Ska ni till Elmia-mässan 23 - 25/1 2026?

Hur blir det med Aprilia och Moto Guzzi på mässan? Ser inte att före detta importören SPG Nordic eller Piaggio står med på utställarlista? https://www.elmia.se/mcmassan/utstallarlista/
Trist om dom inte är med på mässan då jag skulle vilja tittat och klämt på ett par från dom.
Hoppas Kawasaki visar upp nya KLE500SE.
Blev trådkapning med annat än trådtitel så för att vara ontopic: Ska på mässan på lördag.

Ska stå o snacka Ducati på lördag em.
I övrigt blir det väl att kryssa ikring och hoppas på något fynd.
Blev visst både fredag och lördag.
Har bokat plats på campingen, Villa Björkhagen, anständiga priser.
Nej, jag ska inte tälta.

Blev visst både fredag och lördag.
Har bokat plats på campingen, Villa Björkhagen, anständiga priser.
Nej, jag ska inte tälta.
Kommer ni kränga några prylar? Skulle behöva 2st nya SDK-kaffemuggar 😃, om ni kommer ha så lägg undan ett par så kommer jag förbi lördag eftermiddag och säger hej och köper.

Kommer ni kränga några prylar? Skulle behöva 2st nya SDK-kaffemuggar 😃, om ni kommer ha så lägg undan ett par så kommer jag förbi lördag eftermiddag och säger hej och köper.
Jag har dålig koll på prylar men det skulle förvåna mig om inte Prylis kommer med lite kul saker.
Finns det muggar så lägger jag undan.1768504595611.png

Åker dit på söndag😊

Det lutar åt att besöka stället på fredag. Eftersom eländet till mässa ligger halvvägs till Italien får man gå upp tidigt så man hinner fyller på ström längs vägen.

Hoppar över detta. Kikade lite på boende och jösses vad obilliga alla hotell är. Fördelen med att köra mässor i större städer, det blir inte lika uppenbart att det är ett stort evenemang för det är alltid något sådant.

Hoppar över detta. Kikade lite på boende och jösses vad obilliga alla hotell är. Fördelen med att köra mässor i större städer, det blir inte lika uppenbart att det är ett stort evenemang för det är alltid något sådant.
Räknas Jönköping som mindre stad?
Bara 100000 invånare.
Tror att Svergies största mässa är i Jönköping.
Men jag håller med om att prisena höjs när det är mässor.
Man kan bo en bit ifrån.

Husbil och camping.
800:- inkl frukostbuffe 2 dagar på campingen.
Visst, man får ju inte hotellservice men minst lika bra säng och lugn och ro.

Jag stannar hemma!
Har köpt min sista motorcykel och den
är jag nöjd med.
Ok, uppfattat!
Så när du köpte din BMW så dog intresset att titta på andra motorcyklar, titta på tillbehör, träffa likasinnade, se och lyssna på föredrag om motorcyklar och relaterande ämnen?
Tror jag ska hålla mig undan från BMW.. 😁

Räknas Jönköping som mindre stad?
Bara 100000 invånare.
Tror att Svergies största mässa är i Jönköping.
Men jag håller med om att prisena höjs när det är mässor.
Man kan bo en bit ifrån.
Det verkar iaf vara färre hotell än i Götet, var inte 3ggr dyrare när jag var där för mc mässa än det är vilken annan helg som helst. Så ja i detta fall räknar jag Jönköping som en mindre stad.

Ok, uppfattat!
Så när du köpte din BMW så dog intresset att titta på andra motorcyklar, titta på tillbehör, träffa likasinnade, se och lyssna på föredrag om motorcyklar och relaterande ämnen?
Tror jag ska hålla mig undan från BMW.. 😁
Förstår din åsikt. Nej jag har inte slutat träffa likasinnade. Men för öv.
så är intresset dalande.
Har väl hållt på länge nog med hojåkandet. Någon gång måste man släppa taget.
-26 blir min 56:de säsong.

Tog körkort för lättviktare 1959. Aldrig haft det indraget. Men ska gå på mässan i alla fall. Ska inte köpa någon ny hoj men det har min kompis redan gjort i år. Och han fyller 84 i övermorgon.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back