klart en miss utav Piaggio att inte ta tillfället i akt.
Enligt källor här har Guzzi ingen importörjust nu och därför ingen på mässan.

Snabbt besök idag - tre hallar varav en var klubbar/försäkring/några politiska partier. I övrigt hyfsat innehåll - "alla"? märken visades (utom Piaggio group och tror att MV saknades också)
En del Kinahojar till bra pris (jämförde med min F900XR - kunde fått nästan två likvärdiga hojar till samma pris). Kläder o hjälmar till försäljning, säkert en del fynd om jag varit köpsugen. Bökigt att ta sig in från motorvägen (men jag kan en del bra smitvägar så det gick smidigt och dessutom gratis parkering)
Mycket folk för att vara där 10.20 på förmiddagen, men när vi drog vid 13.00-tiden var det nästan ingen på väg in. Lördag/söndag kan det nog bli trångt
Smitväg! Tog du Tegelbruksgatan då..där är min Far född och min Farfar o Farmor bott i evigheter...då när det begavs sig, döda nu! 60-70 tal på Vätterns strand det va grejor det! Även på Tegelbruksgatan växte Agnetha Fältskog upp! (Anekdot)Många sköna minnen från Jönköping! Men mässan skippar jag :hjarta

Korrigerar texten lite.
Det heter inte ”bra pris”, utan det heter ”lite pengar”. 🙃
Fast med priserna på det som inte är kinesiskt är det lätt att se det som bra priser. CFMotos olika modeller har numera ett rykte som är i klass med många fabrikat vi är mer vana vid.

Smitväg! Tog du Tegelbruksgatan då..där är min Far född och min Farfar o Farmor bott i evigheter...då när det begavs sig, döda nu! 60-70 tal på Vätterns strand det va grejor det! Även på Tegelbruksgatan växte Agnetha Fältskog upp! (Anekdot)Många sköna minnen från Jönköping! Men mässan skippar jag :hjarta
Bra nära i alla fall - Gillesgatan upp på Husqvarnavägen - parkerade i villaområdet intill Elmia

Fast med priserna på det som inte är kinesiskt är det lätt att se det som bra priser. CFMotos olika modeller har numera ett rykte som är i klass med många fabrikat vi är mer vana vid.
Jag har personligen en uppfattning angående ”mycket pengar” och begreppet ”dyrt”.
Där finns någonting som jag benämner som ”försiktighetsprincipen”.
Men, köp och återkoppla, alltid intressant.

Jag har personligen en uppfattning angående ”mycket pengar” och begreppet ”dyrt”.
Ja, mycket pengar behöver definitivt inte vara dyrt.

Jag ska ha fart på min Buell innan jag köper nästa hoj. Den får avgöra om det blir sporthoj eller scooter...

Kainulasjärvi återkoppla blir ju as jobbigt!! det måste ju fatta!! Otrevlig som jag är räknar jag ändå att Dunken är öppen när jag dyker upp! :hjarta

Här kört ca 50 av dom första 100 milen på dotterns CF Moto 675NK och har njutit av allihop! 👍
(Eller ja, iaf tills farbrors rygg blev trött av en lite för aggressiv sittställning. :rodnar )
Riktigt fin hoj med en väldigt trevlig motor!

Det är klart, det kan ju hända att kinesiumet i hojen börjar upplösas vid 150+mil...🤔😉

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back